Honda CBR F2 Kortsluiting // Help ?!?

Ozerec

MF'er
24 nov 2019
37
7
Beste rijders

Na het proberen aan te sluiten van een gear indicator en te kloten met kabels heb ik kortsluiting op mijn CBR gemaakt.
Na wat rook heb ik de boosdoener ( gear indicator ) weer losgekoppeld en de motor starte vervolgens niet.

De kabels/verbindingen van de dynamo naar de spanningsregelaar waren doorgebrand, dus heb die even gestript en nieuwe aansluitingen gemaakt.
De dynamo zelf moet ik nog doormeten.

De verlichting werkt niet, alleen de knipperlichten, remlicht achterrem en claxon werkt.
Alle zekeringen incl start relais waren nog goed.

De accu zelf is ook nog oké en doorgemeten.


Ik kom er zelf niet uit maar zit te denken aan de startknop, (denk dat er daar ook rook vandaan kwam). Heb die even opengemaakt en zag geen gekke dingen . Ook moet ik de startmotor doormeten maar moet nog uitzoeken hoe..

Wie o wie heeft een idee en kan mij helpen ?!?
 
schema pakken en alle draden aflopen (doormeten). wij kunnen van hier niet zien wat er allemaal doorgefikt is en hoe jij herstellingen hebt uitgevoerd.
 
Groots respect dat je dit zelf op wilt lossen, terwijl je dit gepresteerd hebt met het aansluiten van een gear indicatortje. Best knap ;)

Waar heb je de gear indicator aangesloten? Je geeft niet aan welk model CBR dus we kunnen niet zomaar een draadschema tevoorschijn toveren. Hoe accurater je kunt aangeven wat je gedaan hebt, hoe accurater wij kunnen gokken.

Geisoleerde kabels doormeten kan met speciale (hele scherpe) puntjes op een multimeter, en anders bij de uiteindes. De dikke kabels van je startrelais heb je echt niet doorgefikt.
 
@Unruled

Per ongeluk een kabel tegen het frame is niet zo een prestatie hoor haha.
Het betreft een CBR F2, de indicator heb ik aangesloten en vervolgens stroom proberen te krijgen maar via de accu bleef hij constant aan dus dat werkte niet. Toen een andere kabel per ongeluk het blok aangeraakt en toen kwam er rook van de startknop behuizing.. ik ga zo de dynamo/sp en startmotor nog even doormeten maar het dilemma krijg ik maar niet opgelost
 
Heb het probleem inmiddels opgelosd en de motor gaat gewoon weer aan !
Ik had de 2 connectors waarvan ik er 1 eerst aan de gear indicators aangesloten niet terug geklikt aan elkaar.
Die 2 weer in elkaar en alles werkte weer !
 
Terug
Bovenaan Onderaan