Honda CBR F2 Start Alleen Schuin ?!?

Ozerec

MF'er
24 nov 2019
37
7
Beste rijders

Mijn Honda F2 start de laatste tijd heel raar. Soms start ie gewoon met de standaart omlaag.. wat niet hoort.
Maar 9 van de 10 keer doet hij gewoon niets, ook niet met standaard omhoog... totdat ik motor heel schuin naar links hou... en dan start hij opeens wel..
Ik heb de startknop telkens geprobeert door de motor steeds rechter te zetten terwijl ik de motor start.. maar bij bijna recht staan doet hij gewoon niets..
Ik heb de kabelboom nagelopen en zie geen gekke dingen.. ook geen open kabels die ergens tegen aan komen ..

Iemand tips of tricks want ik kan dit echt nergens op internet vinden ?!?!?
 
- Startknop zelf gecheckt?
- Mogelijk de jiffy sensor vuil of defect?
- Is de motor recent gevallen? om (nieuwere) motoren zit een sensor die hellingshoek bijhoud en dus de motor uitschakelt als deze plat ligt. Als je deze hebt zou deze sensor ook voor wat ellende kunnen zorgen.
En wat bedoel je met start niet? gaat de startmotor wel of niet rond of heb je alleen "contact" en gebeurt er niets als je op de knop drukt?
 
Laatst bewerkt:
@Falierke Yes alles gechecked.. Aansluitingen zijn nog netjes etc
En de startmotor gaat alleen rond als ik de motor schuin hou.. dan blijft hij gewoon aan.
Probeer ik het met de motor rechtop.. doet hij niets..

@Janbros Zijstandaard beveiliging toch
 
@Falierke Yes alles gechecked.. Aansluitingen zijn nog netjes etc
En de startmotor gaat alleen rond als ik de motor schuin hou.. dan blijft hij gewoon aan.
Probeer ik het met de motor rechtop.. doet hij niets..

@Janbros Zijstandaard beveiliging toch
Zijstandaardbeveiliging is alleen als ie op standaard staat en in versnelling. Als ie in zijn vrij staat moet jij hem gewoon kunnen starten op de standaard, bij sommige fietsen moet de koppeling wel ingetrokken zijn.
 
Hoor je ook geen klik van je start relais ? Als je totaal niets hoort zou ik de zekeringen even nalopen of ze soms gecorrodeerd zijn en slecht contact maken.
Startknopje kan slecht werken .
Startrelais kan gaar wezen (verbind het relais contact eens gewoon door met bv dikke schroevendraaier ---> kijken of de startmotor dan wel ronddraait .

Zit er een omval sensor in ?
 
Eens met Janbros. Het feit dat je motor kan starten met jiffy uit betekent dat er in ieder geval een probleem is met je jiffyschakelaar: daar beginnen, meet die schakelaar/sensor continue door bij het herhaaldelijk uitzetten en inklappen van de jiffystandaard met tegelijk heen en weer bewegen (links/rechts) van de jiffy
 
Eens met Janbros. Het feit dat je motor kan starten met jiffy uit betekent dat er in ieder geval een probleem is met je jiffyschakelaar: daar beginnen, meet die schakelaar/sensor continue door bij het herhaaldelijk uitzetten en inklappen van de jiffystandaard met tegelijk heen en weer bewegen (links/rechts) van de jiffy
Zolang de versnellingsbak in zijn vrij staat is starten zeker mogelijk. Pas als de motor rechtop zet en in zijn één schakelt met zijpoot uit slaat de motor af.
 
Alleen op dit forum heb ik in een maand tijd al 3 melding gezien van jiffy die problemen geeft.

Lekker dan als je onderweg bent, en niet meer kan rijden door zoon klein klote ding.

Ik haal ze er altijd af, en verbindt ze door.
Dat doe ik trouwens ook met de koppeling schakelaar.
 
Alleen op dit forum heb ik in een maand tijd al 3 melding gezien van jiffy die problemen geeft.

Lekker dan als je onderweg bent, en niet meer kan rijden door zoon klein klote ding.

Ik haal ze er altijd af, en verbindt ze door.
Dat doe ik trouwens ook met de koppeling schakelaar.
Het contactslot wil ook wel eens problemen geven....

Een uitgeklapte jiffy schijnt vervelend te zijn tijdens het rijden.
 
Ben nu ffe aan het kijken maar alle aansluitingen lijken gewoon ok..
Is er een manier om die door te meten.. en misschien me contactslot doormeten ?!
Zou het anders echt niet weten.. altijd wat met die F2’s
D9327B7B-0925-4A5B-8412-880057B9B1A4.jpeg
A537B583-9BCE-4D0B-BC0E-E2FFB800DFA9.jpeg4D933C95-5AB4-41B0-BCB5-FAF699832EC5.jpeg
 
Als ik de fotos van die motor zo zie is dit lijkt wel een stunt bike.en verbouwd .
In ieder geval aan geknutseld.
Voor mij is het zo Niet te zeggen wat er aan de hand is of kan wezen.
Ben je onderuit gegaan met die motor en ontstonden erna de problemen.
Meten is weten ,ik zou dan maar even je draadboom controleren op,scheuren of sluitingen.
En je schakelaar van je jiffy doormeten kan ook.
Maar ja vaak. Zo met stunt bikes ,vallen ze ermee erna hoop gedoe omdat er iets stuk is wat moeilijk te vinden is.
Spreek uit ervaring met een vriend van me die ook zo,een stuntbike heeft.
Valt hij op de grond is erna altijd wel weer iets niet goed of kapot.
Heb je een werkhandboek van deze motor ?vaak staat er een elektrisch schema in
 
@honda rc36 Klopt ik stunt al zo’n 2 jaar met de oude F2, en ben inderdaad ermee onderuit gegaan op de snelweg (heup gebroken etc) maar tis een tank dus hij deed het prima na de crash.. ik heb de kabelboom die buiten zit wel een paar keer “onderzocht” maar nooit iets geks/gekneld/verbrand gezien behalve me spanningsregelaar/dynamo kabels die ik om t half jaar moet vernieuwen lol.. ik start de motor nu wel gewoon lekker schuin totdat ik em naar de garage breng voor ze beurtje.. want zou niet weten hoe ik die jiffy moet doormeten ?!?
 
Alleen op dit forum heb ik in een maand tijd al 3 melding gezien van jiffy die problemen geeft.

Lekker dan als je onderweg bent, en niet meer kan rijden door zoon klein klote ding.

Ik haal ze er altijd af, en verbindt ze door.
Dat doe ik trouwens ook met de koppeling schakelaar.
Ik heb in die tijd ook al meer dan 3 ongelukken voorbij zien komen.

Jiffy schakelaar kan kapot gaan, maar blijft meestal goed. En het helpt je wel echt veel als je je standaard vergeet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan