Honda cbr f2 temperatuur loopt erg hard op, hoe kan dit?

Neepie

MF'er
11 aug 2010
212
11
Coevorden
Hallo mensen,

Ik rijd sinds een jaartje op mijn honda cbr f2, ik heb er veel plezier aan en het is een fijne motor om mee te starten.
Nu heb ik alleen als ik langer rijd of ergens naartoe rijd en ik kom dan in de file bijvoorbeeld TT Assen. of moet een poos ergens wachten dan loopt de temperatuur meter erg snel op tot bijna in het rode :( zelfs.

Weet iemand hoe dit komt? is dit normaal? of is hier wat aan te doen? :?

bedankt alvast!
 
Controleer de bekende zaken, zoals je koelvloeistofniveau, oliepeil en thermostaat. Het kan ook zijn dat je koelfan niet of te laat aanslaat, kun je ook naar kijken.
Maar als ie niet in het rood komt is het op zich redelijk normaal.
 
Je kan je thermostaat checken door 'm in een pannetje water te leggen, en dat langzaam aan de kook brengen. Thermometer erbij en meten hoe de weerstand verloopt, weet niet of dit veel verschilt per model maar bij mij moet het rond de 50 graden tussen de 130 en 180 ohm zitten, bij 100 graden tussen de 25 en 30 ohm.

Check ook even je koelvloeistofniveau en je zekeringen ;)
 
De cbr 600 f2 heeft hier vaker problemen mee, bij de f3 hebben ze dat al grotendeels opgelost door er een grotere radiator op te plaatsen.. ;)

Mijn cbr krijgt het in de file ook meteen harstikke heet, maar zodra de fan aanslaat zakt de temperatuur welweer geleidelijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan