Honda CBR1000RR (2004) t.o.v. suzuki GSXR 600 (2005)

Het potentieel van een 600cc supersport kan je ook niet benutten. :')

Misschien dat van een trage oude naked bike uit het jaar kruik.

Als je het potentieel van een\menig motor wilt benutten moet je de baan op. Asfalt of offroad afhankelijk van het type. Althans, hier in Nederland wel.

Volgens mij koopt er ook helemaal niemand een motor voor op straat met deze intentie.
 
Laatst bewerkt:
Een beetje supersport 600 loopt ook gewoon +120 km/h in de eerste versnelling. In principe benut je dus alleen de eerste versnelling :P
 
Lastig allemaal ;-)

Misschien een beetje een standaard berichtje dit, maar die fireblade die je gezien heb, kan je daar niet op proef rijden?

Als hij bevalt neem je hem toch?
Daar is dan in mijn ogen een proefrit voor.

Misschien is het idd stuk comfortabeler, of misschien valt het tegen, en blijf je gewoon op je 600 rijden
 
Misschien een beetje een standaard berichtje dit, maar die fireblade die je gezien heb, kan je daar niet op proef rijden?

Als hij bevalt neem je hem toch?
Daar is dan in mijn ogen een proefrit voor.

Misschien is het idd stuk comfortabeler, of misschien valt het tegen, en blijf je gewoon op je 600 rijden

wijze woorden...
het grote verschil tussen een 600 en een 1000 is denk ik het feit dat je met een 600 hoog in toeren moet rijden tov een 1000.
ze lopen allebei hard en een 600 zal ook best trekken als je hem opwind maar een 1000 loopt hard van onderuit en knetterhard bovenin.
de 600-jes die ik heb gereden (zx6r en cbr600rr) moet je echt doorhalen om er wat snelheid uit te krijgen.
een 1000 (of het nu een blade of r1 of zx10 is maakt niet zoveel) trekt goed vanaf nix en harder naarmate je hoger in toeren komt.
in de praktijk kom ik zelden boven de 7k rpm want tot dat toerental heb je meer dan zat vermogen om alles en iedereen achter je te laten (in de reall world)
comfortabel is een sportfiets nooit mijns inziens....als dat is wat je zoekt kun je beter gaan kijken naar een ander genre fiets.
ik rijd sportfietsen omdat ik het er lang op vol hou in tegenstelling tot de rechtop positie van bijvoorbeeld een allroad.
die "sit up and beg" houding nekt me rug na een paar uur.
 
Om deze rede vraag ik me vaak af of een fireblade wel leuk is op de openbare weg, want wat is er leuk, de snelheid, of het uiterste uit een machine halen?.....

Ik denk dat een 1000 minder plezier geeft als een 600

na 20 jaar cbr 600 te hebben gereden onder het motto van, ruim 100 pk is genoeg en een 600 stuurt makkelijker vermaak ik me al 3 jaar prima op mijn 2006 blade, beter zelfs dan op de 600. Het is wel ff wennen, als je een 600 rijstijl aanhoudt op een dikke 1000 is dat slecht voor je bankrekening :Y maar dat vermogen is echt kicken en ook al gebruik je het meestal niet allemaal, het is prettig te weten dat je het hebt. En het is heerlijk om hard een bocht uit te knallen zonder tegen je begrenzer aan te gaan :P
Ik woon dicht bij de grens met DL en ga daar vaak rijden en op de terugweg af en toe ff de snelweg op draaien in zijn 2 en dan vol door naar zijn 6 :P
Waarom :? omdat het kan maar vooral voor de kick :9~ :9~
 
Kleine update; heb inmiddels (sinds 2 dagen) een Honda CBR1000RR aangeschaft, en tot nog toe tot grote tevredenheid :-)
Is niet helemaal te vergelijken met een Suzuki gsxr600 naar mijn idee, en rijd vooral een stuk soepeler onderin.
Nu heb ik meteen een (gerelateerde) vraag; past een Laser X-Treme einddemper voor een Honda Fireblade CBR 1000RR, bouwjaar 2005- 2006 type SC57 ook op een CBR1000RR van bouwjaar 2004?
Kan deze namelijk 2e hands kopen, en lijkt me wel mooi als 'ie tenminste (zonder problemen) past ;-)
 
Kleine update; heb inmiddels (sinds 2 dagen) een Honda CBR1000RR aangeschaft, en tot nog toe tot grote tevredenheid :-)
Is niet helemaal te vergelijken met een Suzuki gsxr600 naar mijn idee, en rijd vooral een stuk soepeler onderin.
Nu heb ik meteen een (gerelateerde) vraag; past een Laser X-Treme einddemper voor een Honda Fireblade CBR 1000RR, bouwjaar 2005- 2006 type SC57 ook op een CBR1000RR van bouwjaar 2004?
Kan deze namelijk 2e hands kopen, en lijkt me wel mooi als 'ie tenminste (zonder problemen) past ;-)

Dacht dat er verschil inzit dus maar ff voor je gegoogled.
Artikelnummers op de volgende site zijn verschillend voor de bouwjaren 2003,2004 en 2006,2007.

Motorvoordelig, webshop voor motorfietsonderdelen, motorfietstuning en veiligheid
 
Dat opjagerige en in hogere toeren houden van een 600cc is precies de reden waarom ik op een fireblade 954 begonnen ben, je gaat met weinig gas lekker vooruit zonder dat je het al teveel merkt.verwacht dat die 1000rr het nog wel iets beter doet.

Was dat niet omdat je een fiets moest hebben die 300 km/h kon :?
 
Is voor mij gereserveerd, als het goed is ;-)
Wil alleen wel graag zeker weten dat 'ie wel past onder een 2004 fireblade...
 
Niemand die het zo zeker weet? Heb niet zo'n zin om een demper te kopen die niet gaat passen...
 
Het potentieel van een 600cc supersport kan je ook niet benutten. :')

Misschien dat van een trage oude naked bike uit het jaar kruik.

Als je het potentieel van een\menig motor wilt benutten moet je de baan op. Asfalt of offroad afhankelijk van het type. Althans, hier in Nederland wel.

Volgens mij koopt er ook helemaal niemand een motor voor op straat met deze intentie.
.

Wel eens op een 1000cc gereden uit het jaar kruik?
Dan moet je zo'n 600 toch flink op z'n flikker geven als je zo'n oud hok voor wil blijven. ;)
 
SC 57 (2004–2007)

dus als het een 2004 model tot 2007 is past het.

Zou kunnen maar waarom heeft laser dan verschillende artikelnummers voor bj 2004, 2005 en 2006,2007. :?

Ik vermoed dat de uitlaat hetzelfde zal zijn maar dat er verschil zit in bevestigingsmateriaal.



just my 2 cents
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan