Honda CBR1000RR Fireblade 2006 (SC57) Drijfstanglager versleten

Taberiman

Rookie
25 jan 2020
19
0
Dag allemaal,

Ik heb de kettingspanner vervangen van mijn Fireblade omdat er een ratelend geluid uit die hoek kwam na het eerste ritje uit de winterstalling.
Deze was inderdaad aan vervanging toe, maar helaas heeft dit niet al het geluid opgelost.

Blok open en wat blijkt, er versleten drijfstanglager en dus speling op de krukas.
De toleranties zijn hier zo klein dat geheid de krukas ook vervangen moet worden (en dan begint de teller te lopen), repareren kost dan toch wel erg veel geld.

Wat denken jullie, toch lager en krukas vervangen (2ehands evt), ander blok eronder?

Dank alvast voor het meedenken!

Groeten,
Thomas
 

Bijlagen

  • Drijfstanglager speling.mp4
    4,5 MB
Dag allemaal,

Ik heb de kettingspanner vervangen van mijn Fireblade omdat er een ratelend geluid uit die hoek kwam na het eerste ritje uit de winterstalling.
Deze was inderdaad aan vervanging toe, maar helaas heeft dit niet al het geluid opgelost.

Blok open en wat blijkt, er versleten drijfstanglager en dus speling op de krukas.
De toleranties zijn hier zo klein dat geheid de krukas ook vervangen moet worden (en dan begint de teller te lopen), repareren kost dan toch wel erg veel geld.

Wat denken jullie, toch lager en krukas vervangen (2ehands evt), ander blok eronder?

Dank alvast voor het meedenken!

Groeten,
Thomas
Geen enkele reactie gelezen;

Een krukas kun je laten slijpen zodat ie weer mooi glad is, en dan overmaatse lagerschalen er in. Is niet eens zo heel duur. (kostte mij 110 euro zo'n 13 jaar geleden voor een 3 cilinder)
Krukas slijpen waarschijnlijk beneden 200 euro, nieuw lagers ongeveer hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan