Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medic-XX

MF veteraan
10 mrt 2008
7.115
1
Haarlemmermeer
Is kijken op deel 2 sneller gaat dan deel 1 dat heeft even geduurt.
Maar het is er dan toch van gekomen.
Dit topic is voor alle mensen die de BB een warm hart toe dragen.
Ik heb er zelf verschijnende gehad.
Heel veel plezier in dit deeltje 2.

Toch nog ff een piccie van me oude liefde.
full




en een link naar deel 1
Het grote Super Blackbird topic


Start Topic ff aangepast. Op 1 April heeft onze Simon (BIGJIM) een meeting bedacht en het lijkt me leuk dat iedereen die de BB een warm hart toedraagt daarbij is.

BBMFMM

Zondag 1 april 2012 maar als datum prikken?
Zoek ik de locatie uit en flans een leuke rit in elkaar.

's Morgens ergens centraal meeten en dan in de middag een leuke niet al te lange rit rijden.
Zit te denken aan ergens in Utrecht.....

Andere Suggesties zijn welkom

BlackBirdMotorForumMegaMeeting

305421_112725138896610_1190859826_n_zps40462f3b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste BB gekocht in 2005 was een 97'er
02-04-06_1453.jpg


Na 2 jaar gebeurde dit
DSCF0812-1.JPG


En maakte ik er dit van (alleen spuitwerk heb ik niet zelf gedaan)
10.JPG


Nog een jaar op gereden en toen kwam ik deze in absolute nieuwstaat tegen en rij hier alweer 3 jaar op:
IMG_0134%25255B1%25255D.JPG


Thx voor het openen Martin, je was me voor....

Ben er weer bij mannen *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Feb 2008 deze aangeschaft en tot op heden met vreselijk veel plezier dit beest proberen te bewingen. Tot zover geen ongeluk mee gehad, allen ff tijdelijk mijn rijbewijs mee kwijtgeraakt. '(

full



Martin, bedankt voor het openen van deel 2. :}
 
Laatst bewerkt:
Mijn Bird voor de crash. Maar bij Stan is hij in goede handen, ik benieuwd naar het resutaat na het herstellen.

bbklein.jpg
 
Laatst bewerkt:
leuk een deeltje 2 op naar deeltje 10 zou ik zeggen. ben benieuwd of het dan inmiddels een bmw topic is geworden.

hier mijn rooie liefde. mooi rood is niet lelijk.
full
 
oke...om te voorkomen dat ik gewoon zelf echt niet snap wat er aan de hand is.... op deze pulsegenerator had ik toch het T merkteken moeten kunnen vinden of ben ik toch gek ??

im6q1w.jpg



Het enige merkteken is die 2.... maar die komt vind bij zowel bij de inkeping in de cover als bij het nokje aan de onderkant aansluiting :?
 
Laatst bewerkt:
B|

Word er gestoord van. Cilinder 1 t/m 4 ieder op hoogste punt gezet om te kijken of de 2 op het nokje dan in de buurt van de inkeping zou uitkomen.... ook niet dus. Ik kom er niet mee weg en dat is frustrerend
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker frustrerend. Zou ff niet weten hoe en wat heb geen wph meer. Balen man

T fijne is dat ik inmiddels via meerdere wegen meerdere linkjes heb gekregen voor meerdere WPH's. Dank daarvoor !!

Maar hoe dan ook... werken die allemaal door t merkteken op de pulsgenerator en t merkteken op t coverhuis gelijk te zetten. Geen merkteken is niet iets wat in een van de WPH's voorkomt.
 
Laatst bewerkt:
T fijne is dat ik inmiddels via meerdere wegen meerdere linkjes heb gekregen voor meerdere WPH's. Dank daarvoor !!

Maar hoe dan ook... werken die allemaal door t merkteken op de pulsgenerator en t merkteken op t coverhuis gelijk te zetten. Geen merkteken is niet iets wat in een van de WPH's voorkomt.

Kun jij die linkjes hier neer plaatsen aub?? Of anders via PB ?
Heb een service manual en een parts manual maar geen WPH.....
 
T fijne is dat ik inmiddels via meerdere wegen meerdere linkjes heb gekregen voor meerdere WPH's. Dank daarvoor !!

Maar hoe dan ook... werken die allemaal door t merkteken op de pulsgenerator en t merkteken op t coverhuis gelijk te zetten. Geen merkteken is niet iets wat in een van de WPH's voorkomt.

ik heb alleen even snel gekeken hoor maar volgens mij zeg je zelf de oplossing al.
blackbird%20rotor.jpg


Dus geen T op de rotor zelf...

hmm, heb het idee iig dat hetgene waar de T op moet staan bovenop je ontstekingsrotor zit.dat hij dus al wat verder uit elkaar ligt.

succes, groeten sander
 
ik heb alleen even snel gekeken hoor maar volgens mij zeg je zelf de oplossing al.
[http://www.veenbrinkmotorparts.nl/blackbird%20rotor.jpg (afbeelding)]

Dus geen T op de rotor zelf...

hmm, heb het idee iig dat hetgene waar de T op moet staan bovenop je ontstekingsrotor zit.dat hij dus al wat verder uit elkaar ligt.


succes, groeten sander

Look: Baksteen in "Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic De..."
im6q1w.jpg


Show me the T mark en je bent mijn held :)

Index mark staat op t coverhuis. Dat is geen probleem. Eerst daarachter is die ontstekingsrotor die je dus op de foto ziet.

Ook op de uitsnede
blackbird%20rotor.jpg

zijn de nokjes aan de zijkant te zien. De afbeelding heeft overigens ook 'rotor 'in de bestandsnaam staan ;)


Index mark = geen probleem.
T mark = niet aanwezig = probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom ik nou weer aan zo'n T mark loze rotor in m'n Blackbird :?

Nahja, als het de oplossing is dan bestel ik wel gewoon een nieuwe rotor.... met de nadrukkelijke toevoeging dat er een T en F mark op moeten zitten :? :P
 
misschien is het de 4 graden ontstekingsvertrager van factory pro :)
ik was net een plaatje daarvan aan het zoeken maar toen werd ik geroepen om gezellig te komen doen :9
 
die dus :

FP-IAF-010_is


deze is niet van de blackbird, maar als men zoiets erin gezet heeft voordat je hem had, misschien dat deze geen T heeft.
 
die dus :

[afbeelding]

deze is niet van de blackbird, maar als men zoiets erin gezet heeft voordat je hem had, misschien dat deze geen T heeft.

Hey.... zou kunnen :?

Damn... zou je nu het begin van t oplossen van t probleem hebben gevonden :? *D


Maar.... wat dan te doen als je met zo1 een nokkenas eruit hebt gehad en je de boel goed wil zetten :?
 
Laatst bewerkt:
ik zou even goed in hoofdstuk 8 van het wphb kijken.
vlgs mij zit daar een ander 'tandwiel' wat de timing van je nokkenas bepaalt.
de rotor met de 2 is maar voor de ontsteking he, misschien kijken op internet bij een howto hoe de standaard positie is ?

rotor2.jpg
 
ik zou even goed in hoofdstuk 8 van het wphb kijken.
vlgs mij zit daar een ander 'tandwiel' wat de timing van je nokkenas bepaalt.
de rotor met de 2 is maar voor de ontsteking he, misschien kijken op internet bij een howto hoe de standaard positie is ?

[http://www.veenbrinkmotorparts.nl/rotor2.jpg (afbeelding)]

LePenszeur...vooral doorposten :} Je lijkt me op een juist spoor gezet te hebben met t noemen van die vervroeger :)



Alleen deze reply lijkt me niet helemaal te kloppen.
Dit is het tandwiel dat de nokkenasketting aandrijft.
Zowel dat tandwiel als de pulsgenerator zitten wel op dezelfde as, met dezelfde grote uitsparing zodat beiden maar op 1 manier gemonteerd kunnen worden, je kan ze dus ook niet gescheiden van elkaar om die as verschuiven.

Het merkteken zou wel degelijk op de pulsgenerator moeten staan, je kan m nl met het merkteken op de cover in lijn stellen, zoals in datzelfde handboek aangegeven in deze afbeelding:
blackbird%20rotor.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan