Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wederom probleempjes met de stofzuiger :( Zaterdag heb ik de nokkenassen op tijd gezet, eentje stond op de één of andere manier te laat. Hij liep daarna prachtig, het enige wat ik opmerkte is dat de toeren langzaam terugliep, zoals valse lucht. Ik moest nog richting huis en wilde het thuis oplossen. Het ging goed, tot een paar kilometer verderop... Ik merkte ineens dat ik onderin nauwelijks vermogen heb en volgas vond de motor ook niet fijn. Drie kilometer voor mijn huis vond hij het helemaal prima, over en uit. Alleen met volgas bleef de motor lopen, ongeveer 700 toeren. Na drie kilometer drukken, over een levensgrote brug in Zwolle (kolere zeg, wat een gewicht) heb ik 'm thuis neergezet.

Gisteren ben ik maar weer bezig gegaan. Ik heb de brandstoftank (brandstof in de vlotterkamers), bobines en bougies uit kunnen sluiten. Meest logisch gevolg moet het de carburateurs zijn, maarr.... Heel af en toe startte hij goed en liep goed, ook geen 'valse lucht' gevoel. Als ik 'm dan uitdoe en dan weer start krijg ik weer die 700 toeren bij volgas.

Gisteravond heb ik de carburateurs eraf gehaald en eens gekeken naar de sproeiers. Ik dacht dat ik de originele hoofdsproeiers had, alle vier hebben redelijk grote erin zitten (150). Één ervan was redelijk dicht. Een andere stationairsproeier, in een andere carburateur, zat helemaal dicht. Verder geen vergomming of iets dergelijks.

Voordat ik van de week alles er weer opschroef, mis ik nog iets?
 
Laatst bewerkt:
Even een domme opmerking waarschijnlijk: Tankontluchting?
(hoewel ik dat niet echt bij de symptomen die je beschrijft vind passen)..
Gecontroleerd, ook alle (brandstof)leidingen. Ik heb de tank eraf gehad en de motor gestart zonder de tank, er zat nog brandstof in de vlotterkamers. Motor liep als een dolle. Daarna motor uitgedaan, luchtfilter erin gelegd zonder de kap en toen starten: 700 toeren volgas. Ik dacht dat ik het gevonden had, luchtfilter er weer uit en... 700 toeren volgas. Shoot me. Ik wil het graag geloven dat het de spoeiers waren, maar ik moet zeker weten.
 
Geen idee, maar om het uit te sluiten heb ik nog wel een setje werkende carbs liggen die je mag proberen. Moet je alleen de motor op een aanhanger deze kant op rijden.
 
Het gekke is dat ze gewoon werkend van de motor af zijn gehaald om een paar uur later ze weer te monteren. Er zit wel gewoon brandstof in de vlotterkamers, dus het vacuumgedeelte werkt. Wat ik wel vreemd vind is de vacuumslang zelf. Ik heb gewoon een slang tussen de kraan en de aansluiting op het blok lopen (vacuumaansluiting cilinder #2). Nu zie ik op de onderdeeltekeningen een t-aansluiting, waar gaat in vredesnaam die andere heen :?
 
kun je de gasschuiven controleren ,door ze op te tillen en dan moeten ze vertraagd weer zakken als hij snel terugkomt is het membraam stuk ,ff om dat uit te sluiten .
het lijkt niet op een probleem met het membraam in de kraan ,maar zou die ook ff controleren
 
Kraantje heb ik trouwens ook al los gehad. Behalve dat de tap voor het vacuumgedeelte 90 graden verkeerd zat was er verder niets bijzonders. Ik ben clueless op het moment. Nu maar hopen dat het gewoon die twee sproeiers waren. Wat ik vreemd vind is de grootte van de sproeiers, 150 ipv 142/140. Iets zegt me dat de vorige eigenaar een sportuitlaat erophad icm met een K&N.
 
Betreft die vacuum slang, ik heb toen ook een hele poos zitten zoeken waar een losse slang heen ging, bleek gewoon los te horen (Zat op een T stukje, andere eind los). Vond t toen niet duidelijk in het WPHB, maar uiteindelijk op een Amerikaanse site gevonden.
Weet overigens niet of dit voor carb en injectie t zelfde is.
De carbs zijn volledig mechanisch toch? De dingen die mij te binnen schieten zijn de MAP sensor op je luchtfilterhuis en de TPS (throttle position sensor), maar weet niet of een carb versie dat ook heeft.

En je choke? Komt die goed terug? En dan ook echt op je carbs zelf dus niet alleen de knop.
Ruikt ie heel erg naar benzine bij dat 700 toeren draaien? Want zit n beetje in de richting van verzuipen te denken.

Edit: dan nog iets, onderop je luchtfilterhuis, heb je de slangen daar goed zitten? Want ik weet dat iig bij een injectiemodel je er 2 of 3 op hebt voor carterventilatie en nog wat.
 
Laatst bewerkt:
Nou, wat betreft dat slangetje. Ik vind ook nergens, maar ook nergens waar dat ding op aangesloten moet worden. Toch maar proberen, wel vreemd dat een vacuumslang gesplitst wordt om daarna nergens aangesloten moet worden. Thanx!

Ik heb geen MAP sensor, wel een TPS. De TPS geeft alleen wat vervroeging op volgas volgens mij, die moet niets bijzonders doen in deze. Hij ruikt ook niet naar benzine, dus verzuipen doet die niet. Alle twee de slangen zijn ook gewoon aangesloten. Als ik morgenavond tijd heb zet ik de carbs er weer op, echt een vreemde zaak.
 
Nee ik weet t ook niet meer waar ie voor was, die losse slang. Afwatering van de tank zou kunnen, of van t luchtfilterhuis. ik kan het me niet meer herinneren, alleen dat er n stuk slang los bleef.
 
Om het nog leuker te maken, wat klopt hier niet aan:
DSC06732_hnf-1-2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan