Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo holy diver hier binnenkort schaf ik een bb aan.
Ik twijfel nog aan het bouwjaar.
ZIjn er veel verschillen tussen bb van bj99 en een van2001?
Behalve de digitale kilometerteller dan. gr

Bouwjaren 1999 en 2000 hebben wel injectie maar geen katalysator dus ademen iets makkelijker.
 
Hallo holy diver hier binnenkort schaf ik een bb aan.
Ik twijfel nog aan het bouwjaar.
ZIjn er veel verschillen tussen bb van bj99 en een van2001?
Behalve de digitale kilometerteller dan. gr

Ik heb deze vraag ook eerder gesteld hier en kreeg een mooie opsomming van de verschillen per jaartal. Mss dat je dit met de zoekfunctie nog kan vinden, ik zou het zo niet weten namelijk.
 
Staat zelfs uitgebreid beschreven op wikipedia...

Ja maar op Wikipedia mochten we hier niet vertrouwen :')

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met zowel de Bird als de Kawasaki ZX-12R?

Voordat ik de Bird kocht heb ik een ZZR1100 geprobeerd. Was misschien een vermoeid exemplaar maar voelde minder strak (precision engineering) en sowieso een gedrocht en qua styling duidelijk een generatie ouder, terwijl de Bird nog heel fris oogt. De ZX-12R is echter wel een gaaf ding en in de vervolgfilm op de Fast Bikes met de Bird, Busa, ZZR1100 en R1 hebben ze een Bird, Busa en ZX-12R en doen ze of de Bird veel te langzaam is waarna de rest van het filmpje om de ZX-12R en Busa draait.
Nu heb ik geen behoefte aan een snellere fiets dan mijn Bird, maar ben gewoon even benieuwd naar ervaringen met de Kawa. Iemand?
 
Nee. Heb wel eens een middag op de ZX-10R gereden en dat reed heel erg makkelijk moet ik zeggen. Scheelt ca 100 kilo en heeft zelfs meer PK's, maar ik kon er heel makkelijk aan wennen.
 
heb hiervoor ook een zzr1100 gehad van 1990 ( c model ) en hij voelt idd wat minder strak en afwerking is ook wat ouder, ook logisch van een 1990 model
bij een bepaald toerental ook een iets grotere dip dan mijn huidige bb

sommige modellen hebben slechte olie toevoer ( bij d model is dat verholpen )

kawa's lopen vaak wel wat rauwer dan honda's en dat heeft ook wel weer wat vind ik.

bb heeft wel een sportievere zithouding


vind een zx12 wel eeeerg mooi.
 
Laatst bewerkt:
Blackbirds van 97 en 98 hebben geen injectie en geen katalysator maar wel ongeveer de pks van een bb van 99 ben ik ongeveer juist .???origineel dan e
 
Niet helemaal. Er zijn ook import-modellen uit 70-98 met cat. (herkenbaar aan de HECS-sticker).
Vermogen is inderdaad vrijwel gelijk (behalve weer bij de cat-modellen).
 
Laatst bewerkt:
Hij was net hier. Hij zit nu weer op de motor.
Geen idee waarom hij niet reageert op mail. Vraag jij bij het verzenden om een ontvangstbevestiging?
 
Goedenavond heren blackbird rijders, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Ronald , 42 jaar oud, woonachtig in Brabant ( Sint michielsgestel ), en word dinsdag a.s. trotse eigenaar van een Honda blackbird uit 1996 met 35.000 km op de klok.
De Honda is dealer onderhouden, en nog in zeer nette staat. De vorige eigenaar heeft de bonnen van het onderhoud keurig bewaard. Daarop is te zien dat recent de accu, spanningsregelaar, achterband , en een grote beurt is gedaan aan de BB. De vorige eigenaar deed afstand van de motor omdat deze te " pittig " zou zijn voor hem. Ik was na een proefrit van een uurtje al " een "met de motor, en besloot hem te kopen. Buiten de blackbird bezit ik ook " nog " een Honda vtr1000F, en een Suzuki gsxr1100w die als café racer door het leven gaat.
Zo...nu weten jullie een en ander van mij, en ik hoop dat ik hier op dit forum bij jullie terrecht kan met eventuele vragen over de BB

Zijn er hier ook mensen die uit de buurt van den Bosch komen? Lijkt me gezellig om een keer samen met wat mensen uit de buurt een toerritje te maken op de BB.

Nog ff een picje van de motor uiteraard...


full
 
Laatst bewerkt:
Nog een rode, veel plezier met je fiets Ronald. Waren zwarte wielen een fabrieks- of dealeroptie?

Ik heb trouwens een hoger ruitje, maar aangezien ik niet op een BB met gewoon ruitje heb gereden kan ik niet vergelijken. Weet iemand of het veel uitmaakt?
 
in mijn geval is tellerpartij veel duidelijker zichtbaar, aangezien ik lang ben.
heb een ruitje met een soort bult erop

standaard ruit zie ik bovenste helft van teller niet.
 
Laatst bewerkt:
Nog een rode, veel plezier met je fiets Ronald. Waren zwarte wielen een fabrieks- of dealeroptie?

Ik heb trouwens een hoger ruitje, maar aangezien ik niet op een BB met gewoon ruitje heb gereden kan ik niet vergelijken. Weet iemand of het veel uitmaakt?

Iedereen bedankt voor het warme welkom,

Wat betreft de zwarte wielen..... Geen idee :? :?
 
Been there, done that. 2008 was mijn jaar.
Daarna is motorrijden voor mij nooit meer hetzelfde geworden.
Uiteindelijk heeft hij het veld moeten ruimen.... '(

'Ze' hebben gewonnen...

Herkenbaar....2007 voor mij. Bird daarna maar verkocht....

...en ja, ik mis het vermogen en de windbescherming.

Rijdt er nog iemand hier met een variant op de Pilot Power 2CT onder de Bird? Dat was echt een wereldbandje...
 
Rijdt er nog iemand hier met een variant op de Pilot Power 2CT onder de Bird? Dat was echt een wereldbandje...


Ik sta nu met de Blackbird op de opvolger van de Michelin Pilot Pouwer 2 2ct

de Michelin Pilot Pouwer 3 2ct
Vandaag de eerst 350 km mee gestuurd :]

gaan me bevallen weet ik nu al :)

Levensduur zal niet erg lang zijn wordt verwacht ? ?

Maar grip mag profiel kosten :Y








Gr De peppel
 
Herkenbaar....2007 voor mij. Bird daarna maar verkocht....

...en ja, ik mis het vermogen en de windbescherming.

Rijdt er nog iemand hier met een variant op de Pilot Power 2CT onder de Bird? Dat was echt een wereldbandje...
Was niet de met de BB. Een SP1 was/is nóg een stuk leuker, helaas.
Wel altijd Michelin gereden. :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan