Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap ik, ik bedoelde dat ik wel eens een plaatje/afbeelding/foto zou willen zien van een BB die los ligt/gesteld word, omdat het bij mij dus nog niet nodig was.
Maar ik zal het wel eens googlen. :)

Wat een ramp een tablet'kan mn post niet eens wijzigen'snap nu al die schrijffouten van iedereen.

Gatvet gatverdammen :r :r

Deze ?

full


Sorry, ik had een half uurtje later een foto moeten maken voor wat jij wilde zien :+

Kheb wel nog een plaatje ook van het aan het eind carbs synchroon stellen :+

full
 
Ik had iets in gedachte met ietsje meer nokkenas en een vleugje meer klepstelplaatjes.
Wel een leuke blik op je werkplek hoor, hijtec shizzle hoor ;)

Jammer dat ik geen action olie zie staan maar ok..
 
Ik had iets in gedachte met ietsje meer nokkenas en een vleugje meer klepstelplaatjes.
Wel een leuke blik op je werkplek hoor, hijtec shizzle hoor ;)

Jammer dat ik geen action olie zie staan maar ok..

Bovenste foto staat Motul,die in de Bird zit. Voelermaatjes liggen op tafel. In de kartonnen doos micrometer en klepshim's :P


En de onderste foto...weet ik veel, Kroon- olie :? Maar die zal in de auto zijn gegaan :+
 
Volgens mij ga je niet erg veel vooruit in PK met een injectie Bird met powercommander, sportuitlaten en sport luchtfilter. Ik kom op 143 achterwiel pk's uit. (Din gemeten of SAE weet ik niet meer).mooi lopen: ja. Zat vermogen : ja. Te meten met de nieuwste supersports:nee. (Maar ik hoef niet te ruilen, ik ga met 200pk heus niet leuker rijden dan met 143).
Ik meen dat die 97'ers zelfs t meest vermogen hadden met hun carbs en zonder cat.
 
Zit nu op 136,2 pk aan het achterwiel, scheelt dus niet veel met die van jou inderdaad. In het computersysteem van De Valkenier stond nog een dynorun van een injectiefiets met 150 achterwielpk. Overigens had die injectiefiets precies dezelfde dip bij 5.250 tpm als mijn carbfiets.
Tis ook dat ik deze motor kocht met het idee van lange ritten in mijn hoofd, vandaar de Bagster en navi. Komt er niet van, maak alleen af en toe een plezierritje van hooguit paar honderd kilometer. Dan heb ik denk ik meer fun op een 1000cc lichtgewicht. Maar geniet enorm van het koppel en de ongelooflijke souplesse van de Bird hoor, dus als er geen kopers zijn is het prima.
 
Het is maar wat je wil.

F*cking snel gaan maar geen beleving of wellicht iets minder snel maar weten wat er gebird en voelen wat er onder je gebeurd als je aan het gas draait.

3 jaar geleden een splinternieuwe Yamaha R1 een dag meegehad. Op zo'n manier dat snelheidsovertredingen geen rol speelden, zeg maar O-)
Ja, het ging erg snel. Maar... zonder emotie. Geen beleving. Het ging gewoon, niet meer of minder dan dat.

Met de Bird weet ik dat hij mee doet. Ik voel dat hij er is en als ik het goed doe, hij mij beloont. Er is interactie. Power. Leven.

Ik zou m niet willen ruilen voor een nieuwe R1.
Financieel gezien wel natuurlijk...maar wat rijden betreft... Never !!
 
Nou ja de pest is dat de proefritjes niet voor het oprapen liggen. Je gaat van je lesfiets naar je eerste fiets en vanaf dan moet je geluk hebben of heel veel motorvrienden? Heb alleen ooit op een R6 bij een dealer gereden. De Bird kocht ik van een particulier na afloop van een rit van tien minuten in de regen, dus heb amper de gashendel open gedraaid. De meeste adverteerders willen geen testpiloten en who can blame them? Maar een heel groot referentiekader heb je zo dus niet. Dus of een 1000cc superbike beter bevalt? Geen idee, ik heb er nog nooit op gereden! Ben zoals ik al zei erg te spreken over de Bird, maar heb het idee dat lichtgewicht ook iets heeft, en dat weet ik dan weer van mijn ex-GSX-R 400.
 
Misschien denk ik na een half uur op een S1000RR ook wel, wat een belachelijk apparaat, maar ja, bij de BMW-dealer zitten ze toch ook niet op mij te wachten - ik kan dat ding niet betalen...
Dat vond ik wel slim van die proefritdag bij de Yamaha-dealer in 2010. Het was een toffe rit op die R6 en die zit vier jaar later nog steeds in mijn hoofd. Zit af en toe toch te kijken naar het aanbod R6'en. Een CBR 600 RR lijkt me ook tof, maar geen idee hoe dat rijdt :(
 
Laatst bewerkt:
Misschien denk ik na een half uur op een S1000RR ook wel, wat een belachelijk apparaat, maar ja, bij de BMW-dealer zitten ze toch ook niet op mij te wachten - ik kan dat ding niet betalen...
Dat vond ik wel slim van die proefritdag bij de Yamaha-dealer in 2010. Het was een toffe rit op die R6 en die zit vier jaar later nog steeds in mijn hoofd. Zit af en toe toch te kijken naar het aanbod R6'en. Een CBR 600 RR lijkt me ook tof, maar geen idee hoe dat rijdt :(

Ja dat soort dagen zijn inderdaad leuk, maar is een dag een motor huren dan niks voor je, kan je toch verschillende merken proberen, alleen kost het wel wat natuurlijk.
 
Het mag ook wel wat kosten zo'n proefrit (op een huurfiets), maar zo'n eigen risico van 2.000 euro staat me tegen, daar koop je al bijna een 10 jaar oude supersport voor. Natuurlijk doe ik voorzichtig, maar een ongeluk kan altijd gebeuren.
 
Maar... zonder emotie. Geen beleving. Het ging gewoon, niet meer of minder dan dat.
Grappig. Dat vind ik nou juist van de BB.
Alles lukt, alles gaat soepel, geen verrassingen. Saai.
Heb nu ruim een jaar geen motor meer en het enige wat ik mis...
..is mijn SP-1 van 4 jaar daarvoor. :') Dát was voor mij het echte motorrijden.

[me="Jeroen"]maakt weer gauw dat hij wegkomt :+[/me]
 
Grappig. Dat vind ik nou juist van de BB.
Alles lukt, alles gaat soepel, geen verrassingen. Saai.
Heb nu ruim een jaar geen motor meer en het enige wat ik mis...
..is mijn SP-1 van 4 jaar daarvoor. :') Dát was voor mij het echte motorrijden.

[me="Jeroen"]maakt weer gauw dat hij wegkomt :+[/me]
_O- _O- _O- _O- _O-
 
Het is maar wat je wil.

F*cking snel gaan maar geen beleving of wellicht iets minder snel maar weten wat er gebird en voelen wat er onder je gebeurd als je aan het gas draait.

3 jaar geleden een splinternieuwe Yamaha R1 een dag meegehad. Op zo'n manier dat snelheidsovertredingen geen rol speelden, zeg maar O-)
Ja, het ging erg snel. Maar... zonder emotie. Geen beleving. Het ging gewoon, niet meer of minder dan dat.

Met de Bird weet ik dat hij mee doet. Ik voel dat hij er is en als ik het goed doe, hij mij beloont. Er is interactie. Power. Leven.

Ik zou m niet willen ruilen voor een nieuwe R1.
Financieel gezien wel natuurlijk...maar wat rijden betreft... Never !!

Enig idee of dat specifiek dat bigbang gebeuren is?
Vind een r1 van 2004 erg leuk rijden, totaal erg anders dan de Blackbird, maar allebei leuk en spannend op hun eigen manier...
 
Grappig. Dat vind ik nou juist van de BB.
Alles lukt, alles gaat soepel, geen verrassingen. Saai.
Heb nu ruim een jaar geen motor meer en het enige wat ik mis...
..is mijn SP-1 van 4 jaar daarvoor. :') Dát was voor mij het echte motorrijden.

[me="Jeroen"]maakt weer gauw dat hij wegkomt :+[/me]


:^

dat dooie turbine karakter van een BB is ook waarom ik geen andere BB heb gekocht.

ff kort door de bocht,
niemand die die veren wil overnemen hier neem ik aan? (zie enkele paginas terug)
dan gaan ze naar simons maandag.. :+

ik heb ook nog een bagage rek gevonden (ook nieuw) van rennteck.
kenne ook koffers aan.
20 eurie+vrzendkosten...
roep deze week indien je het ziet zitten anders gaat die ook naar simons.. _O-
 
Het mag ook wel wat kosten zo'n proefrit (op een huurfiets), maar zo'n eigen risico van 2.000 euro staat me tegen, daar koop je al bijna een 10 jaar oude supersport voor. Natuurlijk doe ik voorzichtig, maar een ongeluk kan altijd gebeuren.

Ok, dat wist ik weer niet...dat is wel absurd...maar ook wel weer logisch voor stuntpiloten.
 
:^

dat dooie turbine karakter van een BB is ook waarom ik geen andere BB heb gekocht.

ff kort door de bocht,
niemand die die veren wil overnemen hier neem ik aan? (zie enkele paginas terug)
dan gaan ze naar simons maandag.. :+

ik heb ook nog een bagage rek gevonden (ook nieuw) van rennteck.
kenne ook koffers aan.
20 eurie+vrzendkosten...
roep deze week indien je het ziet zitten anders gaat die ook naar simons.. _O-

Wat si Simons...??? :?
 
dat dooie turbine karakter van een BB is ook waarom ik geen andere BB heb gekocht.

Ik moet ook vaak aan een turbine denken bij de BB, maar dat is juist een reden om hem te houden. De technische competentie/engineering die nodig is om zo'n soepel en trillingsvrij blok te maken is zeer bewonderenswaardig en dat voel je door de rijervaring heen. Alles klopt, het is de perfectie op wielen. Dat sommigen dat saai of karakterloos vinden, daar kan ik best in komen, maar het is juist z'n kracht. :}
Toch denk ik dat een S1000RR dat ook heeft :+ Fanboy alert :$
 
Grappig. Dat vind ik nou juist van de BB.
Alles lukt, alles gaat soepel, geen verrassingen. Saai.
Heb nu ruim een jaar geen motor meer en het enige wat ik mis...
..is mijn SP-1 van 4 jaar daarvoor. :') Dát was voor mij het echte motorrijden.

[me="Jeroen"]maakt weer gauw dat hij wegkomt :+[/me]
Lopend gaat dat niet zo snel, een BB achterhaald je wel...... :+
 
Volgens mij ga je niet erg veel vooruit in PK met een injectie Bird met powercommander, sportuitlaten en sport luchtfilter. Ik kom op 143 achterwiel pk's uit. (Din gemeten of SAE weet ik niet meer).mooi lopen: ja. Zat vermogen : ja. Te meten met de nieuwste supersports:nee. (Maar ik hoef niet te ruilen, ik ga met 200pk heus niet leuker rijden dan met 143).
Ik meen dat die 97'ers zelfs t meest vermogen hadden met hun carbs en zonder cat.

Ik had de mijne ooit op een bank laten meten en kwam op 155 pk op het achterwiel..Stock Standard.
 
Rond 8 a 9000 toeren is helemaal mooi. })
Tijdens woon werk kom ik eigenlijks nooit boven de 5000.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan