Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Temp veel te hoog. De fan moet dan al lang ingrijpen!

Koelventilator als eerste checken!
De sensor voor aansturing van de fan is oke?
Draden van de sensor even kortsluiten.
Fan zelf is stuk, of stroom is ergens onderbroken?

Edit: Hieronder geef je aan dat de fan het wel doet.
 
Laatst bewerkt:
Koelvloeistof is over 2jaaar terug vervangen. Raar is dat als ventilator aangaat de temperatuur even daalt en dan terug omhoog gaat.
Is precies dat die het niet meer ophaalt.
 
Dan is naar mijn mening de thermostaat de hoofdverdachte. Gaat ie wel voldoende open?
Pomp zal bij weinig toeren nauwelijks stroming maken. Dan door half-open-staande thermostaat ook geen koeling.
Ik zou 'm (voor tijdelijk) eruit halen en kijken wat de motor dan doet.

Thermostaat testen in een pannetje water op fornuis voor check temp bij openen/ sluiten.
Kijk dan ook of ie voldoende open gaat staan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Even voorstellen, ik ben afkomstig uit Belgie en rijd met een BB uit 2001 men ongeveer 35K op de teller.
Nu onlangs ging hij bij stationair draaien volledig uin overtemperatuur tot 120° bij terug op snelweg rijden liep temperatuur terug naar normale waarden.
Iemand enig idee?
En is er iets bekend over het koel probleem ?
 
Bij de veel motoren is dat 95-100'C. Dat lijkt me oke.
Weet niet wat de precieze spec is van deze thermostaat. Zal je effe moeten zoeken.

Bedenk echter wel dat het nog kan zijn dat jouw dashboard aangeeft 120, terwijl de (100'C) thermostaat van de fan WEL goed is.
Als de doorstroming beperkt is, vanwege bijv een half-open-gaande thermostaat kan het rond de radiateur best 100'C of minder zijn, terwijl het op de plek van de voeler wel 120'C is. Maw je leest af op je motor 120'C en toch slaat je fan NIET aan.

Ikzelf zou in jouw geval de thermostaat (voor tijdelijk) verwijderen. Zo heel veel werk is dat ook niet.
Met een proefrit zie je vrij snel of dat er resultaat is. (kan je ook gelijk thermostaat testen in een pannetje water)
 
Bij de veel motoren is dat 95-100'C. Dat lijkt me oke.
Weet niet wat de precieze spec is van deze thermostaat. Zal je effe moeten zoeken.

Bedenk echter wel dat het nog kan zijn dat jouw dashboard aangeeft 120, terwijl de (100'C) thermostaat van de fan WEL goed is.
Als de doorstroming beperkt is, vanwege bijv een half-open-gaande thermostaat kan het rond de radiateur best 100'C of minder zijn, terwijl het op de plek van de voeler wel 120'C is. Maw je leest af op je motor 120'C en toch slaat je fan NIET aan.

Ikzelf zou in jouw geval de thermostaat (voor tijdelijk) verwijderen. Zo heel veel werk is dat ook niet.
Met een proefrit zie je vrij snel of dat er resultaat is. (kan je ook gelijk thermostaat testen in een pannetje water)
 
Ik zou graag deze uitlaten zwart willen hebben.

Is dit mogelijk? Ik weet alleen het soort materiaal niet. Ik denk Kevlar??
1405303
 
Hitte-bestendige (mat)zwarte spuitlak?
Evt eerst een klein stukje aan de binnen-onderzijde proberen....................? (zie je toch niet)
 
Paar gasdichte popnagels uitboren en later weer monteren is meestal alles wat je hoeft te doen.
En voor die mantels kan je bijvoorbeeld eens contact opnemen met Superpole uitlaten in Kaatsheuvel of Mille Pajjic in Gendringen.
Wie weet kan Bolski alhier je verder helpen? Die heeft een uitlaatservice in Beverwijk (nee, niet voor honden).
 
Paar gasdichte popnagels uitboren en later weer monteren is meestal alles wat je hoeft te doen.
En voor die mantels kan je bijvoorbeeld eens contact opnemen met Superpole uitlaten in Kaatsheuvel of Mille Pajjic in Gendringen.
Wie weet kan Bolski alhier je verder helpen? Die heeft een uitlaatservice in Beverwijk (nee, niet voor honden).

Dank u!

Ik wil ook graag mijn tank laten spuiten. Ik heb een beetje gezocht hoe ik deze eraf zou moeten halen en waar ik rekening mee moet houden. Maar niks gevonden... iemand tips ?
 
Zadel er af, 2 achterste bouten van de tank losmaken, deze met 2 blokjes hout even wat hoger zetten, en dan onder de tank kijken.
Markeer de slangen en de posities waar ze zitten goed, en trek ze los.
Dan tank naar achteren trekken (ca. 5cm), en dan kan je hem optillen en wegzetten.
Een carb-model heeft een benzinekraantje dat je dicht kan draaien (denk er aan bij het terugzetten dat je die weer open doet!), een injectiemodel niet.
Tank leegmaken, tankdop er uit (3 boutjes, de andere 3 zijn nep).
Vergeet geen (dure) Honda-Wing sticker te bestellen.

Maar je bent waarschijnlijk goedkoper uit met gewoon een gebruikte andere betere tank.
Wat zoek je? (model/bouwjaar/kleur)
 
Knap onhandig als de tank net helemaal vol zit. Ik ga er rekening mee houden. (hoop ik)
Dus als ik het goed begrijp zal ik met mijn injectie bij voorkeur de tank (vrijwel) leeg moeten maken?
Eerst laten leeglopen in jerrycan(s) voor het uitnemen?

Is daaronder nog ruimte om zelf een zwevend kraantje te plaatsen?
 
Dat is................ slang knikken en dan snel een plug erin? Ook niet heel fijn!'(

Hoe simpel zou 't kunnen wezen?
Dat ze er niet gewoon een afsluiter met heveltje aan de tank maken? (net als vroeger met de bromfiets)
Op mijn FZ zit wel een kraantje. Moet je afsluiten door met (goede maat!) schroevendraaier een kwart slag te draaien.
Wel veel te kwetsbaar. Als ik 'm dichtdraai dan altijd HEEEEEEL voorzichtig, want zaagsnede van plastic gaat veel te snel stuk.
Maar dan nog zie je al vrij snel afdrukken van de schroevendraaier in het plastic...............:X

Hier op de Veluwe heb ik een adresje die er altijd wel een stuk of wat nieuw op voorraad heeft. (wellicht voor meerdere typen motoren?)
 
De tank moet toch leeg voor het spuiten.....

En Kilian, bel mij dinsdag als ik op de zaak ben even voor die tank.
Mogelijk heb ik nog wel een nette zwarte liggen voor een carbie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan