Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Iemand interesse in een carbon voorspatbord verlenger? Niet gemonteerd geweest. Verkeerd besteld. Wellicht dat ik iemand anders erbij mee kan maken.

Beschermt je radiator en oliekoeler beter tegen steenslag dat afkomstig is van de voorband.

PB mij maar.

Edit: verkocht
 

Bijlagen

  • $_86.jpg
    $_86.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 9
  • $_861.jpg
    $_861.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 8
  • $_862.jpg
    $_862.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik iets geks meegemaakt met de blackbird.
Vanwege enorme troebele benzine uit een andere motorfiets durfde ik niet meer de blackbird te starten mocht daar ook vocht onderin de tank zijn bezonken
na het aftappen van wat benzine bleek dit wonderwel helder te zijn, uit voorzorg wel de benzinefilters tussen tank en carburateurs vervangen aangezien ik dat toch al van plan was, maar nu komt het.

Tijdens deze operatie zag ik toevallig een stekkertje loszitten.
dat stekkertje kwam mij ook niet zo bekend voor, maar het bleek dus naar de TPS te gaan, goh dus dit ding heeft ook een tps ;)
Voor diegene die ook niet van afkortingen houden, een Throttle Positions Sensor, een electrisch onderdeel wat de stand van het gashendel/gasklep doorgeeft aan het kastje wat o.a de onsteking regelt.

Al tijden had ik dat de motor slecht oppakte als je met enige snelheid door een bocht ging, tussen 5 en 6000 is de carburateur versie altijd wat 'wollig' maar de motor is enkele jaren terug bij Ruud Frederiks van Tovami geweest en is afgesteld op deze uitlaat.

De carburateurs heb ik een tijdje terug van de motor afgehad , ernaast gehangen, voor het stellen van de kleppen.
Ik heb sindsdien een aantal keren gereden en de motor leek ook beter te rijden na het stellen.

Vandaag kon ik echter nadat ik de stekker terug had geprikt geen stottering meer ontdekken.
Slecht natuurlijk , want dan heeft die stekker al heel lang los gezeten en ja , heb ik dat ook niet gezien bij het de- en monteren van de carburateurs.
ik heb wel de vlotterkamers afgetapt en de benzine die daar uitkwam was donkergeel van kleur, ernstige vervuiling of troep kan ik me niet herinneren dat dat erin zat.

Iemand zin om zijn TPS even los te trekken om te bewijzen dat ik niet gek ben ? ;)
alvast een prettig uiteinde gewenst.
 
Dat de benzine donkergeel is dat zal die vieze ethanol wel weer zijn. :X
Wij hebben een tankje benzine aan het plafond in de werkplaats hangen, voor laten lopen van de motor zonder dat de tank gemonteerd is.
Afgelopen zomer gevuld voor testen. Nu half jaar later wilde ik weer gebruiken, maar heb de verkleurde benzine toch maar niet meer gebruikt.
Deze benzine in de auto gekieperd. Voortaan gaat er alleen nog ethanolvrij in dit tankje. Blijft de benzine nu iig helder.

Vwb de TPS kan ik je niet helpen want ik heb een injectie-BB.
 
Goedenavond hier,

Sinds maandag mag ik mezelf ook Blackbird bezitter noemen.
Afgelopen zomer A rijbewijs gehaald en had de blackbird al na enig foyeurisme op diverse forums op het oog.

Heb de afgelopen week in een skipak rondgereden wat er niet uitziet maar kan het machientje niet laten staan tot ik een fatsoenlijk motorpak bij elkaar gespaard heb. :]
Uiteraard blijft het beestje binnen met pekel op de weg.

Het is een zwarte bird uit 2001 met nu ongeveer 45k op de digitale klok.

Plan is om van de winter de banden te vervangen, vloeistoffen vervangen en een beetje poetsen.

Gaat best wat vlotter dan de lesbrommer zo'n bird.
 
Iemand zin om zijn TPS even los te trekken om te bewijzen dat ik niet gek ben ? ;)
alvast een prettig uiteinde gewenst.

Ik kan je geruststellen, gek ben je niet.......
Het is nl. voor de hand liggend dat wanneer je de terugkoppeling van de gashandel stand onderbreekt, de brandstoftoevoer gaat "stotteren" en minder stabiel wordt. Dit puur op basis van elementaire regeltheorie. Maar ik snap dat je dit graag bevestigd wilt zien middels een test op een andere motor. Helaas heb ik ook een injectie versie.
 
Goedenavond hier,

Sinds maandag mag ik mezelf ook Blackbird bezitter noemen.
Afgelopen zomer A rijbewijs gehaald en had de blackbird al na enig foyeurisme op diverse forums op het oog.

Heb de afgelopen week in een skipak rondgereden wat er niet uitziet maar kan het machientje niet laten staan tot ik een fatsoenlijk motorpak bij elkaar gespaard heb. :]
Uiteraard blijft het beestje binnen met pekel op de weg.

Het is een zwarte bird uit 2001 met nu ongeveer 45k op de digitale klok.

Plan is om van de winter de banden te vervangen, vloeistoffen vervangen en een beetje poetsen.

Gaat best wat vlotter dan de lesbrommer zo'n bird.
Goede keuze, alleen als eerste motor moet je er wel zeker van zijn dat je jouw rechterhand in bedwang kan houden. Het gaat zo ontzettend gemakkelijk zo ontzettend veel te snel dat je als beginnend bestuurder gewoon geen kans meer hebt om te corrigeren.
En hem een keertje laten omvallen (ze zijn best wel zwaar) is door de extreem dure kuipen al heel gauw een schade van een paar duizend Euro (als je alles nieuw en origineel koopt).
Als je aan banden toe bent, neem dan even contact op. Ik heb 2 specialisaties. De ene is motorbanden, de ander is Blackbirds...... :+

Heb je vragen, dan hoor ik het wel.
 
Goede keuze, alleen als eerste motor moet je er wel zeker van zijn dat je jouw rechterhand in bedwang kan houden. Het gaat zo ontzettend gemakkelijk zo ontzettend veel te snel dat je als beginnend bestuurder gewoon geen kans meer hebt om te corrigeren.
En hem een keertje laten omvallen (ze zijn best wel zwaar) is door de extreem dure kuipen al heel gauw een schade van een paar duizend Euro (als je alles nieuw en origineel koopt).
Als je aan banden toe bent, neem dan even contact op. Ik heb 2 specialisaties. De ene is motorbanden, de ander is Blackbirds...... :+

Heb je vragen, dan hoor ik het wel.
Ik verwachtte al een reactie over de keuze als eerste motor en het rechter handje.
Ik ben me daar aardig van bewust maar toch bedankt voor de tip.

Ik ben je naam al regelmatig tegengekomen en het lijkt me prima om tegen het voorjaar er een paar Dunlops onder te laten zetten.

Zou je mij een richtprijs kunnen sturen voor 2 banden plaatsen?
 
Wat? Ik snap niet wat het ene met het andere te maken heeft....

Wil je alleen het pedaal, of de hele zooi?
Ik heb er nog een stuk of 4 liggen denk ik.

Ik heb zelfs nog een verstelbare rem/schakelset van Gilles Tooling gebruikt liggen. Die gebruik ik zelf ook.
 
Screenshot_20200111-192018_compress79.jpg
Screenshot_20200111-192018_compress79.jpg

Dit is het euvel. Wil enkel weer een goed rempedaal zoals het origineel hoort te zijn.
Ik kan de achterrem zo nog wel tijdelijk gebruiken.
Combineren we het wel met de bandenwissel.

Vorige eigenaar gebruikte alleen maar zijn voorrem omdat de achterrem dan wel meekomt op 1 zuigertje.
Met langzame bochtjes wil ik wel gewoon een rempedaal voelen in plaats van een satéprikker. :+
 
Laatst bewerkt:
Het rempedaal op mijn Bird ziet er toch iets anders uit!

Maar voor een BB is dat toch geen probleem?
Met mijn FZ doe ik al 95% van de remmerij met alleen met 'VOOR". Alleen bij straf remmen gebruik ik tevens de achterrem.
Dan kan het voor de Honda met DBCS al helemaal geen probleem zijn. Met alleen remmen 'VOOR' remt ie auto achter ook nog beetje mee!
 
Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe de verdeling van de remmen precies geregeld is.
Iemand had ergens op een forum vermeld dat je wel degelijk alleen met de achterrem kunt remmen bij lage snelheid/bijzondere verrichtingen.
Bij vol instampen zal de voorrem vast ook bekrachtigd worden maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ondanks het hebben van DBCS wil ik gewoon beide remmen afzonderlijk kunnen blijven bedienen al is het alleen maar om niet op een andere fiets enkel naar de voorrem te grijpen uit gewoonte.

Heeft iemand feiten over de werking/verdeling van het DBCS systeem?
 
Heeft iemand feiten over de werking/verdeling van het DBCS systeem?
Op mijn BB van 2007, werkt dit volgens de bijlage. Ik heb dit eens een keer uitgezocht en voor mezelf gedocumenteerd. (PCV is de afkorting voor "proportioneel regelventiel") Vroegere modellen, kunnen een ander systeem hebben.
 

Bijlagen

  • DCBS BB-2007.pdf
    211,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ik had een cbr1000f. En die heeft in de basis een gelijk remsysteem volgens mij. Het vervelende vond ik het bedienen van de achterrem op bijvoorbeeld een rotonde. Dan duikt plotseling je voorkant een beetje.

Aanremmen voor een stoplicht is dan weer super met enkel de achterrem. En de voorrem is in alle situaties wel fijn vond ik. Veel gevoel en heel veel stopkracht.

In het WPH staat ergens een schema van de werking van het systeem. Er zaten op mijn motor in ieder geval 11 remslangen in het systeem....
 
Bij de BB bedien je met de voorrem 2 zuigers per remklauw voor en 1 achter.
Met de achterrem 2 zuigers achter en 1 zuiger per klauw voor.
 
Als ik dit schema zo bekijk met zowel voor en achter een snelheidsensor gekoppeld aan de ECU zou ik denken dat de regeling of snelheidsafhankelijk geregeld wordt, of dat het richting ABS gaat en de vertraging meet om blokkeren te voorkomen.
 
Bij de BB bedien je met de voorrem 2 zuigers per remklauw voor en 1 achter.
Met de achterrem 2 zuigers achter en 1 zuiger per klauw voor.
Kan wel kloppen voor bepaalde modellen/jaargangen maar zeker niet voor de laatste uit de de productie range. (1996 - 2007)
 
Terug
Bovenaan Onderaan