Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Dan heb je in ieder geval geen benzine doorlekkage. Ja, een injector reiniger kun je altijd doen.
Ik heb de mijne laten testen en reinigen, motor loopt een stuk rustiger nu en mooier.
Ik ga eens zo goedje in de tank gooien. Hoe kan benzine bij je olie komen eigenlijk? Waar lekt het langs ergens?
 
Indien de FPR lek is, kan de benzine na uitschakelen van je motor door de vacuüm slang doorsijpelen terug je carter in.....
De FPR zit aan je benzine rail waar de injectoren aanzitten....
 
Stickslip is een mogelijkheid.
Je kan ook gewoon vrij ligt zijn, en baat hebben bij reshimmen.

Ik zou qua banden de Dunlop Roadsmart III adviseren (licht sturend, en gaan het langst mee) of de Pirelli Angel GT2 (beste in de regen).
Bij hyperpro Alphen bij Bas vandaag geweest. Heeft voorpoten gedemonteerd. Lichtlopende deals en andere olie. Poten doorgestoken volgens voorschrift. Moesten verder doorgestoken worden. Kontje omhoog en achtervering iets minder rebound. .hen nu zeker minder last van de kleine oneffenheden en bochten werk vele malen beter.
 
Zoals ik al dacht, het probleem was de demping. Bij de low-friction seals hoort ook de low-friction olie, en dat heeft samen de demping veranderd.
Bas weet heel goed wat hij doet, mooi dat je nu wel tevreden bent.
 
Dan heb je in ieder geval geen benzine doorlekkage. Ja, een injector reiniger kun je altijd doen.
Ik heb de mijne laten testen en reinigen, motor loopt een stuk rustiger nu en mooier.
Heb anderhalve tank met cleaner erin gereden . Is onder de vier .er weinig belasting nog schokkerig. Bij heel rustig acceleren voel je dat het niet lineair versnel. .en gas lekker open geen enkel probleem.
Wat zou het kunnen. Zijn ? Start hèel goed. Loopt rustig constant stationair. Verbruik is normaal.
Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen?
 
A Scottish 'Bird...

P1050995.thumb.JPG.5e55079cacdd0966566f860a22d2c2eb.jpeg



P1050999.thumb.JPG.70ec88966687225629067affac95ec9c.jpeg


P1050998.thumb.JPG.9b3dc00180a0efe9fa88bc0699ff6334.jpeg



2049963011_PiczIMG_7572.JPG.78c26a57ab1a1c8321aaf19ec77c8459.jpeg
 
Beste kenners.
Zijn dit goede dempers voor mijn 2006 model?.valt me op dat de ophangpunten dempers verder naar achter zitten dan mijn standaard dempers.

Het lijken de juiste te zijn, maar de prijs is stevig.
Daarnaast heb je ook nog de aanslagsteun voor de middenbok nodig, die is er origineel wel bijgeleverd. Anders slaat de middenbok tegen de ketting tijdens het rijden.
 
Heb anderhalve tank met cleaner erin gereden . Is onder de vier .er weinig belasting nog schokkerig. Bij heel rustig acceleren voel je dat het niet lineair versnel. .en gas lekker open geen enkel probleem.
Wat zou het kunnen. Zijn ? Start hèel goed. Loopt rustig constant stationair. Verbruik is normaal.
Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen?
Ja, weet wat je bedoeld. Ik heb ook nog last van hetzelfde euvel. Eerst maar eens vacuüm synchroniseren...
 
Het lijken de juiste te zijn, maar de prijs is stevig.
Daarnaast heb je ook nog de aanslagsteun voor de middenbok nodig, die is er origineel wel bijgeleverd. Anders slaat de middenbok tegen de ketting tijdens het rijden.
Bedankt voor je reactie. Ja prijs is te hoog inderdaad, onderhandelen. Ik zag ook dat er geen boksteun op zit. Is dat er op te lassen? Vreemd dat dat er niet op zit. Als het van een Blackbird komt. Hoe is te checken dat het inderdaad e-keur is?
 
Bedankt voor je reactie. Ja prijs is te hoog inderdaad, onderhandelen. Ik zag ook dat er geen boksteun op zit. Is dat er op te lassen? Vreemd dat dat er niet op zit. Als het van een Blackbird komt. Hoe is te checken dat het inderdaad e-keur is?
De steun voor deze uitlaten is een losse scharnierende beugel die op de rechterbout van de middenbok geplaatst wordt. En komt GEEN steun op de uitlaat zelf.....
Waarschijnlijk zit deze steun dus nog gewoon op de motor waar deze dempers vanaf komen.
Voor een E-keur moet er een keurnummer op de dempers staan. Dat nummer moet overeenkomen met de Europese nummering voor deze dempers en motorfietscombinatie. Daar heeft de politie lijsten van.
 
De steun voor deze uitlaten is een losse scharnierende beugel die op de rechterbout van de middenbok geplaatst wordt. En komt GEEN steun op de uitlaat zelf.....
Waarschijnlijk zit deze steun dus nog gewoon op de motor waar deze dempers vanaf komen.
Voor een E-keur moet er een keurnummer op de dempers staan. Dat nummer moet overeenkomen met de Europese nummering voor deze dempers en motorfietscombinatie. Daar heeft de politie lijsten van.
Ahaah..dus een aanslag steun op bout middenbok monteren. Zijn deze nog ergens te koop?
 
Ahaah..dus een aanslag steun op bout middenbok monteren. Zijn deze nog ergens te koop?
Ik zie dat mijn standaard uitlaten ook nog een. BeveIMG_20210707_170839302_HDR.jpgIMG_20210707_170844598_HDR.jpgstigingspunt heeft. Wordt deze dan niet gebruikt bij vervangingsdempers?. Heb ook gezocht naar de O2 sensor. Weet iemand waar dat hoort te zitten?
 

Bijlagen

  • IMG_20210707_170903603.jpg
    IMG_20210707_170903603.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 9
Ik zie dat mijn standaard uitlaten ook nog een bevestigingspunt heeft. Wordt deze dan niet gebruikt bij vervangingsdempers?. Heb ook gezocht naar de O2 sensor. Weet iemand waar dat hoort te zitten?
Nee, ik ken geen vervangingsdempers die dit punt gebruiken. Maar aangezien ze minder dan de helft van de originele wegen is dat ook geen probleem.
De O2 sensor zit aan de rechterkant in de uitlaatbocht, duidelijk herkenbaar aan de kabel die daar heen loopt. Rechterkuipdeel onderaan losmaken, dan zie je hem duidelijk. Hij zit vlak bij het puntje van de kuip.
 
Yes ik heb mooie set in huis met DB killer en alle toebehoren. Die lange strip is dat om.db Killers te demonteren? Iemand.nog tips voor de montage? Aansluiting linkpijp pasta? Of gewoon droog erop schuiven. Foto van resultaat komt tot.
 

Bijlagen

  • IMG_20210709_161626234.jpg
    IMG_20210709_161626234.jpg
    284,5 KB · Weergaven: 11
Ja, dat is de trekker voor demontage van de dB-killers, die kunnen goed vast zitten. Vandaar ook de hameraanslag op de trekker.
Koperpasta gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan