Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Bijlagen

  • IMG_20210723_163009707_HDR.jpg
    IMG_20210723_163009707_HDR.jpg
    389,7 KB · Weergaven: 18
Injectie modellen hebben ietsje minder dan de carb modellen, maar dit is nog een hele respectabele waarde hoor., na 15 jaar.😉
 
Injectie modellen hebben ietsje minder dan de carb modellen, maar dit is nog een hele respectabele waarde hoor., na 15 jaar.😉
Heeft pas 14000 gelopen. De tuner heeft heel tuning programma afgelopen. Was best lang bezig en staat nu op ieder gaspositie en toerental optimaal. Hoe zou die 15 pk erbij kunnen? Misschien heeft tie met de rem erop gereden? Afgesteld met DB Killers
 
Injectie modellen hebben ietsje minder dan de carb modellen, maar dit is nog een hele respectabele waarde hoor., na 15 jaar.😉
Nee, de eerste injectiemodellen (1999-2000) hebben op papier hetzelfde vermogen als de carbies, namelijk 164 krukas pk's.
De FI-modellen vanaf 2001 hebben op papier 152pk, maar dat komt grotendeels door een andere omrekening van achterwiel pk's naar krukas pk's.
In werkelijkheid scheelt de katalysator ongeveer 6 tot 8 achterwiel pk's als je ze op de testbank zet.
Dan blijkt ook dat de meeste carbies bij lange na niet meer het vermogen halen omdat ze gewoon niet goed staan afgesteld.
 
Ga er maar vanuit dat dit het vermogen op het wiel is, iig heel netjes.
Als ze een bank gebruikten met de 'slimme software' die laat dan ook het weinig accuraat vermogen aan de krukas zien. Ik heb jaren met een Bosch dynobank gewerkt(Bosch tune up te Venlo) die deze mogelijkheid had en altijd beide waardes werden daar aangegeven.
M'n eigen BB (geheel origineel)had indertijd zonder er wat aangedaan te hebben 130 pk op het wiel, en inderdaad bij wat aandacht was er nog winst te behalen. ( Als je bij de jouwe dan nog de 10/12% bijstelt zit je qua krukaspeekaas goed)👍
 
Ga er maar vanuit dat dit het vermogen op het wiel is, iig heel netjes.
Als ze een bank gebruikten met de 'slimme software' die laat dan ook het weinig accuraat vermogen aan de krukas zien. Ik heb jaren met een Bosch dynobank gewerkt(Bosch tune up te Venlo) die deze mogelijkheid had en altijd beide waardes werden daar aangegeven.
M'n eigen BB had indertijd zonder er wat aangedaan te hebben 130 pk op het wiel, en inderdaad bij wat aandacht was er nog winst te behalen.
Ik hoop het. Vragen is weten natuurlijk. En ik dacht dat de rekensom van van achterwiel naar krukas 1.12 is.als dat zo is kom je op 165. Krukas. Maar ik ben een leek en vaar om de kennis van anderen..hij vertelde wel dat de software die ze gebruiken heel erg ik to date wordt gehouden . Die 130 komt goed overeen mijn de standaard gemeten waarde. 🥳
 
Dan zijn het inderdaad nette waardes.
Alleen mijn allereerste BB (1999) deed het iets beter (152,4pk aan het achterwiel), de rest zit allemaal lager (130-140pk ahw). Sommige carbies kwamen niet verder dan nog geen 120pk ahw.
 
Jullie zullen ongetwijfeld bijna allemaal de gescande versie hebben van het werkplaatshandboek van de blackbird (1999~2002)
Nu ben ik dus op zoek naar zo'n ouderwetse variant, gemaakt van bomen.
Iemand een idee of deze nog ergens verkrijgbaar zijn? Of iemand die zijn papieren versie enorm in de weg heeft liggen?
Dus niet de Haynes versie maar die met de voornamelijk zwarte kaft.
 
Die heb ik natuurlijk, maar hij is niet te koop. Nergens voor zover ik weet. De uitgever is Honda zelf.
En hij is alleen voor 1999/2000 modellen. Die daarna is een ander boek.
Ik gebruik hem regelmatig.
 
Screenshot_20210803-124709.png

Deze voor de duidelijkheid.
Het lijkt mij inderdaad originele versie van Honda.
De plaatjes in de pdf zijn niet al te scherp en zoeken zonder tekstherkenning gaat op papier toch sneller.
Natuurlijk is het ook een leuk hebbedingetje.
 
@Kleurendoof
Bij mijn weten zijn dat de Amerikaanse versies, die met die donkere kaften.. De de originele WPHB van Honda in de EU uit die tijd is Rood/blauw.. (tegenwoordig rood/wit)

Als je Duits kunt:
WPHB 1999 model

of anders
WPHB 1999 + 2001 addendum

of anders de Engelse versie:
WPHB 1999, Engels

of anders de Engelse versie, NIEUW?
WPHB NIEUW, 1999

WPHB Addendum 2001, NIEUW

@Super Blackbird, wel zekers te koop... Je moet alleen weten waar te vinden.. :+. Zelfs nu nog gewoon los te bestellen bij de dealer..

Niet iedereen vind dit het waard, echter dat gekloot op een computer werkt gewoon onhandiger dan dat je een naslagwerk ernaast kunt leggen, is onoverzichtelijker en tijdrovender. Ik werk nooit zonder, hier staan misschien wel 2 kasten vol van die boeken...

P.S.
Overigens zou de 2001 addendum ook nog wel eens een volledig boek kunnen zijn. De blackbird is nooit in (mijn) collectie geweest, vandaar dat ik het niet zeker weet over het woord addendum...
 
Laatst bewerkt:
Update: de rib is overgedragen.
Daar kan je toch 12 jaar MF van sponsoren...
Het is de zwarte geworden waar ik het al over had. Schijnt nieuw ongebruikt te zijn dus ik ben benieuwd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan