Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Hoppaa..
 

Bijlagen

  • 20230211_130739.jpg
    20230211_130739.jpg
    192,7 KB · Weergaven: 36
Tip van de week. Checken of je je RAM-air geleiding wel hebt gemonteerd vòòrdat je al je binnenbekleding aan je topkuip alweer aan het bevestigen bent. Man man man wat een domme actie.
 
@Super Blackbird / iedereen uiteraard.

Ik ben nu (wel grondig) bezig om de kuipdelen weer te installeren.

Heb je nog tips&trucs om alles goed uit te lijnen?

Vooral de binnenbekleding van de topkuip wil vooralsnog niet helemaal naadloos op elkaar aansluiten.

Alvast bedankt!
 
Ik monteer een paar kuipbouten zeer losjes. Daarna zet ik altijd eerst alle druk-clips vast, en doe dan pas de rest van de kuipbouten er in. Deze eerst zover indraaien dat de kraag binnen de kuip valt, en daarna pas alles vastdraaien.
Maar in de praktijk is bij een slechte passing vrijwel altijd de topkuipsteun een heel klein beetje krom doordat de motor een keer is omgevallen. Een enkele millimeter afwijking is al genoeg om op de kuip 5 mm afwijking te krijgen.....
 
@Super Blackbird

Ik wil de verlaagde voetsteunen monteren (waarmee jij ook adverteerd)..

Heb je nog tips om het rempedaal goed naar beneden te krijgen? Ik lees iets over inkorten van schroefdraad? De foto's staan helaas niet meer op de 'oude sites'.

Ook komt de zijstandaard tegen de linker voetsteun.. Zou dat ook anders kunnen?

Alvast bedankt!
 
Het rempedaal kan maar beperkt naar beneden.
Als je het systeem bekijkt zie je een stuk schroefdraad met een moer daarop zitten. Draai de borgmoer los, en ga draaien. Je ziet vanzelf welke kant je op moet.
De zijstandaard kan je in een iets uitgeklapte stand fixeren door de aanslag op de uitlaat iets te vergroten.

Ik verkoop ze trouwens niet meer, en wist niet dat ze nog zichtbaar waren op mijn website. Dat heb ik nu aangepast, bedankt voor de reminder.
 
Honda vfr kofferset en origineel ruitje
Bieden

Ik weet niet of dit past op de BB maar bij deze de headsup
Ruitje past niet, rekje ook niet.
De koffers passen wel op het originele kofferrekje van Honda.
De grijze kleur is ook het zelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: RML
20230312_090422.jpg


Vraagje, heb de remklauwen en scm valve schoongemaakt ( op de werkbank) ik heb alleen niet de lengte opgeschreven (zie foto). Is nu +-27mm
kan iemand dit controleren bij zijn/haar BB voor mij.

Verder heb ik gisterenavond het remsysteem ontlucht maar dit is nog niet zoals het moet zijn. Wat een klus is dat!
Net even gevoeld aan de voorhendel die is hard, maar het rem pendaal heeft geen druk. pas na 2x pompen. Dus er zal nog ergens lucht zitten.
Heb al een rondje zachtjes tikken gedaan met een hamer.


Deze volgorde heb ik aangehouden met ontluchten.

- Linksvoor- remhendel bovenste nippel
- Rechtsvoor - remhendel bovenste nippel

- Linksvoor- rem pendaal middelste nippel
- Rechtsvoor- rem pendaal middelste nippel

- Achter- rempendaal middelste nippel
- Achter - SCM valve linksvoor omhoog duwen achterklauw bovenste(verste weg) nippel
 
De cilinderhoogte kan ik voor je opmeten zodra ik weer op de zaak ben (dinsdag).
Ontluchten is inderdaad soms een drama, zeker als de boel leeg is geweest.
Ik doe een complete tweede cyclus met de DCBS bekrachtigd.
Heb je dan nog lucht in het systeem, dan kan het zinvol zijn de achterkuip af te nemen, en de metalen gebogen leiding bovenop de secondairy DCBS-cilinder iets los te koppelen, en de vloeistof daar uit te persen door de voetrem in te drukken. Wel steeds de leiding sluiten voordat je het pedaal terug laat komen. In dat bochtje blijft namelijk lucht staan als je niet snel genoeg kan doorpompen.
 
@Super Blackbird het is gelukt. en idd de vacuum ontluchter werkt niet (fijn).
de remmen zijn ontlucht!
Als je er aan denkt dinsdag dan houd ik mij aanbevolen wat betreft de hoogte van de smc.

Van de week verder met de stuurverhogers (probrake) maar daarvoor moet het kuipwerk en de wielen erop.
IMG-20230309-WA0020.jpeg


De hyperpro veren zitten er al in ( voor en achter).

Nog even sleutelen en dan is ze klaar voor een nieuw seizoen!
 
20230319_145648.jpg


Na al het onderhoud het eerste ritje van het jaar.

Ik heb het volgende er aan gedaan:
-Hyperpro voor en achter veren
- Verhoogde clipons
- Remsysteem grondig onderhoud (remcillinder, remblokken klauwen uitelkaar)
- Bougies en luchtfilter
- olie en oliefilter
- Nieuwe bandenset
- wiellagers voor en achter
-Led dagrijverlichting in knippers (aanrader)
- Led dimlicht

Nu heb ik alleen een vervelende resonantie tussen de 3800 en 4500 tpm.
Kan er nog niet achter komen waar het zit en of het kwaad kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan