Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Alvast(hopelijk) een euvel getackeld, afgelopen zomer wilde hij wel eens niet starten, net of je accu dood is.
Even een forum doorgespit en kennelijk komt dit wel eens voor met een verwijzing dat je dynamo/sr bijna eraan gaat.
Natuurlijk had ik wel de laadspanning gecontroleerd en was goed maar het blijft toch ff knagen waar t mogelijk aan kan liggen.
Dus vanmiddag maar eens de bedrading nagekeken van de sr en niks mis mee, maar het stekkertje op het startrelais vertoonde wel sporen van slecht contact dus deze goed ingespoten met contactspray en hopelijk zijn we hier nu vanaf.
 
Je moet niet alleen de laadspanning controleren, maar ook even de dynamo doormeten (weerstand en wisselspanning)
En dit doe je allemaal als de boel goed heet is, spanningsregelaars werken zeer vaak goed totdat ze heet zijn.
 
Heb jij de waardes die je moet meten?.
Zowel stator als rotor.
De wisselspanning had ik al gevonden, rond de 80volt.
 
IMG_20181218_104800795.jpg
 
Stuurhelften zijn binnen, eentje zit het binnenwerk niet in en moet van de originele overzetten. Hoe krijg ik dat het beste eruit heren.?
 
Yep, er zitten in de greep iets van een bus/gewicht waar je ook je stuurgewicht op bevestigd.
Dat steek je in de hendel en klikt zich vast,
 
Heb jij de waardes die je moet meten?.
Zowel stator als rotor.
De wisselspanning had ik al gevonden, rond de 80volt.
Op een rotor meet je niets, daar zitten alleen magneten op.
De onderlinge weerstand tussen de 3 gele draden uit de stator moet op alle 3 draden gelijk zijn, en ongeveer 0,6 Ohm.
 
Zo, na 99600km begint mijn contactslot te haperen, sleutel draait niet altijd op contact B| Eerst maar wat grafietpoeder erin, anders nog tips? Vervangen zal wel een drama zijn denk ik, zitten er niet van die uitboor bouten in de kroonplaat?( Frank? :? )
 
VfR stuur zit erop, t was ff n gepiel om een gewicht er uit te halen en dat in de "lege" stuurhelft te zetten maar alles zit er weer op. Staat goed 25mm hoger en iets dichter bij. Ook de hoek is niet meer zo klein, lijkt me makkelijker manoeuvreren.:)
 
Zo, na 99600km begint mijn contactslot te haperen, sleutel draait niet altijd op contact B| Eerst maar wat grafietpoeder erin, anders nog tips? Vervangen zal wel een drama zijn denk ik, zitten er niet van die uitboor bouten in de kroonplaat?( Frank? :? )
Klopt. Die bouten zijn een ellende om te verwijderen.....
Maar waarom koop je niet gewoon een gebruikte kroonplaat met slot en sleutels. De sleutelchip zet je zo over, en dan werkt hij.
 
Is gelukkig een 97’er dus daar geen last van. Slot eerst volgepompt met goeie kruipolie, nu geen last meer 8)7
 
Er mag NOOIT olie in een slot gebruikt worden.
Ja, je krijgt hem nu wel los, maar de olie trekt vuil aan, en hij zal weer steeds slechter gaan werken.
Gebruik voortaan liever een slotspray.
 
hoi mede bb rijders
in april ben ik met frank en nog enkele bb rijders naar een meeting in winterberg Duitsland geweest voor volgend jaar 2019 staat hij geplant op zondag 07 april.
misschien is het leuk om met een aantal weer heen te gaan?
 
Klinkt gaaf maar durf t nog niet te zeggen, tegen die tijd even in de agenda kijken. Dit jaar ook weer een meeting bij Frank? 2 jaar geleden wel geweest, weet niet of er vorig jaar 1 was :$
 
De Blackbird toch maar uit elkaar gehaald om hem te voorzien van een nieuw kleurtje.
Ben er nog niet helemaal uit welke kleur hij gaat worden. Parelmoer wit is heel mooi omdat de fiets relatief veel kuipwerk heeft, maar bijvoorbeeld een Soul Crystal Red van Mazda met een extra laag blank wordt heel 'diep' en krijg je een glans waar niks tegenop kan.
Ik sta uiteraard open voor suggesties, dus kom maar op!

4310df74-5658-4a01-84f7-3ab1ff4fc952.JPG

2017-Mazda-CX-5-Canada-1075x375_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan