Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Ff kijken welke beter is. Maat van me heeft de topkuip stuk en voorvork krom als gevolg van een aanrijding.
 
Nevermind al een 2e Blackbird gekocht :) wel een fi ipv carb. Zijn er dingen die wel en niet over te zetten zijn?

Ja, best wel veel.
De topkuip is iets anders (is wel passend te krijgen), de voorvorkpoten zijn langer bij een carbie, het kontje is anders, de bedrading is anders, de remdrukverdeling van de DCBS is anders enzovoorts.
Ik had nog zat voorvorken en kuipdelen gehad hoor....
 
1381132
33A8B335-48C0-421D-99AE-7F9D3583513F.jpeg
Rijdt als een tiet :t
 
Zit hier een goeie spuiter in t topic aan de foto’s te zien.

Vandaag ook een nieuw speeltje gekocht voor dr bij:

1381981
 
Altijd goed*O*

Wij rijden vanuit het noorden via de Autobahn 31 aan. Altijd een mooie weg om even de kraan open te zetten. Rustig stuk autobahn zonder Begrenzung. De weergoden lijken ons vooralsnog goed gezind te zijn.
 
Op de valreep nog een Tomtom 550 aangeschaft. Mijn oude rider pro werd niet meer door Tomtom ondersteund. Ik wou het risico niet lopen dat ik Winterberg om zoiets voorbij zou rijden 🙄

1382269
 
@ Westrain

Ik heb een vraag over hoe je de GPS op de motor hebt zitten:?
De Tomtom zit mooi recht in 't midden, dus ik denk dan aan een kogel midden op de balhoofd-dop.
Als dit zo is, ik kan dat niet zien op de foto, dan is mijn vraag hoe de kogel vastzit aan deze dop:?

Ik rijd al jaren met een Garmin op mijn FZ. Voor deze heb ik een kogel bovenop de balhoofd-dop.
Op deze kogel plaats ik dan de GPS. Dat is uiteraard het beste, omdat is in het midden op de meest gunstige plek. Ook de meters worden niet afgedekt.
Op mijn onlangs aangeschafte BB wil ik natuurlijk ook weer een GPS.
Nu werd mij onlangs aangegeven dat een centrale kogel niet goed te bevestigen zou zijn op de BB-balhoofd-dop.
Daarom zou best mogelijke bevestiging zijn de RAM-B . Deze bevestig je aan de bout van de clip-on.
Dat heb ik dus gedaan, maar ben zeker niet tevreden met de positie van de Garmin op de BB. De halve toerenteller is niet zichtbaar!

Verschil met FZ is wel, dat daar een heel grote dopmoer op het balhoofd zit. Deze heb ik aan bovenzijde doorgeboord en daar een kogel op geplaatst.
Simpel en dat werkt al jaren naar wens. Bij de BB wordt de dop vastgezet met een inbus-gat midden op de afsluitmoer.
Dat betekent dan dat de bout dwars door het inbusgat zou moeten met een moer aan de onderzijde van deze dop. Dat moet kunnen lukken....(?)
Ik moet dan alleen een andere plek verzinnen voor het spyball-ledje. Mag geen probleem zijn!

Eigenlijk wil ik de Garmin, net als op de FZ, gewoon in het midden op de balhoofd-dop. Dat is wat mij betreft veruit de beste plek 👍
 
@ Westrain


Nu werd mij onlangs aangegeven dat een centrale kogel niet goed te bevestigen zou zijn op de BB-balhoofd-dop.

Een balhoofdmount is prima te bevestigen op de BB. je kunt eenvoudig de balhoofdmoer vervangen door eentje van een CBR1000F.
Dan heb je de volledige diameter van het balhoofd beschikbaar voor de mount. Werkt fantastisch en je hebt de navigatie keurig in het midden.
Heb het zelf direct gedaan toen ik destijds de BB kocht.
 
ik heb de garmin niet in het midden want ik vind de km teller belangrijker om te zien
 

Bijlagen

  • IMG_5230.JPG
    IMG_5230.JPG
    153,2 KB · Weergaven: 5
…. eenvoudig de balhoofdmoer vervangen door eentje van een CBR1000F.
Effe gegoogled: Je bedoelt dan partnr: 90304MJ4670 ? Maw, dan kijk je ook rechtstreeks in de stuurbuis ? Zie: Moer
Bij de exploded view komt er in deze moer normaal een plastic dop.

@ diverr xx
Als de GPS direct op de balhoofdmoer zit, dan dekt ie helemaal NIETS af!
 
@ Mean-machine...

Klopt helemaal. De gps mount gaat rechtstreeks in de buis door die bovenste moer.
Het partnummer wat je vermeld heb ik even nagekeken en die klopt.
De plastic dop die er normaal gesproken in gaat heb je niet nodig.
Heb bij aanschaf van de BB (uit 2003) en de inruil van de CBR1000F (1992) direct de moer laten overzetten.
Weet dus zeker dat het past.
De navigatie komt zeker niet voor de tellers. Die blijven keurig af te lezen.

Oude foto maar je ziet wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan