Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Heeft iemand zijn blackbird wel is ge plasti dipt? Zoja foto’s ? *O*

Ik heb wel wat foto's gezien, geen van allen mooi. De kuip is te rond met teveel uitsnijdingen om het mooi te krijgen en zo te houden. Door de warmte van het blok krimpt
@ Westrain

Ik heb een vraag over hoe je de GPS op de motor hebt zitten:?
De Tomtom zit mooi recht in 't midden, dus ik denk dan aan een kogel midden op de balhoofd-dop.
Als dit zo is, ik kan dat niet zien op de foto, dan is mijn vraag hoe de kogel vastzit aan deze dop:?

Ik rijd al jaren met een Garmin op mijn FZ. Voor deze heb ik een kogel bovenop de balhoofd-dop.
Op deze kogel plaats ik dan de GPS. Dat is uiteraard het beste, omdat is in het midden op de meest gunstige plek. Ook de meters worden niet afgedekt.
Op mijn onlangs aangeschafte BB wil ik natuurlijk ook weer een GPS.
Nu werd mij onlangs aangegeven dat een centrale kogel niet goed te bevestigen zou zijn op de BB-balhoofd-dop.
Daarom zou best mogelijke bevestiging zijn de RAM-B . Deze bevestig je aan de bout van de clip-on.
Dat heb ik dus gedaan, maar ben zeker niet tevreden met de positie van de Garmin op de BB. De halve toerenteller is niet zichtbaar!

Verschil met FZ is wel, dat daar een heel grote dopmoer op het balhoofd zit. Deze heb ik aan bovenzijde doorgeboord en daar een kogel op geplaatst.
Simpel en dat werkt al jaren naar wens. Bij de BB wordt de dop vastgezet met een inbus-gat midden op de afsluitmoer.
Dat betekent dan dat de bout dwars door het inbusgat zou moeten met een moer aan de onderzijde van deze dop. Dat moet kunnen lukken....(?)
Ik moet dan alleen een andere plek verzinnen voor het spyball-ledje. Mag geen probleem zijn!

Eigenlijk wil ik de Garmin, net als op de FZ, gewoon in het midden op de balhoofd-dop. Dat is wat mij betreft veruit de beste plek 👍

Geheel toevallig ben ik net importeur geworden van een RVSR Ram-mount systeem dat in zijn geheel door het balhoofd gaat.
Een volkomen vaste verbinding die niet trilt, en er goed uit ziet. Gaat 75 Euro kosten. Dat is veel geld, maar het in mijn ogen zeker waard.
Als je wil kan ik die eventueel meenemen naar Winterberg.
 
@ Djingo: De laatste foto toont precies wat ik bedoel.👍

@ Super BB: Goed bedoeld jouw voorstel. Maar een beetje veel €€. Voorlopig ga ik nog even voor de simpele kogel net als op mijn FZ.
@ Winterberg: Nog steeds sneeuw of is alles weer begaanbaar?
.........…...........Als ik dan wel meega, dan ga ik veel bij anderen afkijken! Voor deze rit dan nog maar even de Garmin op de clip-on.
 
@ Westrain

Ik heb een vraag over hoe je de GPS op de motor hebt zitten:?
De Tomtom zit mooi recht in 't midden, dus ik denk dan aan een kogel midden op de balhoofd-dop.
Als dit zo is, ik kan dat niet zien op de foto, dan is mijn vraag hoe de kogel vastzit aan deze dop:?

@Meanmachine: op de balhoofdmoer is de allermooiste plek. Mooi centraal en recht voor je snuffert. Zie onderstaand voor de bevestiging:
1382752


Zelfs als je de tomtom rechtop hebt, houd je volledig zicht op de toerenteller:
1382753
 
Precies!!
Zo moet het...……………..:t

btw:
Ik zie trouwens ook een verbindings-stekkertje op de foto. Voor mijn Garmin-Zumo heb ik ook de kabel doorgeknipt en zelf een M+V stekker gemaakt.
Onlangs was ik bij Waypoint en die gaven aan dat idd tegenwoordig de Tomtom een stekkertje heeft. :t Bij Garmin zijn ze nog niet zo ver. ☹
Bij motor langer parkeren, of bij regen haal ik niet alleen de GPS maar ook altijd de bevestigingsplaat eraf. Nooit last van corrosie op de voedingspennen.
Als ik de motor heb verlaten blijft er alleen een kogel over op het balhoofd, het stekkertje 'verstop' ik tussen de andere kabels van het dashboard.😜
 
Zit hier een goeie spuiter in t topic aan de foto’s te zien.

Vandaag ook een nieuw speeltje gekocht voor dr bij:

Bekijk bijlage 1381981

Ah, jij hebt hem wél opgehaald. Ik had ook gereageerd in het ‘te koop’ topic van deze rsv, jouw naam kwam me al bekend voor... ik vond de afstand net iets te ver om deze motor op te halen. Jij veel plezier er mee!

(Ps. Bij het ‘voor €300 laat je de motor spuiten’ verhaal was ik ook al afgehaakt)
 
Och ja wil er een paar circuitdagen mee doen zo is de planning nu. Mankeerde wel meer aan blijkt nu maar is ook geen Honda hè ;) kan er nu mooi wat mee fröbelen. En goedkoper om deze een keer neer te leggen dan de bird.
 
Gezien het feit ik zaterdag mijn nieuwe conti's ga monteren en ze zondag lekker in kan rijden, moest ik toch een manier verzinnen om nog heel eventjes van deze Michelins te genieten. Wat rookt dat lekker zeg... :$

 
We passeren de grens op de A12. Hoe laat zijn jullie van plan om daar te zijn?
1. 07.45 uur - AFS Motorparts, Voltastraat 21, 1446VA Purmerend. Koffie staat klaar, ik ben er voor 07.30 uur al.
2. 08.30 uur - A1 bij Hilversum, motel de Witte bergen (bij de pomp)
3. 08.45 uur - A30 Westzijde, pompstation de Venen.
4. 09.15 uur - A12 Shellpomp bij Beek (grens). Daar VERPLICHT voltanken voor de resterende 225km. Gezien het tijdschema stoppen we niet tussendoor voor mensen die niet getankt hebben!
5. 12.00 uur - Aankomst McDonalds Winterberg.

Ik neem aan dat iedereen 225km kan halen?
Zorg dat je ruim op tijd op de vertrekpunten bent, en dat je klaar staat om meteen te vertrekken. Dus helm op enzovoorts....

Op het marktplein is eetgelegenheid (bij de McDonalds zullen we maar kort zijn), daar blijven we tot ongeveer 2 uur, en dan gaan we via een mooie route weer terug naar huis.
 
Gezien het feit ik zaterdag mijn nieuwe conti's ga monteren en ze zondag lekker in kan rijden, moest ik toch een manier verzinnen om nog heel eventjes van deze Michelins te genieten. Wat rookt dat lekker zeg... :$

Dan hoop ik voor je dat jouw remsysteem is aangepast (de-linked).
Anders ben je jouw achterremschijf + remblokken aan het mishandelen. Door voor te remmen remt namelijk jouw achterrem automatisch met ca. 30% mee......
 
Leuke opkomst, die duitsers zijn zo gek als een deur.
Mijn maat en ik zijn nog naar Diemelsee gereden en hebben daar wat gegeten en gedronken bij de motor-treffen, vervolgens via een heerlijke route naar huis gereden.

Uiteraard de Blackbird even goed aangeschopt op de Autobahn, 299 op de teller en 281 op de GPS. Ik heb het allemaal gefilmt, helaas ligt de camera ergens langs de A73, want die is van mijn helm gevlogen... |(
 
Wij zijn gister ook met een groepje (AFS) naar Winterberg geweest.
Leuk dat je mijn (onze) motor(en) er ook nog hebt opgezet. (sec 0.03)

Mooi weer, mooie omgeving...………….
Op terugweg hebben we in het Sauerland nog een paar bochtjes gedaan!
 
Bedankt voor het gezelschap mannen.
Helaas heb ik er door lichamelijke ongemakken wat minder aan gehad. Pijnstillers hielden mijn knie net aan draaglijk, maar die verrekte verkoudheid heeft mij gesloopt. Ik zat er de laatste uurtjes echt helemaal doorheen.....
 
Vervelend te horen Frank. Nu eerst herstellen dus. Mooi om al die BB's te zien in het filmpje. Kon helaas niet aansluiten wegens andere verplichtingen. Wellicht een andere keer.
 
Helaas wordt zo'n rit op deze manier dan minder leuk.:/
Wist niet dat 't zo erg was!
Zag wel enkele keer dat je het been helemaal naar buiten deed.
Hoop dat je er toch nog een leuke dag aan hebt gehad!

Mooi weer en in Sauerland mooie omgeving.8-)
Voor mij was er daarom niks te klagen. :t
Al met al een leuke rit gemaakt!:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan