Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Net terug uit Winterberg...hierbij:
Knipsel.JPG
Knipsel1.JPG
 
ja , dat was wat ik in gedachten had , 130 pk is gewoon , niet te weinig niet te veel .... vlakke koppelcurve is wat je zoekt
zoals eerder vermeld , een hayabusa met 175 pk op papier hield er in de tijd ongeveer 156 pk aan het achterwiel aan over ...
 
Die 130pk aan het achterwiel is voor mij meer dan voldoende. Het ging mij voornamelijk om vloeiender rijeigenschappen. Alleen ketting en tandwielen geven nog wat vibratie maar ook dat gaat nog worden opgelost door vervanging. En de originele pijpen vervangen door open carbon dempers heb ik niet gedaan om er uiteindelijk méér vermogen uit te halen maar omdat mijn dochter haar benen brandde aan de bloedhete rvs pijpen ná een flinke rit. De carbon pijpen worden nooit zo heet dat ik ze niet kan aanraken. Erg prettig. Daarbij loopt de motor nu, ná het tunen, beter en koeler. Dat is me ook best wel wat waard.
 
Ben sowieso wel benieuwd naar Dyno-sheets. Laatst bij Hans van Wijk stond er een Blackbird op de bank, 154pk uit mijn hoofd, bos einddemper zonder andere aanpassingen.
Binnenkort gaat de mijne ook maar eens de bank op, direct een PC plaatsen. Ben benieuwd wat hij draait met volledig 4-2-1 systeem.

Zal me gelijk even voorstellen!

Ik ben Mario, 24 jaar en rijd deze bird nu ongeveer 4 maanden.
Bekijk bijlage 1329910
Welkom, mooi ding :Y
 
Mooi ding, bijna helemaal origineel!
Ik zie alleen andere dempers en andere stuurgewichten. En ook nog een stickertje op het voorspatbord (dat scheef zit).
Mogelijk een ander stuur en remleidingen, maar dat is maar slecht zichtbaar.

Thanks!
Akrapovic 4-2-1 systeem. Je hebt gelijk over het stuur, dat is een superbike stuur. Vind ik persoonlijk nét wat lekkerder zitten en sturen dan die van mijn maat met originele clip-ons. :t
 
Hier mijn uitdraai, ontloopt zich niet zoveel.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    84,1 KB · Weergaven: 23
is er iemand die weet welke diameter de voorste rempomp heeft , 16-18-19mm ?
ik heb de laatste tijd regelmatig sponzige voorrem als de boel warm staat , de eerste kms staat alles goed
maar als ik wat geremd heb moet ik nadien steeds 2x remmen , 1x om de spons te verwijden en 1x om te remmen :-)
ik zou mij graag een brembo rempomp plaatsen en vraag mij af of ik beter een maatje groter of een maatje kleiner kan
nemen ....
mijn remmen zijn origineel enkel dat er 2 remklauwen op dezelfde schijf zitten....
 
is er iemand die weet welke diameter de voorste rempomp heeft , 16-18-19mm ?
ik heb de laatste tijd regelmatig sponzige voorrem als de boel warm staat , de eerste kms staat alles goed
maar als ik wat geremd heb moet ik nadien steeds 2x remmen , 1x om de spons te verwijden en 1x om te remmen :-)
ik zou mij graag een brembo rempomp plaatsen en vraag mij af of ik beter een maatje groter of een maatje kleiner kan
nemen ....
mijn remmen zijn origineel enkel dat er 2 remklauwen op dezelfde schijf zitten....

Dit ging yoch over de remmen op een zijspan ? Nog steeds niet goed gekregen ?
 
is zoals hierboven vermeld , gaat goed tot de boel warm is
misschien eens kijken of ik geen windhapper kan plaatsen , de remklauwen zitten in de naaf en er kan niet al te veel koude wind aan...
Maar niemand die de diameter van de pomp weet ?

Standaardpomp is 1/2" oftewel +-12,7mm
 
maar het is wel degelijk 1/2"
en zou moeten kleiner gaan Rempompen
Heb je het dcbs systeem nog intact?

En als de boel sponzig is zou ik niet nog kleiner gaan, dan wordt de slag van je hendel groter, waardoor je helemaal snel met je hendel tegen je handvat aanzit. Ik zou dan juist een maatje groter proberen.
De cb900 Hornet en cb1300 hebben 14mm pompen, en verschillende cbr600 modellen hebben een 5/8 pomp, die zijn qua uiterlijk allemaal hetzelfde als de originele, en voor een paar tientjes te vinden op de sloop.
Dan kan je voor weinig een beetje experimenteren voor je groot geld uit geeft aan een brembo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan