Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Standaard vetten vind ik niet best
BB zijn 'analogen' super fietsen en kunnen makkelijk mee met de 'digitale tech' fietsen... Ik zelf heb in 2 dagen binnendoor naar de top van de mont ventoux gereden en geen centje last wel de zijkanten van de banden binnendoor goed gebruikt...*D

Bekijk bijlage 1559484
Klopt maar een zekere souplesse moet je wel hebben. Het is zeker geen GS.
 
BB zijn 'analogen' super fietsen en kunnen makkelijk mee met de 'digitale tech' fietsen... Ik zelf heb in 2 dagen binnendoor naar de top van de mont ventoux gereden en geen centje last wel de zijkanten van de banden binnendoor goed gebruikt...*D
Wij stonden 2 maanden geleden ook nog op de Mont Ventoux met 2 Blackbirds en een KTM.
Dagritten van 8 tot 10 uur rijden zijn prima te doen (meerdere dagen achter elkaar).
 
Met de Blackbird natuurlijk altijd prima. :t

Maar ook met een oud beestje kan je evengoed flinke ritten maken.
3 maanden terug stond ik met mijn oude 85-er FZ ook op de Ventoux!
Je zal op de BB flink op het gas moeten om de FZ kwijt te raken!

20200806 Mt Ventoux .jpg
 
Een FZ .....? 1000? Ook wil een karakter bak?
Hoe ervaar je jouw motoren tov elkaar?
Nee zie mijn onderschrift. Het is een FZ750-1985
Ondanks vrijwel gelijk gewicht voelt de FZ een stuk lichter en stuurt makkelijker dan de BB.
De BB heeft koppel in vrijwel ieder toerental en kan je bijna rijden als een automaat. Tussen 40 en 250+hoef je alleen maar gas te geven.
De FZ heeft onderin (te) weinig(?) koppel, dus zeker met rijden in de bergen, moet je vaak terugschakelen. Da's soms minder fijn!
Met de Blackbird heb je het gevoel alsof er helemaal geen bergen bestaan. Omhoog rijden net zo makkelijk als vlak.

Als ik met de club rijd, kan ik het met de FZ evengoed bijhouden als de BB, ondanks 50 pk verschil.
Met de FZ is het vooral sturen en toeren (vaak 8.000+) draaien, met de BB laat je 't koppel het werk doen.
Op top als FZ het wel heeft gehad, wil de BB nog wel 50km/h verder. Nee, toch max snelheid FZ (245) nooit als een manco gevoeld. Snel zat!!
Maar hoe vaak kom je boven 200? Hooguit een enkel keertje proberen op de Deutsche Autobahn.

Kwalitatief is er wel een groot verschil tussen Honda en Yamaha.
Alle onderdelen van de Honda zien top uit en passen zeer precies en netjes in elkaar. Bij de Yamaha is dat toch wel ietsje minder.
Ieder Honda-part toont top-kwaliteit! Tijdje terug aan BMW gesleuteld. Ziet er ook netjes uit, maar niet zoals de Honda!
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Ik rijd nu zo'n 2 jaar een Aprillia futura maar daarvoor dik 6 jaar een rode blackbird van 2000.

Ik overweeg een CB 1300 ( nog wel wat prijzig ) of een X11.
Rijd een X11 nou ook heel anders? Dan een blackbird? Of is verschil minimaal?

En weet iemand ook verschil in rijeigenschappen tussen cb1300 en X11?
 
X11 stuurt beter (vooral door monoshock achter), CB1300 heeft meer koppel.
Een X11 rijdt vergelijkbaar met de BB, maar door andere versnellingsverhouding trekt hij sneller op.
En door het brede stuur en de meer rechtop-zit kan je makkelijker/sneller door korte bochten.
 
Je moet ook boven de 140 blijven met de BB.
Of 5x in de week opdrukken wil ook helpen. :];)
Buiten de bebouwde kom is dat wel haalbaar ja.

De BB is ook een lange motor, misschien dat de X11 korter aanvoelt door het "superbike stuur" ?

Aanbod is niet zo groot op internet, dus echt proefzitten of rijden is ook lastig.
 
Nou ja, ik was en ben nog steeds onder de indruk van de bouwkwaliteit en degelijkheid van de blackbird. Ik had in die bijna 7 jaar nooit wat met dat ding en dat met 0 onderhoud.

Daarom zat ik te denken aan de X11 omdat ik naked ook wel stoer vind, en misschien wat betere zitpositie.

En van alle nakeds nog steeds de meeste power en souplesse op misschien 1 of 2 na.

Vind een bking ook wel vet.
 
Zijn niet heel courant

Nou ja, ik was en ben nog steeds onder de indruk van de bouwkwaliteit en degelijkheid van de blackbird. Ik had in die bijna 7 jaar nooit wat met dat ding en dat met 0 onderhoud.

Daarom zat ik te denken aan de X11 omdat ik naked ook wel stoer vind, en misschien wat betere zitpositie.

En van alle nakeds nog steeds de meeste power en souplesse op misschien 1 of 2 na.

Vind een bking ook wel vet.
Ik zou voor een BB KING gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan