Honda cbr125 remlicht werkt niet meer

aron3010

MF'er
1 aug 2019
40
4
Hallo,

Het remlicht op mijn Honda cbr125 uit 2004 werkt niet meer. Het lampje is niet doorgebrand, maar heb ik voor de zekerheid toch vervangen. Tevergeefs. Ik heb de directe aansluiting van de lamp bekeken, zag er netjes uit. Er is nooit iets aangepast aan elektrische onderdelen/kabels. Alles ziet er ook nog heel netjes uit.

Iemand ervaring hiermee of advies voor wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Alright, ik zal eens kijken. Het normale achterlicht werkt wel en het zit in hetzelfde lampje.
Ja maar niet het zelfde draadje;),het zou kunnen dat beide remlichtschakelaars kapot zijn ,maar onwaarschijnlijk,
ff de draad vanaf het achterlicht volgen of er niet een stekker los geraakt is.Om de remlichtschakelaars te controleren kan je de 2 draden er af halen en doorverbinden dan moet het remlicht gaan branden.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar niet het zelfde draadje;),het zou kunnen dat beide remlichtschakelaars kapot zijn ,maar onwaarschijnlijk,
ff de draad vanaf het achterlicht volgen of er niet een stekker los geraakt is.Om de remlichtschakelaars te controleren kan je de 2 draden er af halen en doorverbinden dan moet het remlicht gaan branden.
Het lijkt mij inderdaad ook onwaarschijnlijk dat allebei de schakelaars kapot zijn. Ik zal morgen eens de kabels nalopen, moet flink wat kappen eraf halen om alles te zien 😐
 
Test het eens door t achterlicht aan te zetten (gewoon licht aan dus) en met een paperclip de contactjes van remlicht en achterlicht door te verbinden, in t stekkertje acterun... als het remlicht dan brand kan je weer wat uitsluiten :Y
 
Ik heb het probleem opgelost (deels). Ik heb naar het elektrische schema gekeken en alle kabels gevolgd van het remlicht. Vervolgens alle connectors met contactspray ingespoten. Nu werkt het bij de achterrem wel. Ik denk dat het aan het relais ligt, want die zag er gecorrodeerd uit.
 
Ik heb het probleem opgelost (deels). Ik heb naar het elektrische schema gekeken en alle kabels gevolgd van het remlicht. Vervolgens alle connectors met contactspray ingespoten. Nu werkt het bij de achterrem wel. Ik denk dat het aan het relais ligt, want die zag er gecorrodeerd uit.
Doe eens een foto van dat relais want je maakt ons nieuwsgierig
 
  • Leuk
Waarderingen: Zot
Terug
Bovenaan Onderaan