Honda CBR125R wilt niet in neutraal

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

EDIT:
Ik heb vandaag de afgebroken spiegel/koppelingshendel houder vervangen, waarbij ook de koppelingskabel er weer opnieuw inmoest, en moest worden afgesteld.

En wat denk je, ik druk op de start knop en hij doet het weer!! *O*

Maar... ondanks dat ie het nu wel weer doet, gaat ie nog steeds niet in zijn neutraal (en het lampje zal het wel doen, aangezien ik als ik het contact uitzet, en zonder koppeling vooruit wil lopen, ik de zuiger mee voel bewegen).

Dus ik probeerde wat door de versnellingshendel wat omhoog en omlaag te tikken, iedere keer zo proberen dat ie na zijn 1, rustig omhoog bewegen in zijn neutraal zou moeten belanden, maar dat gebeurde niet. Alleen op een gegeven moment nadat ik hem omlaag drukte, bleef die hendel omlaag hangen, en veerde niet meer omhoog zoals dat hoorde. Dus ik moest hem weer echt omhoog drukken. Bij die hogere versnellingen erna voelde ik hem wel schakelen zoals dat hoorde volgens mij..

Dus nu heb ik nog jullie technische hulp nodig; Zou dit niet kunnen door een verkeerd afgestelde koppeling?? Dat ie daarom niet goed schakelt? Of wat is jullie idee hierover?

Toen de motor liep, en ik probeerde te schakelen en wat probeerde, toen gebeurde er ook niks bijzonders, neutraal lampje ging niet branden, maar wel kwam er op een gegeven moment een soort getik uit het blok/versnellingsbak ofzo vandaan? Ik contact uit, contact aan, en weer niks aan de hand?

Ik hoop dat jullie hulp kunnen bieden!

Groetjes en alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Je versnellingen worden niet elektronisch geregeld maar mechanisch. Je moet met die hevel de transmissie kunnen verzetten icm wat draaien aan het achterwiel.
 
Mijn brommer is ook zo eens gevallen . Gevolg : CDI KAPOT !!!
En maar zoeken waarom hij dan niet start !
Jouw bike is ook gevallen, is er niks gebeurd met de batterij ? Welke batterij zit erin, eentje met gel of met liquid zwavelzuur ?
 
Ik heb de accu bekeken, leek me zo'n yuasa accu ofzo, en de spanning was met verlichting aan 10,5 volt ofzo.. iets lager dan hoorde, maar als ikk af en toe wat probeerde en contact aanzette, gaat de verlichting ook automatisch aan, dus dat verbaast me dan niks... accu moet goed wezen. Voor de proefrit draaide de startmotor snel rond en sloeg de motor zo aan.

Zo'n CDI, is die duur? Kun je die controleren, en waar zit die??
 
Ga morgen zoiezo naar de dealer voor de afgebroken spiegelhouder, informeer dan meteen (als ik tijd heb btw)
En CDI btw? Ik bedenk net over welke regelapparaat je het hebt.. me motor heeft carburateur..
 
Ben toch weer even aan het uitzoeken of ik het probleem kan vinden...
Heb die groene stekker van de zijstandaard schakelaar gemeten, en hij krijgt wel een spanning van 9 volt, dus dat lijkt mij in orde. (accu is ook weer niet helemaal vol)

Mensen nog tips welke schakelaars ik zeker moet controleren?
Ik ga zo anders wel de kopp. schakelaar controleren op weerstand.
 
Ben toch weer even aan het uitzoeken of ik het probleem kan vinden...
Heb die groene stekker van de zijstandaard schakelaar gemeten, en hij krijgt wel een spanning van 9 volt, dus dat lijkt mij in orde. (accu is ook weer niet helemaal vol)

Mensen nog tips welke schakelaars ik zeker moet controleren?
Ik ga zo anders wel de kopp. schakelaar controleren op weerstand.

Natuurlijk staat daar spanning overheen, alleen als de schakelaar naar z'n grootje is dan heb je niks aan die 9 volt
 
Heb hem opgeladen. Maar kan dat niet helemaal doen aangezien de lader waarschijnelijk met een te grote laadstroom laad
En als er een schakelaar oid defect is zal dat duidelijk zichtbaar moeten wezen lijkt mij
 
denk dat de schakelas is verschoven of het schakelmechanisme is niet goed meer.
zit meestal achter de koppeling.



als perse wil starten kun je ook de draad van de vrijstandschakelaar lostrekken en aan de massa zetten.
het vrijstand lampje gaat dan branden en je zou dan moeten kunnen starten.

En we zijn weer bij 22 juni
 
Waarom niet zelf proberen? Eerst startte die niet eens, en nadat ik nu een onderdeel heb vervangen is dat al opgelost.. scheeld alleen maar geld. En als ik er echt niet uit zou komen, dan gaat ie pas naar de dealer
 
Waarom niet zelf proberen? Eerst startte die niet eens, en nadat ik nu een onderdeel heb vervangen is dat al opgelost.. scheeld alleen maar geld. En als ik er echt niet uit zou komen, dan gaat ie pas naar de dealer

En ondertussen weken niet kunnen rijden, net in de tijd van het jaar dat het mooi weer is.

Wegbrengen > Overmorgen lekker kunnen rijden.
 
En de motor doet het weer!! Net de motor beetje vooruit en achteruit bewogen, en toen ik de versnellingshendel aantikte ging ie nu zomaar in zijn neutraal!
Vervolgens even een testritje gemaakt en geschakeld tot zijn 3 en dat ging goed!
Alleen moest ik wel ff concentreren op het in zijn 1 zetten, dat ik hem goed omlaag tikte ofzo, maar nog ff de koppeling beter afstellen en dan moet het goed zijn!
 
En de motor doet het weer!! Net de motor beetje vooruit en achteruit bewogen, en toen ik de versnellingshendel aantikte ging ie nu zomaar in zijn neutraal!
Vervolgens even een testritje gemaakt en geschakeld tot zijn 3 en dat ging goed!
Alleen moest ik wel ff concentreren op het in zijn 1 zetten, dat ik hem goed omlaag tikte ofzo, maar nog ff de koppeling beter afstellen en dan moet het goed zijn!


ik zou ff een snelwegritje maken van de ene oprit meteen naar de andere afrit, mocht het dan foutgaan dan zit je dichtbij huis, kan je iddg ff volledig door de versnellingsbak heen lopen.


en anders proficiat. *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan