Honda CBR600 f2, luid geratel bij het gas geven.

gillesgitsels

Rookie
22 aug 2019
27
1
Dag iedereen,

Ik zit met een luid geratel ergens in het motorblok en heb geen idee van waar. Toen het geratel begonnen was, is er ook lichte rook uit mijn ontluchting van de olie beginnen komen.

In bijlage is er een filmpje (link kan ook werken: iCloud) die hopelijk jullie wat meer info kan geven, de nodige info die mij hopelijk een antwoord gaat geven :)

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • filmpje van het getik.zip
    5,1 MB · Weergaven: 8
Righty..

Heb je al eens bedacht dat misschien je blok er 90 graden 'verkeerd' in zit?
Er is een heel groot verschil tussen twee- en vierwielers en dat is het gedrag in de bochten. Een tweewieler kantelt mee, een vierwieler niet. Dus waar de olie bij een tweewieler zijdelings netjes blijft waar het zit, wordt het in een vierwieler tegen de linker- danwel de rechterkant van het carter geslingerd. Daar zijn ze niet op ontworpen, dus dat is iets om rekening mee te houden. In lengterichting is dat niet zo'n probleem, acceleratie en remmen gaat grotendeels hetzelfde.

Het zou kunnen dat je hierdoor dus inderdaad je olietoevoer zodanig op z'n flikker hebt gegeven dat het blok dat niet leuk vindt. Daarbij opgeteld het onwijze geklots als gevolg van het gebruik als buggy, geeft het een heel aanwezige kans.

Of dat ook de oorzaak van je probleem is weet ik natuurlijk niet, ik kan het niet controleren hiervandaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan