Honda CBR600 SMETTELOOS

Blademate

Rookie
18 jul 2007
29
0
Appingedam
In smetteloze staat verkerende CBR600 20500ml.
Altijd netjes door mevrouw bereden,
Vanwege tijdgebrek moet ik de motor helaas weg doen,
Motor verkeert in superstaat,
Nieuwe achterband,
Voorband zit er 2 jaar op (1000km),
Nieuwe accu Yuasa,
Sportdemper van Gianelli (street legal) geen boetes!
Monozit afdekkapje,
Ketting en tandwielen in prima staat,
Kortom een motor voor een hoop zorgeloze km
Verbruik 1:24
Prijs 2250 euro
full

Bouwjaar 1995
 
Laatst bewerkt:
Heeft deze motor een 2e goedkeuring? Moet namelijk 25kw en wil perse dat dat op het kenteken komt te staan.
Ivm dat ik niet het risico wil lopen op een boete of dat als ik ooit een ongeluk zou krijgen/veroorzaken dat ik dan alles zelf moet betalen.
 
Nee dat moet ik laten doen bij de dealer als ik de motor zou kopen. Maar dan moet er wel een 2e typegoedkeuring bij zitten volgens mij..
 
Op die zelfde site lees ik het volgende onder het kopje: 25KW lijst

"De CBR600F heeft vanaf het F2 model een 2e typegoedkeuring en kan legaal worden geknepen naar 25kw. (deze is van 1995 en een F3 dus zou het geen probleem moeten zijn)
F1= 1987 t/m1990 (in 1990 zijn er wat modificaties geweest zoals uitlaataanpassing, hoge compressie zuigers etc. winst +/- 10pk)
F2= 1991 t/m 1994 (stijver frame, kortere wielbasis, betere vering, lichter motorblok, grotere carburateurs. Uiteindelijk meer dan 100pk)
F3= 1995 t/m 1998 (diverse aanpassingen, o.a. ook dual-stage ram-air luchtinlaat, nog meer vermogen)
 
Ja dat heb ik ook gelezen. Maar je geeft aan dat hij 20500 Miles heeft gelopen. Dat betekent dus dat ie ingevoerd is?
Want volgens mij geld er dan weer een hele andere regel..

Pff irritante wetgeving!
 
Ik heb even gebeld met de RDW (0793458302) en hun geven aan dat het terugtunen ook voor deze motor geen probleem is. De grens ligt op 75KW en deze heeft standaard 74KW. Je moet het wel officieel doen i.v.m de verzekeringseisen, dus dat de 25 KW aanduiding op je kenteken komt dan ben je altijd gedekt. Je laat hem terug tunen bij een dealer of doet dit zelf of een andere handig iemand en vervolgens moet je naar de RDW waar een en ander gestest wordt op de rollenbank en hun geven je dan het bewijs van de 25 KW.

Het is even regelen maar dus wel mogelijk.

Greetz
 
Beste Blademate,

Ik heb wel interesse in de motor, alleen mist jij interesse heb in een auto die ik dan zou willen ruilen tegen jou motor?

Ik hoor graag van je.

Groetjes kjell
 
In smetteloze staat verkerende CBR600 20500ml.
Altijd netjes door mevrouw bereden,
Vanwege tijdgebrek moet ik de motor helaas weg doen,
Motor verkeert in superstaat,
Nieuwe achterband,
Voorband zit er 2 jaar op (1000km),
Nieuwe accu Yuasa,
Sportdemper van Gianelli (street legal) geen boetes!
Monozit afdekkapje,
Ketting en tandwielen in prima staat,
Kortom een motor voor een hoop zorgeloze km
Verbruik 1:24
Prijs 2250 euro
Bouwjaar 1995

Ik denk daarom.. :+
 
Ik heb even gebeld met de RDW (0793458302) en hun geven aan dat het terugtunen ook voor deze motor geen probleem is. De grens ligt op 75KW en deze heeft standaard 74KW. Je moet het wel officieel doen i.v.m de verzekeringseisen, dus dat de 25 KW aanduiding op je kenteken komt dan ben je altijd gedekt. Je laat hem terug tunen bij een dealer of doet dit zelf of een andere handig iemand en vervolgens moet je naar de RDW waar een en ander gestest wordt op de rollenbank en hun geven je dan het bewijs van de 25 KW.

Het is even regelen maar dus wel mogelijk.

Greetz


Het klopt wat boven jouw reactie wordt beschreven. Ik had zo een CBR600F uit 1992 maar die was vanuit duitsland ingevoerd en helaas, toen niet meer terug te tunen. Je kunt het beste even op de pagina je kenteken checken: Ovi

Als je bij historie kijkt zie je 'datum eerste toelating' en 'datum eerste afgifte Nederland'. Als deze gelijk zijn is hij naar alle waarschijnlijkheid niet ingevoerd maar nieuw hier in nederland geleverd.

Zijn de data verschillend, helaas, dan kun je hem niet op kenteken terugvoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan