Honda CBR600F 96 maakt afentoe KRRRRRRR geluid..

buckbaggen

MF'er
14 aug 2010
198
0
en daar ben ik weer met het volgende probleem/vraag...
Ik heb nu een honda cbr600f uit 96.. rijd goed en lekker... zuinig.. niks aan op te merken.. hebben ook al meerdere monteurs van diverse zaken op gereden en andere motorrijders.. niks aan op te merken.. MAAR afentoe als ik rij (versnelling,snelheid,koud of warme motor maakt niks) hoor ik oppeens een vrij hard geluid wa ik met 80kmh ook nog kan horen zo: KRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR uit het blok lijkt het wel.. ook afentoe iets minder hard en lijkt het meer KGGGGGGGG.... als ik dan ff de koppeling helemaal intrek en weer loslaat is het weg...

Meestal zou het de kettingspanner zijn van de distriebutieketting, maar aangezien die het punt 1 niet altijd doet en punt 2 weggaat als ik de koppeling in trek..... lijkt het mij niet..
Verder ook als de motor het geluid maakt, merk ik niets aan de motor qua gasreactie,vermogen,remmen of wat dan ook.. en het is heel onregelmatig... de ene keer doet die het 5x tijdens 1 rit... de andere keer rij ik een hele dag en doet die het geen 1x... of als ik iemand anders erop laat rijden doet die het ook niet :P

Hopelijk weet iemand wat dit kan zijn... ondanks da die perfekt rijd maak ik me toch zorgen...

EDIT: koppeling slipt ook niet door..
 
Laatst bewerkt:
Motorrad meyer was ik geweest voor onderhouds onderdelen toen zoals bougies filter olie een koppelingskabel etc. die waren met alles duurder koppelingskabel koste volgens mij het dubbele dan bij cycleshop :P
en ik heb met tjeu gebelt merja die zou nog wel kijken en moes morgen terug bellen, dat ze daar lekker stikken in hun troep ik heb de nieuwe originele kettingspanner al besteld bij een nieuw zaakje in nuth waar ik al meerdere keren ben geweest voor kleine dingen etc en mijn vader ook is geweest voor onderhoud en daar word ik altijd netjes geholpe, eerlijk en nette prijzen. dus ik hou het voorlopig daar bij :) ps het is om de hoek en hij geeft me ook gratis tekst en uitleg hoe ik iets moet doen, hij gaat me bijv ook uitlegge en tips geve met het inbouwe van die kettingspanner zoals howto het slapte punt van de distributieketting vinde enz :)
ik gebruik mijn motor voor woon/werk verkeer dus ik heb geen tijd om af te wachten op tjeu of er langs te gaan om iets proberen te regelen. Ik zal in iedergeval niemand adviseren om naar die balle zaak toe te gaan als ze iets nodig hebben of wat dan ook en zal ook geen goeie reclame voor ze maken.. en de garantie op die kawasaki was net afgelope en op de honda kreeg ik geen garantie :S

Maargoed misschien heb ik geluk en is het kraakgeluidje weg met de nieuwe spanner en anders toch maar de ketting/gelijders checke en evt vervange... voor de rest is het wel een supermotortje gelukkig en geen probs ermee en rijd heerlijk en alles werkt ook zoals het moet en ziet er nog supergoed uit!
 
Motorrad meyer was ik geweest voor onderhouds onderdelen toen zoals bougies filter olie een koppelingskabel etc. die waren met alles duurder koppelingskabel koste volgens mij het dubbele dan bij cycleshop :P
en ik heb met tjeu gebelt merja die zou nog wel kijken en moes morgen terug bellen, dat ze daar lekker stikken in hun troep ik heb de nieuwe originele kettingspanner al besteld bij een nieuw zaakje in nuth waar ik al meerdere keren ben geweest voor kleine dingen etc en mijn vader ook is geweest voor onderhoud en daar word ik altijd netjes geholpe, eerlijk en nette prijzen. dus ik hou het voorlopig daar bij :) ps het is om de hoek en hij geeft me ook gratis tekst en uitleg hoe ik iets moet doen, hij gaat me bijv ook uitlegge en tips geve met het inbouwe van die kettingspanner zoals howto het slapte punt van de distributieketting vinde enz :)
ik gebruik mijn motor voor woon/werk verkeer dus ik heb geen tijd om af te wachten op tjeu of er langs te gaan om iets proberen te regelen. Ik zal in iedergeval niemand adviseren om naar die balle zaak toe te gaan als ze iets nodig hebben of wat dan ook en zal ook geen goeie reclame voor ze maken.. en de garantie op die kawasaki was net afgelope en op de honda kreeg ik geen garantie :S

Maargoed misschien heb ik geluk en is het kraakgeluidje weg met de nieuwe spanner en anders toch maar de ketting/gelijders checke en evt vervange... voor de rest is het wel een supermotortje gelukkig en geen probs ermee en rijd heerlijk en alles werkt ook zoals het moet en ziet er nog supergoed uit!

Het is crisis in de motorbranche....en dat is te merken ook..... :r
Je zou toch verwachten dat zeker de grote jongens met 400+ motoren in hun toko net nú hun klanten tevreden willen houden?!

Dat zaakje in Nuth, is dat die die verleden jaar afgebrand is, bij de Makro?
Hun vrachtwaggel staat langs de A76 bij American Cars.
 
Het is crisis in de motorbranche....en dat is te merken ook..... :r
Je zou toch verwachten dat zeker de grote jongens met 400+ motoren in hun toko net nú hun klanten tevreden willen houden?!

Als het crisis zou zijn en al zou ik 1000+ motoren hebben staan zou ik juist niet de Sinterklaas uithangen. :/

Call me stupid maar gezien ik hier niet het hele verhaal zie of de rest er niet bij kan bedanken zie ik eigenlijk vrijwel geen redenen voor Vos om hier iets mee te doen? :?

Dus ja, in dit geval komt het dus over als jammer maar helaas.
Waarom had je dan geen garantie? Zelf niet voor gekozen voor de centen?
Of was de Kraakmezakie gekocht bij Vos, dit bleek een kat in de zak te zijn en daarvoor kreeg je een CBR?

Het zwart maken van Vos komt nu een beetje 'apart' over.

Maar goed, dit is geheel off-topic en hoort sowieso niet onder techniek thuis. ;)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of dat zaakje in nuth eerst is afgebrand.. Ligt iig wel in buurt van de makro. En je kent inderdaad niet het hele verhaal n heb k ook geen zin om uit te leggen wnat dat doet er niet echt toe. Vmax idioot weet wel de hele story vndaar
 
Als het crisis zou zijn en al zou ik 1000+ motoren hebben staan zou ik juist niet de Sinterklaas uithangen. :/

Call me stupid maar gezien ik hier niet het hele verhaal zie of de rest er niet bij kan bedanken zie ik eigenlijk vrijwel geen redenen voor Vos om hier iets mee te doen? :?

Dus ja, in dit geval komt het dus over als jammer maar helaas.
Waarom had je dan geen garantie? Zelf niet voor gekozen voor de centen?
Of was de Kraakmezakie gekocht bij Vos, dit bleek een kat in de zak te zijn en daarvoor kreeg je een CBR?

Het zwart maken van Vos komt nu een beetje 'apart' over.

Maar goed, dit is geheel off-topic en hoort sowieso niet onder techniek thuis. ;)
Ik zal je niet vervelen met de hele story, maar het komt er in het kort op neer dat Buck ergens in het najaar een motor heeft gekocht bij een grote motorzaak in het zuiden van het land. Buck had toen nog geen rijbewijs en kon dus geen proefrit maken, maar kreeg wel garantie.

Er bleek van alles mis te zijn met de motor en na veel over en weer kon Buck hem uiteindelijk omruilen voor zijn huidige motor, maar dan wel zonder garantie op de nieuwe motor.
Nu blijkt ook deze motor een technisch mankement te vertonen en geeft de grote motorzaak niet thuis.....

Vind ik in ieder geval niet kunnen en volgens mij mag je ook verwachten dat je een degelijk product koopt.

Met zwart maken van een bepaalde motorzaak heeft dit niets te maken. Ik had ze tot voor zeer kort geleden tamelijk hoog in het vaandel staan. Maar deze manier van omgaan met klanten (met een redelijk kleine beurs) kan ik niet goedkeuren.
Ik zelf heb nog nooit problemen gehad bij die zaak, ben er altijd correct en fatsoenlijk behandeld, kreeg faire inruilprijzen en scherpe aankoopprijzen bij al mijn daar gekochte en ingeruilde motoren. Maar ik weet dus ook hoe ze inruilen en daar komt niet veel keuring bij kijken.....
 
ja die waar ik nu in nuth naartoe ga vaker is inderdaad go tech :)
nette man wat erin staat.
meen je dat serieus van goede dingen erover gehoord of sarcastisch.. is me even niet duidelijk vanwege de puntjes :P
 
ps eerste motor waar vanalles mis mee was moes je denke aan lekke voorvork... kapot wiellager... defecte remmen voor en achter.. en als ik dan langs ga te horen krijgen nee dat is normaal maar dat ligt aan jezelf wnat je hebt geen ervaring met motoren...

is maar een klein deel over de problemen welke ik heb gehad..
 
oh oh volgens mij is mijn motortje echt dood het gaan :O kan niet eens meer autoweg rijden bij de 120kmh gaat die kraken maar is neit meer weg te werken met de koppeling -_-
 
vandaag eindelijk nieuwe kettingspanner binnengekregen, originele automatischa honda spanner 3e versie. Erop geknutseld en het geluid is weg! Nu hopen dat het ook zo blijft :)
 
beetje oud topic maar ik wou toch even laten weten nu ik al een heeeeeeele tijd en redelijk wat heb gereden met de nieuwe spanner het geluid nog steeds weg is en geen 1x terug is gekomen en de motor lekker soepel aanhoort. het was dus puur de kettingspanner, het bekende honda kwaaltje.
 
heb jij ook geele wiellen?en meer dan 50,000 km op teller?en welk kenteken?
ik heb 7 jr geleden ook zo'n cbr ingerolen bij vos mischien is het de mijne
Dat zit er dik in, alhoewel hij wel een paar CBR's op zolder heeft staan hoor....

Er staat ook al jaren een Yamaha Venture, die maar niet van zijn plek wil komen...
Zonde eigenlijk, een betrouwbare motor á la model rijdend bankstel en niemand wil hem hebben....(ik ook niet trouwens.... het eerste wat ik ermee zou doen, is een écht V-Maxblok erin lepelen....)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan