Honda cbr600f f2 laten afstellen of niet?

jaime1

MF veteraan
3 jun 2009
1.027
0
Ik heb sins juni dit jaar een Honda cbr600f.
NU vraag ik me de hele tijd al af of ik hem moet laten afstellen, dit omdat er een open demper onderzit(zat er al onder) en ik zelf een K&N filter heb gemonteerd.
Ik rij op een volletank met redelijk stevig door rijden zo een 200Km met rustig rijden 220km is dit normaal?
Ook is het zo dat hij stottert als ik 50km/h rij en zon 3500toeren.
Ik zat te denken aan een dyno run, alleen zegt de garage gelijk al dat ik dan beter een dyno kit kan laten plaatsen want dit zou goedkoper zijn.
klopt dit verhaal en behaal je daar ook winst/ minder brandstof verbruik door?

Mvg Jaime
 
Hoi Jaime,

Ik heb zelf ook een cbr600f2, alweer 8 jaar.
200/220 km is normaal.
Ik heb geen ervaring met dyno kitjes maar hoor er wel goede dingen over. Na het plaatsen is het verstandig deze te laten afstellen door lui die er verstand van hebben.
Maar goed, nogmaals, geen persoonlijke ervaringen hierover.
 
De motor loopt waarschijnlijk iets te arm.
Met een dynojetkit kun je het mengsel veranderen, met een run kun je de afstelling controleren.(een run voor de veranderering, en een of meerdere runs erna, om hem helemaal goed te krijgen.)
Sommige motoren gaan ook iets zuiniger lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat te denken aan een dyno run, alleen zegt de garage gelijk al dat ik dan beter een dyno kit kan laten plaatsen want dit zou goedkoper zijn.
klopt dit verhaal en behaal je daar ook winst/ minder brandstof verbruik door?

Mvg Jaime

Garagebedrijf snapt het niet. Klinkt als een verkoper ipv een techneut.

geen zin om alles uit te leggen, maar ik heb nog nooit een motorfiets met dyno kit zien opknappen zonder dat ie ook op de bank is geweest. Ze worden er meestal alleen maar slechter van.

Op de bank dat ding!
 
Laatst bewerkt:
Garagebedrijf snapt het niet. Klinkt als een verkoper ipv een techneut.