Honda CBR600F of nieuwe Kawasaki ER-6N

motorhead68

Rookie
19 sep 2005
10
0
nijkerk
Op dit moment rij ik op een honda supermagna. Heerlijke motor. 's Winters pak ik echter ook vaker de motor, waardoor ik mij helemaal de tering poets om dat chroom weer blinkend te krijgen. Vermoeiend en tijdrovend. Dus die motor gaat eruit, want motorrijden doe ik voor me lol. Mijn oog is gevallen op de honda CBR600 F (2000) of de nieuwe kawa ER-6N (2005). 2 Totaal verschillende motoren. Een racer of een naked bike. Ik gebruik de motor grotendeels voor woon-werkverkeer. Me verstand zegt, neem de nieuwe kawa, maar me hartje zegt de honda. Nu mijn vraag: Is een CBR geschikt voor woon-werkverkeer? Ik rij overigens geen snelweg om op mijn werk te komen.
 
Waarom niet de ER-6f ? ;) Dat is de gekuipte versie van de ER-6 , hebbie EN kuip en een kawasaki :) .

Honda CBR600F 2000
cbr600f_2000112.jpg


Kawasaki ER-6n 2005
fsget.php


Kawasaki ER-6f 2005
fsget.php
 
Laatst bewerkt:
Sandra heeft gelijk, die naked is mooier, maaruh de vraag is: Is het verstandig om een CBR te kopen? Vind ik nl. ook een plaatje hoor.
 
Hahaha, ok , alle 3 de modellen zijn mooi. Jullie vergeten echter waar het om gaat. Is zo'n CBR handig voor woon-werkverkeer waar geen snelweg aan te pas komt. Ik hoef alleen maar over provinciale wegen en door het centrum van amersfoort te crossen.
 
CBr is sportief en kan ook gemakkelijk gebruikt worden voor cruising. Je zit niet super laag. En als je snel wilt gaat ie ook super snel! :Y
 
Hahaha, ok , alle 3 de modellen zijn mooi. Jullie vergeten echter waar het om gaat. Is zo'n CBR handig voor woon-werkverkeer waar geen snelweg aan te pas komt. Ik hoef alleen maar over provinciale wegen en door het centrum van amersfoort te crossen.
De F moet daar absoluut geen problemen mee geven hoor :)
 
Misschien moet ik het maar eens aan den lijve ondervinden. Strax maar eens ff een rondje rijden op een CBR van Van de Bunt. Die ER-6N kan nog niet. Die is er pas over 3 weken. Ik heb er al 1 op het oog.

Bijlage: honda cbr.jpg
 
Ja he, daarom twijfel ik ook zo on-ge-loof-lijk!!!
Ik slaap er zelfs slecht door.
Ik zal blij zijn als ik uiteindelijk mijn definitieve keus heb kunnen maken. Beter voor mijn gemoedsrust.
 
Misschien moet ik het maar eens aan den lijve ondervinden. Strax maar eens ff een rondje rijden op een CBR van Van de Bunt. Die ER-6N kan nog niet. Die is er pas over 3 weken. Ik heb er al 1 op het oog.
tja ik zou het dan wel weten, zou voor de cbr gaan, iets meer vermogen maar wel goede zit wat ik ervan weet en ziet er ook nog wel leuk uit.
 
Tja "iets" (40 pk) meer. Da's wel lekker. Maar die nieuwe ER-6N lijkt mij een heerlijke motor om lekker door de stad en over het platteland te denderen. Volgens mij kan je dat ding lekker gebruiken voor het betere gooi en smijwerk. Moeilijk moeilijk moeilijk.
 
Hahaha, ok , alle 3 de modellen zijn mooi. Jullie vergeten echter waar het om gaat. Is zo'n CBR handig voor woon-werkverkeer waar geen snelweg aan te pas komt. Ik hoef alleen maar over provinciale wegen en door het centrum van amersfoort te crossen.
Ik doe dagelijks 2x20 kilometer woon-werk op mijn '00 CBR. Stadsverkeer, provinciale wegen en binnenwegen. Gaat perfect.
 
Persoonlijk zou ik voor de honda gaan, is een super fiets, betrouwbaar en rijd toppie en het rijwielgedeelte is ook super en vergevings gezint! En er zijn genoeg onderdelen voor te koop als er iets kapot gaat das vind ik ook erg belangrijk! En als je sportiever wilt rijden is die ook het beste, die kawa 600f vind ik ook wel ok, maar ben echt honda man omdat het gewoon de betrouwbaarste fiets is van allemaal! Maatje van mij werkt bij dealer dus hoor veel ellende ook wel over honda maar stukken minder en altijd het zelfde spanner!!!!
 
je keuze is dus een twee-cilinder-in-lijn óf een vier-cilinder-in-lijn.

en er is natuurlijk een flink verschil in PK's de Kawa daarentegen heeft wel flink wat koppel, vergelijk de twee eens qua PK en koppel en gewicht.

de Honda heeft als vier-cilinder een super geluidje natuurlijk maar ja het is wel een Honda

de Kawa heeft als twee-cilinder niet zo'n erg bulderend geluid maar daar is door een andere uitlaat erop te zetten wel wat aan te doen én het is een Kawasaki!
tip: er zit bij de nieuwste Motor-Magazine een knappe folder over de ER-6N

succes met je keuze!
 
Proefrijden en kijken wat het beste bij je past qua afmeting en motorkarakter :]

Enige manier om er achter te komen wat je mooi vind en het lekkerst vind rijden ;)
 
Ik doe dagelijks 2x20 kilometer woon-werk op mijn '00 CBR. Stadsverkeer, provinciale wegen en binnenwegen. Gaat perfect.


same here ! en een lol onderweg :Y mijn inziens ideaal

wil je hard dan kan je hard !

wil je cruisen dan kan je cruisen!

heerlijke fiets !
 
Heb zelf een cbr600f (2005) en gebruik hem ook voor woon-werk verkeer, is echt een prima motor. Over de Kawa kan ik niet oordelen, maar op de cbr hou je het - ondanks de wellicht sportievere zithouding - toch heel goed uit tijdens lange toertochten, dus... de CBR! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan