Honda CBR600F of nieuwe Kawasaki ER-6N

de kleuren van honda, met superbikestuur, stuurt prima
full

is het dat je nog geen cbr gevonden hebt,dan is deze bij een goed bod te koop
 
Laatst bewerkt:
Kawa rules, dus ik zou zeggen, doe de er6-n maar. Alleen is hij niet in het groen leverbaar -O- en dat zou bij deze fiets nu juist zo mooi staan.
Maar goed, rode kawa's zijn ook porno 8-)
 
je keuze is dus een twee-cilinder-in-lijn óf een vier-cilinder-in-lijn.

en er is natuurlijk een flink verschil in PK's de Kawa daarentegen heeft wel flink wat koppel, vergelijk de twee eens qua PK en koppel en gewicht.

de Honda heeft als vier-cilinder een super geluidje natuurlijk maar ja het is wel een Honda

de Kawa heeft als twee-cilinder niet zo'n erg bulderend geluid maar daar is door een andere uitlaat erop te zetten wel wat aan te doen én het is een Kawasaki!
tip: er zit bij de nieuwste Motor-Magazine een knappe folder over de ER-6N

succes met je keuze!

Ik heb het geluk gehad vorige week een paar uur met de Kawa te mogen sturen. Om te beginnen, de gele kleur is minder erg dan in de folder, maar om nou te zeggen dat-ie mooi is....nou, nee. Ik zou voor de zwarte of de grijze gaan. Het ding heeft een uitstekende zitpositie.Er reed ter vergelijking een SV650 mee en die bleek er prima mee te vergelijken Het spul bijt elkaar niet. Wat acceleratie en topsnelheid betreft loopt het aardig gelijk op. Ik had op een gegeven ogenblik 217 km/u op de Kawa teller staan en er zat nog ietsje meer in, niet echt veel. Sturen is in een woord uitstekend. Mede door de zitpositie en het redelijk brede stuur kun je er enorm hard mee gooien en smijten. Echt heel erg lekker. En nou nog het allerbeste nieuws: Die uitlaat....geloof mij, als je een beetje toeren maakt (vanaf zo'n 6000, 7000) maakt dat ding een heel lekker geluidje. Kijk, je hebt altijd mensen die er meer geluid uit willen halen, maar nodig is het beslist niet. Ik heb de naked gereden en tot een 130-140 is het wel te doen, daarboven ga je een kuipje toch écht wel missen. Persoonlijk vind ik de naked niet zo mooi. De voorkant (die overigens duidelijk geïnspireerd is op de Benelli TNT) vind ik een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is uiteraard slechts mijn persoonlijke mening. Ik vind de voor- en achterkant niet helemaal in evenwicht. De achterkant had wat radicaler gestyled moeten zijn, of de voorkant wat minder.

Ik denk dat ik zou kiezen voor de CBR600. Houdt er overigens wel rekening mee dat de Kawa een stuk zuiniger is dan de Honda en voor het doel waarvoor jij hem gaat gebruiken is het helemaal geen verkeerde keus. Al zou ik voor de gekuipte versie gaan. En waarom geen CBF600 of Bandit? Liggen er wat nieuwprijs betreft niet ver vandaan, hebben een kuipje én ABS is mogelijk tegen een geringe meerprijs. Is voor een doorrijder zeker het overwegen waard.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
nauw heb een mooie niet veel gebruikte CBR 600F die ik wil verkopen omdat ik een naked ga kopen.Ik heb met deze fiets vorig jaar vrij veel woon werk gedaan over kortere stadsafstanden en kleine verbindingswegen en moet zeggen laat hem rijden als een scoeter, echt fijne fiets.

http://users.pandora.be/SDC/Motorrijden/fig2.JPG

voor intresse in deze fiets
sharky111@telenet.be

groetjes

Bijlage: fig2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Lekker zelf op beide motoren gaan proefrijden !!!

Het zijn beide prima motoren (zoals er tegenwoordig eigenlijk alleen maar goede en betrouwbare motoren gemaakt worden) dus jouw persoonlijke voorkeur moet de doorslag geven. Na de proefritten kun je de motoren pas echt vergelijken met elkaar. En dan kun je ook beter een beslissing nemen met in je achterhoofd jouw wensen en persoonlijke voorkeur !!

Daar heb je meer aan als al die mensen die meteen CBR roepen omdat ze er toevallig zelf eentje rijden. Of hem meteen aan je proberen te verkopen....

Succes & veel plezier alvast !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan