honda cbr600f pc25 slippende koppeling

cemo050

MF'er
17 apr 2015
68
0
leek
Hallo mensen

Had even een vraagje.
Weet iemand hoeveel km je met koppelings platen kan rijden want mijn motor wil af en toe wel is slippen maar als je dan je gas iets terug geeft dan pak die hem direct weer op en slipt die niet weer.

Hij heeft nu 45 duizend gedraaid.

De olie is door de vorige eigenaar vervangen. Dat zei hij tenminste.
 
De levensduur van koppelingsplaten is niet in kilometers weer te geven, maar in het gebruik van de koppeling. Zo kan het zijn dat de koppeling zwaarder belast wordt met 1000 km door de stad dan met 100.000 km op de snelweg. Het is ook mogelijk om de koppeling met 1 keer snel optrekken te slopen, dan istie dus na 1 km al weg.
 
Oke. Weer wat bijgeleerd.. Dus je raad mij nu een beetje aan om gewoon de platen te vervangen wat op zich niet heel duur is en moet ik dan ook gelijk de veren doen of is alleen de platen genoeg?
 
Oke. Weer wat bijgeleerd.. Dus je raad mij nu een beetje aan om gewoon de platen te vervangen wat op zich niet heel duur is en moet ik dan ook gelijk de veren doen of is alleen de platen genoeg?
Platen vervangen. Die hoef je niet op te meten, want ze kunnen ook verglaasd zijn en nog dik genoeg. Van de veren kun je de vrije lengte opmeten en vergelijken met de opgegeven waarde in een werkplaatshandboek, eventueel vernieuwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan