Honda CBR600F welke banden?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.419
35.843
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Joho, een maat van me heeft een cbr zoals in de titel en moet nieuwe banden laten leggen. Nou dacht ik ergens te hebben gelezen/gehoort dat er voor die motor specifieke banden zijn?

Zijn rijstijl is niet echt rap. Dus zeg maar tour bandjes of toursport bandjes zijn goed zat. Wat raden jullie aan?
 
banden keuze vraag topic!!!!! Yes...

weet je wat ie het beste kan doen????

Veel, heel veel rijden en elke keer andere soort banden erop laten leggen.
Hij voelt zelf namelijk als geen ander het beste aan , wat voor hem het fijnst rijdt. Ik heb zelf een Blade 10 jaar gehad en de Metzler's waren voor mij het fijnst. Die batlaxen van bridgetone begonnen te spinnen bij het uitkomen van een rotonde, terwijl ik geen rappe rijder was. Nu heb ik bridgetone op me FJR en deze bevallen me ook goed op deze fiets.
 
Persoonlijk heb ik veel schik met mijn BT014. Aangezien die toch wel vlot warm zijn, zullen ze voor een wat rustiger rijder toch ook nog wel goed rijden, denk ik. Ze zullen wel wat sneller vierkant worden misschien. Als de 014's echt overkill zijn, is dan misschien de 020 wat? Origineel werder er, geloof ik, 056 gemonteerd. Maar ik weet niet of die er nog zijn.
 
Aangezien die toch wel vlot warm zijn, zullen ze voor een wat rustiger rijder toch ook nog wel goed rijden, denk ik.

Ik ben van mening dat bij koud weer de o20 beter op temperatuur komt dan de 010/014. De 010/014 is wat zachter en wordt warmer maar bij kou komt deze band niet op de benodigde temperatuur. Zelf eerst de 010 gehad voor en achter en nu de 020. Mij ging het meer om de slijtvastheid waardoor me de 010 te duur werd. Nu de 020 die het langer uithoudt maar heb aan grip wel iets moeten inleveren; ondanks dat ze zeggen dat het niet het geval zou moeten zijn.

Mischien een 020 als achterband en een 010 als voorband? Deze combinatie wordt veel gedaan en zelf ook met plezier mee gereden.
 
banden keuze vraag topic!!!!! Yes...

weet je wat ie het beste kan doen????

Veel, heel veel rijden en elke keer andere soort banden erop laten leggen.
Hij voelt zelf namelijk als geen ander het beste aan , wat voor hem het fijnst rijdt. Ik heb zelf een Blade 10 jaar gehad en de Metzler's waren voor mij het fijnst. Die batlaxen van bridgetone begonnen te spinnen bij het uitkomen van een rotonde, terwijl ik geen rappe rijder was. Nu heb ik bridgetone op me FJR en deze bevallen me ook goed op deze fiets.

Duh... maar je hebt al wel bepaalde soorten banden die er zeer geschikt voor zijn en proberen en dan zeggen Naaah is niet wat werkt bij de meeste bandenlevranciers toch niet echt ben ik bang :P

Maar zoals ik hoor. Bt014 of Bt020 Lijkt me voor hem beter. Aangezien hij alleen rechtuit het gas wel eens open zet.
 
en proberen en dan zeggen Naaah is niet wat werkt bij de meeste bandenlevranciers toch niet echt ben ik bang :P

Je leest daarom over me advies heen "Veel, heel veel rijden" ... dan is de band ook weer snel versleten en mag hij weer nieuwe kiezen. FF onthouden welke hij gehad heeft en zelf ervaren wat de verschillen zijn. Beter kan niemand het hem zeggen.
 
Je leest daarom over me advies heen "Veel, heel veel rijden" ... dan is de band ook weer snel versleten en mag hij weer nieuwe kiezen. FF onthouden welke hij gehad heeft en zelf ervaren wat de verschillen zijn. Beter kan niemand het hem zeggen.

Haha... je kent hem niet dat blijkt wel. Hij had nog niet eens door dat op zijn vorige motor zwaar uitgedroogde banden zaten (zegt ook wat over zijn rijstijl)
 
BT020 voor en achter, zweer erbij

rijdt ie "minder lekker" een bocht door dan 010 0f 014 voor een "vaster" gevoel

In geen geval michelins D207, dat zijn ramp banden, helemaal als het wat vochtig wordt.
 
Voor: Pirelli Dragon Evo
Achter: Bridgestone BT020

De pirelli is echt super! veel grip!
Bridgestone BT020 heeft ook genoeg grip en slijt niet asociaal hardt vergleken met de BT010.
 
Terug
Bovenaan Onderaan