Honda CBR600F

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feef

MF'er
17 aug 2006
94
0
Velserbroek
Ik heb een CBR600F op het oog. Hij komt uit 1989 en heeft ongeveer 39000 km op de teller staan. De motor is niet geheel origineel meer, hij is namelijk helemaal opgeknapt, kappen erop en opnieuw gespoten.

Waar moet ik op letten als ik hem ga bekijken?

full


22043936_3.jpg
 
Welkom op MF. Als je de zoek functie gebruikt, zie je dat daar al veel over te vinden is. Honda's (cbr) mindere punten zijn nokkenaskettingspanner en spanningsregelaar. Speciaal voor dit oudere type heb ik geen idee ;)
 
Muts ik heb je gisteren toch gezegd waar je dit moest posten :+

Ga eens werken joh :W
 
haha ! die is al klokje rond geweest denk ik. 139.000km Dit heb ik vaker gezien op een 600f.
Waar op te letten ?
-is ie mooi overgespoten
-zit ìe lekker
:P
serieus : ik zou een iets jongere motor kiezen.
Ik weet niet wat je budget is ,maar een 600f uit 94 ergens met 40-50.000km is iets geloofwaardiger.
 
haha ! die is al klokje rond geweest denk ik. 139.000km Dit heb ik vaker gezien op een 600f.
Waar op te letten ?
-is ie mooi overgespoten
-zit ìe lekker
:P
serieus : ik zou een iets jongere motor kiezen.
Ik weet niet wat je budget is ,maar een 600f uit 94 ergens met 40-50.000km is iets geloofwaardiger.


hmm..ik heb een auto uit '89 en kocht hem met 57.000. En een motor uit '89 en kocht hem met 51.000.
Het kan wel, maar 39.000 is wel erg laag voor 17 jaar. 2294 km per jaar afgelegd dan.. -O-
 
haha ! die is al klokje rond geweest denk ik. 139.000km Dit heb ik vaker gezien op een 600f.
Waar op te letten ?
-is ie mooi overgespoten
-zit ìe lekker
:P
serieus : ik zou een iets jongere motor kiezen.
Ik weet niet wat je budget is ,maar een 600f uit 94 ergens met 40-50.000km is iets geloofwaardiger.

Het punt is dat ik niet té veel wil uitgeven aan mijn eerste motor. Deze valt mooi in mijn prijsklasse. Twijfelachtige km-stand misschien, maar het komt wel meer voor zoals ik gezien heb...

meer aandachtspunten?
 
rookt `ie (bij veel toeren) ? =olieverbruik
speling stuur =balhoofdlager rot
accu leeftijd, nieuwe kost al gauw 80 euro. Wel zo handig als je snachts terug wil naar huis en hij wil niet starten opdat de accu leeg is.
tandwielen en ketting ,banden ,remblokken, en alle vloeistoffen.
Nee ,ik zou echt iemand meenemen die er verstand van heb, anders zou ik hem lekker laten staan.
 
Cbr's vanaf het type PC25 zijn onverwoestbaar... Echter dit is het type ervoor... En die kennen toch wel meerdere problemen...

Ik zou ook gaan voor een nieuwere... Die heb je ook voor leuke prijzen. Voor 2000 moet je een redelijke kunnen vinden.
 
rookt `ie (bij veel toeren) ? =olieverbruik
speling stuur =balhoofdlager rot
accu leeftijd, nieuwe kost al gauw 80 euro. Wel zo handig als je snachts terug wil naar huis en hij wil niet starten opdat de accu leeg is.
tandwielen en ketting ,banden ,remblokken, en alle vloeistoffen.
Nee ,ik zou echt iemand meenemen die er verstand van heb, anders zou ik hem lekker laten staan.

Remmen, ketting, tandwielen zijn zo goed als nieuw. Ik kan alleen nog 1 seizoen met de bandjes doen, daarna nieuwe.

Ik ga volgende week vrijdag kijken, ik zal de tips meenemen!
 
ik ben aan het uitkijken om een trx 850 aan te schaffen.
De cbr mag weg maar moet niet weg,ik rij er heel graag mee, vooral omdat hij lekker stuurt.
vrienden zeggen dat ik me het zal beklagen wanneer ik een trx aanschaf omdat die cbr oerbetrouwbaar is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan