gillesgitsels
Rookie
- 22 aug 2019
- 27
- 1
Dag iedereen,
Voor het bouwen van een crosskart heb ik de motor gebruikt van een Honda CBR600 f2. Nu heb ik plaats te kort voor de originele airbox dus ben ik genoodzaakt om deze aan te passen.
In een 3D teken programma ben ik beginnen tekenen wat ik uiteindelijk zou laten 3D printen. Dit is hoe ze er momenteel uitzien, het extra kanaal is voor het stationaire gedeelte.
Nu alles geprint is en er 4 x 46mm pod airfilters op zitten wilt de motor niet meer starten. Enkel nadat ik de stelschroef 2 en een halve toer heb uit gedraaid lijkt de motor stationair stabiel te draaien. Vanaf ik wat extra gas heeft gaat dit moeizaam en valt hij direct stil.
Ik veronderstel dat de cilinder nu meer lucht krijgen dus de main jet zal moeten veranderen? Momenteel zit er een jet 135 in maar heb geen idee of dit wel het probleem is.
Ook vroeg ik me af of het extra kanaal (gemaakt voor het stationaire gedeelte) geen kwaad kon voor de doorstroom van lucht in het hoofdkanaal?
Alvast bedankt
Gilles
Voor het bouwen van een crosskart heb ik de motor gebruikt van een Honda CBR600 f2. Nu heb ik plaats te kort voor de originele airbox dus ben ik genoodzaakt om deze aan te passen.
In een 3D teken programma ben ik beginnen tekenen wat ik uiteindelijk zou laten 3D printen. Dit is hoe ze er momenteel uitzien, het extra kanaal is voor het stationaire gedeelte.
Nu alles geprint is en er 4 x 46mm pod airfilters op zitten wilt de motor niet meer starten. Enkel nadat ik de stelschroef 2 en een halve toer heb uit gedraaid lijkt de motor stationair stabiel te draaien. Vanaf ik wat extra gas heeft gaat dit moeizaam en valt hij direct stil.
Ik veronderstel dat de cilinder nu meer lucht krijgen dus de main jet zal moeten veranderen? Momenteel zit er een jet 135 in maar heb geen idee of dit wel het probleem is.
Ook vroeg ik me af of het extra kanaal (gemaakt voor het stationaire gedeelte) geen kwaad kon voor de doorstroom van lucht in het hoofdkanaal?
Alvast bedankt
Gilles
Laatst bewerkt: