Honda cbr600f4 2006 - waar op letten bij aanschaf?

Pat1984v

Rookie
13 jun 2020
18
15
Arnhem
Hoi,
ik ga mijn eerste motor kopen. Het betreft (wsl) een Honda CBR600F4i uit 2006 welke om en nabij 4 jaar stil staat. Waar moet ik op letten als ik ga kijken?
Alvast bedankt voor de tips!

Gr,
Patrick
 
De standaard dingen die al te vinden zijn op internet, denk aan geluid van de NAKS bijv.

Verder moet je er van uit gaan dat je veel aan onderhoud moet doen, dat zal de afgelopen 4 jaar niet gebeurd zijn, wellicht nog wel langer.

Banden en evt ketting+tandwielen is ook iets om rekening mee te houden bij een fiets die lang stil heeft gestaan.
 
Een motor kopen die al enkele jaren stilstaat is altijd een beetje een risico en als het je eerste is én je moet nog vragen waar je op moet letten vergroot dat de kans op een miskoop.
Hoeft natuurlijk niet.. maar wees alert.
Iemand meenemen met ervaring zou een goed idee zijn en een aankoopkeuring laten uitvoeren ook.

Wellicht dat er nog een aantal technische tips gaan komen.. let in ieder geval op of de nokkenaskettingspanner al vervangen is of in ieder geval geen problemen geeft. Vraag eens naar de reden van stilstand.

De rest is eigenlijk gelijk aan de inspectiepunten bij aanschaf van een tweedehands motor in andere topics.
 
Terug
Bovenaan Onderaan