Umibol
Rookie
- 4 mei 2022
- 3
- 1
Hallo allemaal,
Nieuw hier en in het zelf sleutelen aan motoren, dus bij voorbaat excuses als ik dubbele of onbenullige vragen stel.
Toen er enkele jaren geleden een tweede motor kwam is de eerste - de Honda Nighhawk uit het onderwerp - stil komen te staan in een stalling. Nu wil ik hem graag weer aan de praat brengen. De eerste uitdaging blijkt de electriciteit. Hij heeft niet aan een (druppel)lader gestaan. Inmiddels wel, maar ik denk dat dat te laat is voor de accu. Met een multimeter heb ik vastgesteld dat de accu nog 10,8V heeft. Die zal vervangen moeten worden lijkt mij (maar ik hoor het graag als ik hier al verkeerde aannames doe).
Nu is het zo dat als ik nu de contactsleutel omdraai er helemaal niets gebeurd. Mijn vraag is of dat waarschijnlijk door die dode accu komt, of dat er dan meer met de electriciteit aan de hand is. Als leek zou ik denken dat ook een 'slappe' accu nog wel een neutraal lampje aan het branden zou krijgen of iets dergelijks. Heeft iemand hier een idee bij? Ik heb de zekeringen na gekeken (hoofdzekering van 30A in de buurt van de accu en de vier 15A zekeringen onder de koplamp) en die zijn allemaal in orde, volgens mij.
Alvast bedankt voor iedere reactie!
Paul
Nieuw hier en in het zelf sleutelen aan motoren, dus bij voorbaat excuses als ik dubbele of onbenullige vragen stel.
Toen er enkele jaren geleden een tweede motor kwam is de eerste - de Honda Nighhawk uit het onderwerp - stil komen te staan in een stalling. Nu wil ik hem graag weer aan de praat brengen. De eerste uitdaging blijkt de electriciteit. Hij heeft niet aan een (druppel)lader gestaan. Inmiddels wel, maar ik denk dat dat te laat is voor de accu. Met een multimeter heb ik vastgesteld dat de accu nog 10,8V heeft. Die zal vervangen moeten worden lijkt mij (maar ik hoor het graag als ik hier al verkeerde aannames doe).
Nu is het zo dat als ik nu de contactsleutel omdraai er helemaal niets gebeurd. Mijn vraag is of dat waarschijnlijk door die dode accu komt, of dat er dan meer met de electriciteit aan de hand is. Als leek zou ik denken dat ook een 'slappe' accu nog wel een neutraal lampje aan het branden zou krijgen of iets dergelijks. Heeft iemand hier een idee bij? Ik heb de zekeringen na gekeken (hoofdzekering van 30A in de buurt van de accu en de vier 15A zekeringen onder de koplamp) en die zijn allemaal in orde, volgens mij.
Alvast bedankt voor iedere reactie!
Paul