Honda CBX 750 F Kortsluiting en licht werk niet (geen relatie met elkaar)

HondaKameraad

Rookie
11 aug 2019
6
0
Ik ben sinds kort begonnen aan een projectje, nu is het bijna af en wilde ik het licht aansluiten.
werkte prima, maar opeens sprong een zekering.
Na een zoektocht op het internet en het zekeringkastje was dit een zwart/bruine kabel (zo ver ik las is dit voor het neutraal lampje en het olielampje)

Goed, de kabel gevolgd en achter de benzine tank komen 2 zwart/bruin kabels samen tot 1 kabel. Op dit punt werd de kabel behoorlijk warm. Het vreemde is dat dit gewoon een doorschakeling is, en was goed geisoleert. Hoe kan dit dan toch warm worden en voor een kortsluiting zorgen?

Het tweede punt is, dat mijn koplamp het op de een of andere magische wijze niet meer doet. Hij krijgt namelijk geen stroom. De relais gecheckt, zowel de dimmer als licht relais krijgen stroom, alleen geven geen stroom af. Ongeacht op welke stand mijn lichtschakelaar staat. Kan ik er van uit gaan dat de relais gewoon stuk zijn?(ze klikken namelijk wel)

hoofdzaak is uiteraard om de rare kortsluiting op te lossen..
 
Na een zoektocht op het internet en het zekeringkastje was dit een zwart/bruine kabel (zo ver ik las is dit voor het neutraal lampje en het olielampje)

Goed, de kabel gevolgd en achter de benzine tank komen 2 zwart/bruin kabels samen tot 1 kabel. Op dit punt werd de kabel behoorlijk warm. Het vreemde is dat dit gewoon een doorschakeling is, en was goed geisoleert. Hoe kan dit dan toch warm worden en voor een kortsluiting zorgen?

Ik ken je motor niet maar, een neutraal lampje/kabel, word bijna altijd massa geschakeld, als die kabel warm word, zit denk ik daarin de sluiting.
Ik zou die 2 zwart/bruin draden is los maken van elkaar als dat kan,(natuurlijk niet kapot knippen als het zo hoort) en dan alle 2 de kabels los meten of daar stroom op staat, wat normaal gesproken niet hoort, de stroom voor het olie/neutraal lampje zit meestal in het dashboard/km teller, misschien is vanaf daar al wat fout aangesloten
 
Laatst bewerkt:
Om een sluiting op te zoeken is een handig hulpmiddeltje om de zekering te verwijderen en een lamp in plaats van de zekering te zetten. Wel een van 21 watt ofzo. je kan dan een kortsluiting zoeken zonder dat je moet "proberen" en er met moeilijk zoeken 4 dozen zekeringen doorheen jast. Als je de sluiting gevonden hebt gaat jet lampje namelijk uit, of zwak branden op belasting van overige gebruikers
 
Terug
Bovenaan Onderaan