HondaKameraad
Rookie
- 11 aug 2019
- 6
- 0
Ik ben sinds kort begonnen aan een projectje, nu is het bijna af en wilde ik het licht aansluiten.
werkte prima, maar opeens sprong een zekering.
Na een zoektocht op het internet en het zekeringkastje was dit een zwart/bruine kabel (zo ver ik las is dit voor het neutraal lampje en het olielampje)
Goed, de kabel gevolgd en achter de benzine tank komen 2 zwart/bruin kabels samen tot 1 kabel. Op dit punt werd de kabel behoorlijk warm. Het vreemde is dat dit gewoon een doorschakeling is, en was goed geisoleert. Hoe kan dit dan toch warm worden en voor een kortsluiting zorgen?
Het tweede punt is, dat mijn koplamp het op de een of andere magische wijze niet meer doet. Hij krijgt namelijk geen stroom. De relais gecheckt, zowel de dimmer als licht relais krijgen stroom, alleen geven geen stroom af. Ongeacht op welke stand mijn lichtschakelaar staat. Kan ik er van uit gaan dat de relais gewoon stuk zijn?(ze klikken namelijk wel)
hoofdzaak is uiteraard om de rare kortsluiting op te lossen..
werkte prima, maar opeens sprong een zekering.
Na een zoektocht op het internet en het zekeringkastje was dit een zwart/bruine kabel (zo ver ik las is dit voor het neutraal lampje en het olielampje)
Goed, de kabel gevolgd en achter de benzine tank komen 2 zwart/bruin kabels samen tot 1 kabel. Op dit punt werd de kabel behoorlijk warm. Het vreemde is dat dit gewoon een doorschakeling is, en was goed geisoleert. Hoe kan dit dan toch warm worden en voor een kortsluiting zorgen?
Het tweede punt is, dat mijn koplamp het op de een of andere magische wijze niet meer doet. Hij krijgt namelijk geen stroom. De relais gecheckt, zowel de dimmer als licht relais krijgen stroom, alleen geven geen stroom af. Ongeacht op welke stand mijn lichtschakelaar staat. Kan ik er van uit gaan dat de relais gewoon stuk zijn?(ze klikken namelijk wel)
hoofdzaak is uiteraard om de rare kortsluiting op te lossen..