KoenieFrankenstein
Rookie
- 17 apr 2021
- 13
- 3
Hoi allemaal!
Ten eerste, ik ben nieuw lid hier en heb tot nu toe al heel veel geleerd van dit forum! Maar nu kom ik toch wel echt met een eigen probleempje.
Ik heb sinds kort een Honda CD125T Benly in mijn bezit. Het is een opknapper, maar het gaat al de goeie kant op. Ik heb de cilinder, cilinderkop er een keer af gehad om een probleem van gebroken zuigerveren op te lossen. Na het in elkaar zetten wilde ik de kleppen gaan stellen, maar toen kwam ik toch bij de realisatie dat ik niet wist met welke maat.... Ik heb online verschillende antwoorden gevonden. Van 0,04mm naar 0,08mm. Ik heb helaas geen werkplaatshandboek om dit in te vinden, en ik kon deze ook niet online vinden.
Als ik de kleppen stel op 0,05mm, deze maat kom ik het vaaktste tegen, dan tikt de motor enorm. Ik heb hier een video van bijgevoegd (excuses voor het gedraai). Is dit getik normaal? Moet ik een andere maat gebruiken voor de klepspeling?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Mvg, Koen
Ten eerste, ik ben nieuw lid hier en heb tot nu toe al heel veel geleerd van dit forum! Maar nu kom ik toch wel echt met een eigen probleempje.
Ik heb sinds kort een Honda CD125T Benly in mijn bezit. Het is een opknapper, maar het gaat al de goeie kant op. Ik heb de cilinder, cilinderkop er een keer af gehad om een probleem van gebroken zuigerveren op te lossen. Na het in elkaar zetten wilde ik de kleppen gaan stellen, maar toen kwam ik toch bij de realisatie dat ik niet wist met welke maat.... Ik heb online verschillende antwoorden gevonden. Van 0,04mm naar 0,08mm. Ik heb helaas geen werkplaatshandboek om dit in te vinden, en ik kon deze ook niet online vinden.
Als ik de kleppen stel op 0,05mm, deze maat kom ik het vaaktste tegen, dan tikt de motor enorm. Ik heb hier een video van bijgevoegd (excuses voor het gedraai). Is dit getik normaal? Moet ik een andere maat gebruiken voor de klepspeling?
Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Mvg, Koen