honda cm250

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Heeft iemand ervaring met deze motor?
Ik denk erover om er eentje te kopen voor woonwerk verkeer.
Uiteraard snap ik dat het een kleine fiets is maar aangezien ik voornamelijk door de file moet is dat geen probleem (heb ik ook een tijdje met een savage gedaan)
Wat mij alleen zorgen baart is het trommelremmetje vooraan.
Kan iemand mij iets vertellen over deze motor?

Gr. peter
 
Ik heb een CB250RS, deze heeft een eencilinder blok waar (origineel) zo'n 19kW uitgeperst wordt. De CM250 heeft een tweecilinder blok waar slechts 12.akW uitkomt (sommige zeggen dat het 13kW is..) daarmee moet je rekenen op een topsnelheid van ongeveer -3 km/uur :+ Nee oke, 100 km/h met de wind mee.

Voor woon-werk verkeer is dit te doen, maar als je meer dan 15 kilometer over de snelweg moet afleggen, zou ik het niet doen. Je kunt wel met 80 achter een vrachtwagen gaan hangen, maar dit is niet bepaald het veiligste wat je kunt doen, zeker niet als motorrijder!

Voor heb ik wel een schijfrem, achter trommel. Maar voor een trommel is in principe voldoende, zeker bij dit soort lichte motoren (144 kg incl. olie, benzine, etc.)

Een voordeel van het tweecilinder blok is dat het wat 'rustiger' loopt, trilt veel minder dan de eencilinder. Bovendien zal je de 1:25 met gemak halen, misschien wel 1:30 :]

Voor stadsverkeer heb je hier een leuke bike aan, zeker als je er geen breed stuur opzet etc. Maar hiermee de snelweg op lijkt me niets.. -O-
 
Heb nu een nieuwe CB250, had er eerst een van het oude model met trommelrem. Daarmee heb ik mijzelf onderuit geremd (topic tijdje terug), en ik wil nu nooit meer een trommel voor. De schijfrem bevalt me veel beter.

Verder zijn de Honda's wel erg betrouwbaar, is de techniek eenvoudig, en zijn onderdelen makkelijk te krijgen. Van de topsnelheid moet je inderdaad niet al te veel verwachten, het koppel en dus de rustige loop zit wel weer erg goed, 40/50km/u in de hoogste versnelling kan prima.
 
Zelf heb ik een CB 250 uit '92 met ook een trommelrem. Voor rustig touren en al helemaal door de file wil dat prima. Wil je hem af en toe ook los trekken zou ik toch echt graag een schijf willen hebben. Heb me er inderdaad ook weleens mee verremd als ik echt aan het gas hing en met 110 op een rotonde aankwam. Maar jah, dat doe je toch niet met woon-werk verkeer.

Oh ja, voor zover ik weet zit er volgens mij dezelfde trommelrem op een cm250
 
ik heb een cm450e. als je wist hoe ik ermee rij en mee doe. en ik heb er een aanhanger achter. maar tis een super fiets. binnen 2 jaar tijd meer dan 20.000 mee gereden. ding heeft nu iets van 46.000 op de teller, kheb er alleen nieuwe koppelingsplaten erin gezet en verder helemaal niks. ding is starten en rijden maar. en die trommelremmen is super. remt beter dan van die bold'or van me haha
 
Ik heb hem gekocht. Wat een lachen ding zeg. Veel beter dan de sr250, rebel250 en cb125 die ik al gezien had. En de motor die ik gekocht heb is als nieuw. Bijna zonde om hem als woonwerk/stad motor te gaan gebruiken :(
Nou ja, gewoon goed onderhouden dan maar.

Footootjes zal ik binnenkort plaatsen.
 
Ik heb er 375 voor betaald. Da's incl topkoffer en zij tassen.
Ga hem komend weekend ophalen is de planning.
Footootje is van de verkoopsite.

Bijlage: cm250 1.jpg
 
vandaag gehaald en hele dag big smile gehad.
Wat een mega grappig ding zeg.
Niet snel maar wel redelijk schakellui te berijden.
Met z'n tweeen erop reed hij nog prima. Heb hem op 120 gehad en had nog wat over (was wel op de teller dus die zal iets afwijken denk ik)

Al met al goede deal denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan