Honda CM400T als pekelfiets? En hoe zit het met de banden?

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Dus ik kan goedkoop aan een Honda CM400T.
Heeft al wel even stil gestaan, accu is kapot en door het lange stilstaan zit de rem een beetje vast.
Niet veel spannends dus en makkelijk te fiksen.

Maar hoe rijd zo'n ding nou precies, en dan voornamelijk met slecht weer?
Gezien de kapotte accu is proefrijden lastig maar verwacht er geen problemen mee.

Waar ik tot op heden wel problemen mee heb is de banden, en dan voornamelijk de voorband.
De achterband kan ik wel BT45's onder gooien, maar de voorband alleen maar Metzeler 350 P 18 ME22 TT-B voor zover ik kan vinden.
Tenminste, met de officiële maten, is er iemand hier wie er een andere maat banden op heeft liggen?
 
De banden zijn gewone diagonaalbandjes, daar zijn honderd merken en soorten voor te krijgen.
Je zoekt iets van 18" bij een breedte van 3,5 of 100. In die maat kan je ook BT45 krijgen. BT45 is een beetje de norm in diagonaalbandjes.

Let vreselijk goed op de bandenspanning en de speling op balhoofd, achterbrug, en wiellagers.
Mede door de zithouding naar achteren hebben die fietsje een neiging tot speedwobble. Ik ken een meisje die dat al twee keer, op twee verschillende fietsjes op een afrit gehad heeft. Waarvan één keer ook onderuit gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan