honda cm400t, julie mening?

Staelens

Banned User
6 mei 2004
168
0
hoi ik zocht naar topics over de honda cm400t op dit forum maar m'n vragen in die topics werden niet echt beantwoordt,

dus stel ik ze hier

ik zou graag weten wat julie van deze motor vinden, rijgedrag, betrouwbaarheid, verbruik, etc...is het een olie-boot, zuipt hij benzine...kan je er relaxed mee toeren.

wat is het verschil tussen de cb400n en de cm400t?

Alvast bedankt voor de repliek!

cm400t.jpg

hoi ik zocht naar topics over de honda cm400t op dit forum maar m'n vragen in die topics werden niet echt beantwoordt,dus stel ik ze hier ik zou graag weten wat julie van deze motor vinden, rijgedrag, betrouwbaarheid, verbruik, etc...is het een olie-boot, zuipt hij benzine...kan je er relaxed mee toeren.
(Afbeelding)
In de eerste plaats is het een lekker motorje als je niet te groot bent. Rijgedrag, tsja het is een custom van de eerste generatie maar je kan er redelijk een bocht mee door. Het honda tweecilinderblok is zeer betrouwbaar en er zijn voldoende betaalbare 2ehands onderdelen voor verkrijgbaar. Op lange stukken kan die wel oververhit raken. (1X meegemaakt op de snelweg naar zuid-Frankrijk) maar regelmatig stoppen doe je toch wel met deze fiets. verbruik is zo'n 1 op 20. Elke motor wordt een olieboot door slecht onderhoud en bij hoge leeftijd. Je kan er zeker relaxed op rijden. Grootste verschil tussen de CB N en de CM T is de zithouding en de versnellingsbak. De N heeft er 6 en de CM T heeft er 5
Verder leuke fiets en voor zo'n 500 voor een redelijke tot 1500 voor een zeer goede te koop
Succes

ik persoonlijk vind het een vrouwenfiets of opstapbrik, maar dat mag de pret niet drukken. Verders gaat er weinig aan kapot, oververhitten kun je ook deels voorkomen door een aantal dingskes ;

- de juiste olie
- alles wat vóór de cilinder zit (bij de CB's is dit veelal de claxon) en dus de luchtstroom beïnvloedt ergens anders plaatsen of simpelweg erafslopen. Voorkomt warmlopers...
- oliekoelertje ?

Voor de rest een betrouwbaar brik voor weinig geld, veel onderdelen, zelf sleutelbaar (erreg belangrijk) 8-) dus welkom bij de klup

hoi ik zocht naar topics over de honda cm400t op dit forum maar m'n vragen in die topics werden niet echt beantwoordt,

dus stel ik ze hier

ik zou graag weten wat julie van deze motor vinden, rijgedrag, betrouwbaarheid, verbruik, etc...is het een olie-boot, zuipt hij benzine...kan je er relaxed mee toeren.

(Afbeelding)

vin het een beetje te 'chopper' zeg maar. platte 'drag-bar' d'r op en een dunner zadeltje maakt het al wat meer een 'echte mannen'-fiets. Ik zit zowat in triaa z'n vaarwater als ik zeg dat ik het een vrouwenfiets vind (ik noem het nogal eens een 'truttenschudder'). Maar ieder zijn meug. In elk geval heb je iets waar je wat aan kan hengsten met een setje sleutels en wat :+

Ik heb een Honda Custom CM 400 Ta sinds ruim 3 jaar geimporteerd vanuit Japan.

Ik twijfel of ik hem ga verkopen aangezien ik ook 2 vespa motor scooters heb. Het wordt een beetje te veel. Alleen ik verkoop hem niet voor een laag bedrag, want het is een hartstikke mooie motor met weinig kilometers en vorig jaar heb ik nog een beurt laten uitvoeren voor (uit mijn hoofd) 500 euro en sindsdien hooguit 500 km gereden.

Motor rijdt en start super, tja en aangezien ik vrouw ben kan ik alleen maar beamen wat hierboven staat. Vrouwenmotor, makkelijk opstappen, klopt allemaal wel. :]

Terug
Bovenaan Onderaan