Honda cmx 450 rebel probleem

evertjaap

MF'er
27 apr 2018
47
19
Hoi! (Ik ben trouwens nieuw op dit forum),

Ik heb sinds december een honda cmx 450 rebel. Een erg leuke motor die is omgebouwd tot bobber. Echter is er flink wat mis met deze motor.
Starten doet deze motor goed (koude motor), en rijdt ook prima met een nog niet volledig warme motor. Na zo’n 10/15 km begint de motor te stotteren en valt hij uit. Bij stilstand moet de gashendel volledig open en goed doorgestart worden om hem weer aan de praat te krijgen. Of na 10 minuten niet rijden start hij weer probleemloos.
Ik heb de motor vandaag (na 10 weken bij de monteur) weer opgehaald, en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Dingen die goed zijn:
Schone/gesynchroniseerde carburateur
Ontsteking is in orde
Goede tankontluchting
Bobine, bougie’s/kapjes en bekabeling in orde.
Kleppen zijn goed.
Geen valse lucht, goede rubbers/afsluitingen.
Kabels/slangen correct/dicht.
Cdi/spanningsregelaar in orde.

Ik zit met de handen in het haar....WAT IS ER MIS?
Helppp

Groeten, Evert-Jaap
 
Laatst bewerkt:
Dat kan het niet zijn, er staat dat de tank ontluchting goed is.

Ja, heb ik ook gelezen. Maar,.... het hele gedrag is er toch naar.

Stotteren en uitvallen. Even wachten, starten, rijden, stotteren en weer uitvallen.

Vandaar dat ik eerst toch nog maar eens goed naar de beluchting zou kijken. :Y

@ TS. Ga er eens mee rijden tot hij uitvalt, en open dan heel voorzichtig de tankdop. Hoor je hierbij een sissend geluid? Ontluchting in orde maken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb ik ook gelezen. Maar,.... het hele gedrag is er toch naar.

Stotteren en uitvallen. Even wachten, starten, rijden, stotteren en weer uitvallen.

Vandaar dat ik eerst toch nog maar eens goed naar de beluchting zou kijken. :Y

@ TS. Ga er eens mee rijden tot hij uitvalt, en open dan heel voorzichtig de tankdop. Hoor je hierbij een sissend geluid? Ontluchting in orde maken. :Y

gewoon gaan rijden zonder tankdop :Y
 
Motor heeft 10 weken bij een monteur gestaan....

Of het is een witgoed monteur geweest of hij heeft er 10 min naar gekeken en besloten dat hij/zij er geen zin in heeft :?

Het zou de tank beluchting kunnen zijn... maar die is goed.
Het zou ook een bobine kunnen zijn... maar die is ook goed.
CDI is ook goed, maar had het ook kunnen zijn.
Etc..

Maar je moet ergens opnieuw beginnen dan is tank beluchting wel het simpelste ja
 
Motor heeft 10 weken bij een monteur gestaan....

Of het is een witgoed monteur geweest of hij heeft er 10 min naar gekeken en besloten dat hij/zij er geen zin in heeft :?

Het zou de tank beluchting kunnen zijn... maar die is goed.
Het zou ook een bobine kunnen zijn... maar die is ook goed.
CDI is ook goed, maar had het ook kunnen zijn.
Etc..

Maar je moet ergens opnieuw beginnen dan is tank beluchting wel het simpelste ja
start met simpele en goedkope dingetjes proefondervindelijk uit te sluiten, rijden zonder tankdop, cdi vol in de rijwind (koelen), slangetjes wat kunnen lekken (verminderd vacuum) vervangen.hoe is het met de benzinekraanfiltertjes en hoe is de doorstroming van je benzinekraan ,zet er een extern filter tussen en als dit niet leeg raakt blijven je kamers ook vol
 
Laatst bewerkt:
Als aanvulling:
-de linker cilinder loop minder goed dan de rechter. als ik de vacuumslang van de benzinetank er even aftrek (tijdens het lopen van de motor) dan begint de cilinder ineens beter te lopen. echter houdt het stationair lopen van de motor op na 10 sec ivm een tekort aan benzine.
-bougiedoppen/kabels omwisselen maakt geen verschil.
-de carburateurs zijn schoon/gereviseerd en staan niet te arm/rijk (aan de bougie te zien).
-bij gasgeven hoor je ook flinke knallen uit de uitlaat. ook bij gasdicht, en intrekken koppeling.

de tank trekt geen vacuum. heb dit al getest, maar dat gaf geen verandering.
de weerstandwaardes van de bobine liggen wel iets aan de hoge kant, maar niet schokkend.

iemand nu nog ideën? alvast bedankt voor de tips en het meedenken.
 
Meet de weerstandswaardes van de Pick-up spoeltjes eerst koud door, ga rijden tot het verschijnsel optreedt en meet dan nogmaals de weerstand. Heb je grote verschillen of zelfs een oneindig grote weerstand. Dan zit er een kabelbreuk intern in de spoel die pas optreedt als het spul gaat uitzetten door de warmte. Koelt de boel af herstelt zich het kontakt weer.


grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Als aanvulling:
-de linker cilinder loop minder goed dan de rechter. als ik de vacuumslang van de benzinetank er even aftrek (tijdens het lopen van de motor) dan begint de cilinder ineens beter te lopen. echter houdt het stationair lopen van de motor op na 10 sec ivm een tekort aan benzine.
-bougiedoppen/kabels omwisselen maakt geen verschil.
-de carburateurs zijn schoon/gereviseerd en staan niet te arm/rijk (aan de bougie te zien).
-bij gasgeven hoor je ook flinke knallen uit de uitlaat. ook bij gasdicht, en intrekken koppeling.

de tank trekt geen vacuum. heb dit al getest, maar dat gaf geen verandering.
de weerstandwaardes van de bobine liggen wel iets aan de hoge kant, maar niet schokkend.

iemand nu nog ideën? alvast bedankt voor de tips en het meedenken.
Dit zijn al 2 indicaties dat je carburatie/brandstof-lucht verhouding dus NIEt in orde is.
Carburateurs schoon/gereviseerd? Wat is er precies aan gedaan dan?
Aan de bougie zie je het met moderne benzine vrijwel alleen als de verhouding extreem niet klopt, en hoe heb je dit gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan