Mar_
Die hard MF'er
Ben benieuwd wat jullie er van zeggen. Voor ik mijn rijbewijs haalde kocht ik deze motor vanwege zijn looks maar inmiddels ben ik erachter dat ik op zoek wil naar iets anders (ik denk aan een Honda CBF500 of 600) Dus in principe mag hij de verkoop in. Hij heeft een grote beurt gehad, alles is nagekeken en waar nodig is eraan gesleuteld. De carburateurs zijn bijv. volledig schoongemaakt omdat er vloeibare pakking doorheen zat (waarschijnlijk door de vorige eigenaar die er zelf aan sleutelde). Hij heeft toen een tijdje heerlijk gelopen maar nu zijn de "oude" problemen weer terug. Hij loopt niet constant, soms met tik en wil zelfs uitvallen als hij al een tijdje warmgelopen heeft en van de choke af is. Mijn monteur zei me dat een stationair sproeier waarschijnlijk opnieuw verstopt zit, kortom er moet opnieuw wat aan gebeuren.
Mijn vraag aan jullie: Is dit iets wat ik op moeten laten lossen als ik hem wil verkopen? Ik weet zelf niets van motortechniek en heb dus geen idee of een volgende koper (met kennis) dit probleem misschien met twee vingers in zijn neus aanpakt. Ik zie dat dit soort motoren vaak bij knutselaars terecht komen, vandaar dat ik twijfel. Helaas kan mijn monteur hem de komende tijd niet repareren en omdat ik verder niemand ken ben ik al meteen gebonden aan een vakgarage, waar je natuurlijk de nodige euro's neerlegt. Ik weet niet of ik dat nog moet investeren in deze motor.
What to do?
Mijn vraag aan jullie: Is dit iets wat ik op moeten laten lossen als ik hem wil verkopen? Ik weet zelf niets van motortechniek en heb dus geen idee of een volgende koper (met kennis) dit probleem misschien met twee vingers in zijn neus aanpakt. Ik zie dat dit soort motoren vaak bij knutselaars terecht komen, vandaar dat ik twijfel. Helaas kan mijn monteur hem de komende tijd niet repareren en omdat ik verder niemand ken ben ik al meteen gebonden aan een vakgarage, waar je natuurlijk de nodige euro's neerlegt. Ik weet niet of ik dat nog moet investeren in deze motor.
What to do?