Honda CMX450 loopt soms op 1 cilinder, wat te doen?

Mar_

Die hard MF'er
9 nov 2018
284
306
Grootebroek
Ben benieuwd wat jullie er van zeggen. Voor ik mijn rijbewijs haalde kocht ik deze motor vanwege zijn looks maar inmiddels ben ik erachter dat ik op zoek wil naar iets anders (ik denk aan een Honda CBF500 of 600) Dus in principe mag hij de verkoop in. Hij heeft een grote beurt gehad, alles is nagekeken en waar nodig is eraan gesleuteld. De carburateurs zijn bijv. volledig schoongemaakt omdat er vloeibare pakking doorheen zat (waarschijnlijk door de vorige eigenaar die er zelf aan sleutelde). Hij heeft toen een tijdje heerlijk gelopen maar nu zijn de "oude" problemen weer terug. Hij loopt niet constant, soms met tik en wil zelfs uitvallen als hij al een tijdje warmgelopen heeft en van de choke af is. Mijn monteur zei me dat een stationair sproeier waarschijnlijk opnieuw verstopt zit, kortom er moet opnieuw wat aan gebeuren.

Mijn vraag aan jullie: Is dit iets wat ik op moeten laten lossen als ik hem wil verkopen? Ik weet zelf niets van motortechniek en heb dus geen idee of een volgende koper (met kennis) dit probleem misschien met twee vingers in zijn neus aanpakt. Ik zie dat dit soort motoren vaak bij knutselaars terecht komen, vandaar dat ik twijfel. Helaas kan mijn monteur hem de komende tijd niet repareren en omdat ik verder niemand ken ben ik al meteen gebonden aan een vakgarage, waar je natuurlijk de nodige euro's neerlegt. Ik weet niet of ik dat nog moet investeren in deze motor.

What to do?
46903790674_44027f03ec_c.jpg
 
Ja? Je laat het wel heel gemakkelijk klinken. Ik heb alleen nog nooit iets gemonteerd e.d. en weet eerlijk gezegd ook zo niet 1 2 3 welke onderdelen je bedoelt. Maar denk je echt dat ik zelf zoiets kan oplossen? Als dat zo is wil ik het met alle liefde proberen maar ik ben zo bang dat ik hem onherstelbare schade toebreng.
 
Het is inderdaad niet heel moeilijk........ Als je het eens gedaan hebt.
Als hij beroerd loopt krijg je er een sloopprijs voor. Er worden genoeg motoren aangeboden met het smoesje "vuile carburateurs". Als je het wil laten doen moet je natuurlijk kijken of je het prijsverschil terug krijgt. Carburateurs schoonmaken hoeft geen 100 euro te kosten, ik denk dat het loont.
Zelf is het ook goed te doen. Alleen de carburateurs er tussen uit halen kan wel een kudklusje zijn. Maar je hoeft niets te verstellen. Carburateurs er tussen uit, vlotterkamers er af. Sproeiers er uit en even doorblazen en de boel weer terug.
Misschien is er wel een MF-er in jouw buurt die even toe wil kijken of je niet aan de verkeerde schroefjes zit.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga me er vrijdagavond aan wagen gewapend met de manual die ik erbij gekregen heb. Mocht er iets finaal fout gaan dan zie ik jullie hier weer :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan