honda cr 125 1986 carburateurprobleem

d1433

Rookie
1 sep 2011
15
0
Rijssen
hallo,,

ik heb een honda cr 125 uit hoogwaarschijnlijk, 1986.

ik heb hem nu 1 week!

hij liep priema, maar toen ik weer kwam van crossen heb ik hem helemaal schoongemaakt!
(afgespoten) ik heb niet op plekken gespoten waar je niet moet spuiten!
maar toen ik hem had afgespoten, wou ik hem even aan doen!
maar toen hij met kikken niet wou lopen, heb ik hem aangedrukt!
hij wou slecht sterten, maar toen die eenmaal liep, liep hij bijna volgas!
ik ben al die dagen bezig geweest met alles goeg goed droog maken!
maar nog steeds geen verandering!
carburateur heb ik helemaal drooggemaakt, en doorgespoten!
geen sproeiers verstopt!!


wie kan mij hier mee helpen???
 
Misschien het aandrukringetje dat op de clipring in de gasschuif moet, vergeten/zoekgeraakt?

Gasnaald op de rand van de geleider maar niet er in?

Of de buitenkabel van het gas aan 1 van de einden niet ingezonken in de opvang maar blijven hangen op een randje?

Zit op allebei de einden van de gas-buitenkabel nog wel het blikken tonnetje?

Gaskabel beklemd of in een gekke kniek/bocht?
 
Laatst bewerkt:
okeej, maar de gasschuif is het zowiezo niet!
heb ik al goed naar gekeken!
maar wat bedoelt u met dat aandrukringetje??? waar zit tie??

ps. het is gekomen van het 1 op het andere moment
 
Laatst bewerkt:
okeej, maar de gasschuif is het zowiezo niet!
heb ik al goed naar gekeken!
maar wat bedoelt u met dat aandrukringetje??? waar zit tie??

ps. het is gekomen van het 1 op het andere moment
De carburateurs die ik mij uit die tijd herinner hadden een cilindrische gasschuif waar-in/aan een naald hangt die precies in een messing geleidertje moet steken op de bodem van de venturi (het smalste gedeelte in de carburateurtunnel).

Die naald kan met een clip-ringetje in meerdere hoogten worden gehangen.

Bovenop dat clipringetje moet een vlakke ring liggen waarop dan uiteindelijk de gasveer komt te drukken en daarna wordt de binnenkabel ingezet.

Ik weet dat het veel beginners overkomt dat die vlakke ring over het hoofd wordt gezien / vergeten / op de grond gevallen maar zonder die extra ring gaat de boel in de vernieling.

JA het is mij lang geleden zelf ook eens gebeurd.

:(

Deze tekening (carb van een ander merk) heeft nummers 3-4-5-6-7 zoals ik bedoel.

http://www.mopedarmy.com/wiki/Image:Bingcarbparts.JPG
 
Laatst bewerkt:
Maar, zoals ik al eerder probeerde uit te leggen: als je de gasschuif eruit hebt gehad en zonder te kijken of de naald netjes in de geleider op de bodem glipt, stevig doorgedrukt dan zit de boel daar scheef en start/loopt raar.
 
Wanneer je motor uitstaat en je geeft volgas en laat hem los klakt hij dan? Zoja dan komt de gasschuif wel goed terug.
Heb je niet ergens een pakking bij het membraam / voetpakking o.i.d. kapotgespoten? Dat hij nu valse lucht aanzuigt?
 
het zijn geen pakkingen! ook het membraam niet!!

maar ik ga nu even kijken of dat wel goed zit met die gasnaald!

maar met het afspuiten is me wel water achter het ontstekings dekseltje gekomen!

maar dat heb ik allemaal weer goed droog gemaakt!

het lijkt me niet dat het daar van kan komen! :N

hij maakt trouwens ook rare plof geluiden onder het lopen!

maar dat heeft daar denk ik niet wat wee te maken!

dat is denk ik gewoon het afstellen van de ontsteking!

maar daar heb ik niks aangedaan, en hij liep goed, en waarom ploft hij dan nu??


;)
 
Laatst bewerkt:
Zit de buitenkabel nog helemaal in de afstelbusjes?
Als de buitenkabel ernaast zit geef je eigenlijk al gas,je trekt de binnenkabel mee.
Zoals een ander al opmerkte moet de gasschuif/zuiger wel helemaal beneden komen.
Het kan zijn dat als je stuur helemaal gedraaid staat,de kabel uitgetrokken wordt.
De ontsteking kan nooit het toerental verhogen op zich zelf.
 
ja, okeej,

maar het komt allemaal op het zefde neer!
de gasschuif is gewoon helemaal naar beneden!, daar is niks mis mee!

en ik wil ook graag het vrielwiel eraf hebben!
de bout is helemaal ral!
hoe kan ik heb er nu afkrijgen??
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof nooit dat een motor, van het een op het andere moment volgas gaat staan, als je bv. een keering lek hebt of voet of koppaking.

Als je leest staat het dat hij voor het afspuiten wel goed deed, en na het afspuiten op eens volgas gaat staan jengelen. Zou het toch bij het afspuiten zoeken ???
 
het is sowiezo geen pakking.
maar een krukaskering kan toch niet zo maar naar het afspuiten eruit gaan?, of kappot gaan??

zoals ik ook al zij, is er water achter het ontstekings kapje gekomen.
kan dat misschien ook de oorzaak zijn?
maar het andere probleem is dat ik het vliegwiel er niet af kan krijgen. de bout is ral!
en met een luchtsleutel wil ook niet. ;(
 
:? :?

Hoe de fuck kom jij aan kerosine?

@ Mark Voortman
Als je bijvoorbeeld een voetpakking lek hebt en hij trekt dan valse lucht dan gaat hij zeker wel hoog in toeren lopen ;)
 
haha,,
was een grapje,
jullie hadden tog gelijk het gas sond te hoog.
bedankt voor lullie hulp.

maar nou het volgende probleem,
er zit een gat in het verloop stukje tussen de cilinder en de uitlaat, in dat kleine buisje zoals je misschien wel weet,
daar zit een klep in, maar daar ben ik heb kapje van verloren!
wie kan mij hier mee helpen????

link hier!! 1986 Honda CR125R Parts - Best OEM Parts Diagram for 1986 CR125R Motorcycles

alvast bedankt,,

gr,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan