Honda Cr 125

NielsCrosser

Rookie
22 feb 2017
21
0
Goedemiddag,
Ik ben een beginnende crosser en zoek nog een goede motor om op te starten. Ik ben 16 jaar, 1.90 lang en weeg 68kg. Ik kreeg van vele te horen dat een Honda cr125 de geschikte motor voor me was. Nu zit ik zo wat op marktplaats te kijken, wat er allemaal staat. En nu heb ik deze gevonden
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=17
Is dit wat? Voor de prijs van 1800 euro? Of zeggen jullie, kijk beter nog ff verder want dit is niks meer?

Bedankt!
 
Op basis van een foto (en zeker de tekst die een verkoper plaatst bij zijn advertentie) is het niet echt mogelijk een oordeel te geven.

Neem iemand mee die er verstand van heeft!!!. Demonteer de uitlaat en kijk via de uitlaatpoort naar de staat van de zuiger. Dan kun je eenvoudig nagaan of de verkoper zijn verhaal kan kloppen.
Rij met de motor en controleer de koppeling (plakt deze, komt hij eenvoudig in neutraal, slipt de koppeling door e.d.) Werken alle versnellingen goed, heeft de motor speling op lagers van de wielen, achterbrug e.d. controleer luchtfilter en bekijk de bougie.

Als dat allemaal goed is heb je beter zicht op eventuele "hoge" komende onderhoudskosten.
De rest blijft het een gebruiksvoorwerp.... die tijdig het noodzakelijk onderhoud moet hebben. Denk daar ook aan bij de aanschaf. Goed onderhoud maakt dat je ook zelf langer plezier hebt van je zuur verdiende centen!
 
Zo te zien is de cilinder door Riwa getuned. Dat wil zeggen dat de motor in ieder geval goed gebruikt is. Ten tweede is het mogelijk dat de motor in het hoge toerengebied nu harder loopt en in het lage minder.. wat voor een beginnend crosser niet ideaal is.
Verder zijn die types motoren prima, kijk wel even of het aluminium subframe niet doorgesleten is. Heb er ooit een moeten vervangen door slijtage en ze zijn niet makkelijk te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan