Honda cr 250 2000 olie lekkage cilinder

Ruud85

Rookie
24 jun 2018
15
1
Hoi
Mijn moto is sinds kort olie gaan lekken langs de uitlaat bij cilinder en einddemper

Aan de afstelling kan het volgens mij niet liggen mijn moto is afgesteld bij dynojet ook de zuiger en bougie zien eruit zoals het hoort
Aan de rij prestaties is ook niets te merken

Ook de krukas / lagers / keeringen zitten er nu 20uur in dus lijkt me ook sterk dat bv de keering aan de koppeling kant lekt

Bij montage keering heb ik vet gebruikt en een goed passende bus gebruikt om hem erin te tikken
Keeringen zit wel 0.6mm dieper dan het handboek aangeeft maar zit niet tegen het lager

Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken of een oplossing voor mijn olie probleem ?

Ik hoor het graag
 
1592125526088-448934338.jpg
1592125720558507856433.jpg
 
Eerste keer dat ik dit olie probleem opmerkte dacht ik ook de uitlaat o ringen.
Deze heb ik toen vervangen en ook wat extra vloeibare pakking bij gebruikt ook bij einddemper maar de zwarte drap komt er gewoon nog door heen

Ook de membraan plaatjes zijn in orde

Er kwam bij het olie aflaten eigenlijk gewoon 3 kwart liter uit
wat er bij verversen ook in gaat
En dan heb ik 3 polder ritten gereden van ongeveer 30km ( niet al te gek met het gas)

Ik krijg morgen mijn nieuwe oem keering binnen

Maar lekt hij dan nog dan ben ik ten einde raad
 
Ook de krukas / lagers / keeringen zitten er nu 20uur in dus lijkt me ook sterk dat bv de keering aan de koppeling kant lekt

Bij montage keering heb ik vet gebruikt en een goed passende bus gebruikt om hem erin te tikken
Keeringen zit wel 0.6mm dieper dan het handboek aangeeft maar zit niet tegen het lager

"lijken" is geen begrip in techniek.

er komt teveel olie in de verbrandingsruimte, en dat kan maar 2 oorzaken hebben :
*teveel olie in je benzine
*bakolie via de kruksdichting.
 
laatste mogelijkheid is dat je niet genoeg gas geeft. je moet een 2-takt op zijn donder geven om alles mooi te "branden".
Dat is het probleem zeker niet
Gas gaat vaak genoeg vol open daarvoor heb ik hem aangeschaft

Ik heb een boyesen spruitstuk/membraan aangeschaft deze is nog niet gemonteerd omdat deze ook weer een afstelling vereist
Hiervoor gaat hij weer naar dynojet

Maar dan wil ik wel eerst dat het olie probleem is opgelost
 
De 2 takt olie dient te verbranden alvorens uit de uitlaat te komen. Probeer eens een andere olie. Misschien wordt je motor niet heet genoeg voor je olie. Zit je uitlaatdemper niet ook vol met olie? Dan heb je ook nog eens teveel tegendruk.
 
Een kwart liter is erg veel,zou maar eens ruiken aan die olie of die niet stinkt naar bak olie,zo niet smeer je te vet.
Wat ook nog kan is dat je vlotternaald lekt en dat de benzine het carter in stroomt,maar dan zou de motor slecht moeten starten,
of dat je verbranding slecht is,door bv een slechte compressie cq versleten zuiger,100 uur is veel als dat met 1 zuiger gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
Een kwart liter is erg veel,zou maar eens ruiken aan die olie of die niet stinkt naar bak olie,zo niet smeer je te vet.
Wat ook nog kan is dat je vlotternaald lekt en dat de benzine het carter in stroomt,maar dan zou de motor slecht moeten starten,
of dat je verbranding slecht is,door bv een slechte compressie cq versleten zuiger,100 uur is veel als dat met 1 zuiger gedaan is.

3kwart liter is wat er volgens het boek in moet bij verversen dit kwam er ook uit

Ik rij voornamelijk polder ritten dus motor heeft weinig te lijden

Zuiger is nu 15uur oud
Compressie genoeg
Eerste start met choke paar keer trappen
Als hij warm staat 1 trappen en draaien

Maar vind het vreemd dat de nieuwe keering nu al zou lekken ook al zit deze 0.6mm te diep
 
3kwart liter is wat er volgens het boek in moet bij verversen dit kwam er ook uit

Ik rij voornamelijk polder ritten dus motor heeft weinig te lijden

Zuiger is nu 15uur oud
Compressie genoeg
Eerste start met choke paar keer trappen
Als hij warm staat 1 trappen en draaien

Maar vind het vreemd dat de nieuwe keering nu al zou lekken ook al zit deze 0.6mm te diep
Of je smeert veel te vet,1op40 vind ik behoorlijk vet voor een synthetische olie,mijn snelle Kreidler vervuilde inwendig helemaal
als ik 1op40 smeerde,1op 50 was al veel beter en sommige smeerden er zelfs 1 op 60 mee.
Hoe ziet je bougie er uit?
 
Als de cr versnellingsbakolie zou verstoken dan zie je dat echt wel. Dan worden de uitlaatgassen echt blauw van kleur.
Dit is dus niet het geval
Bij een koude motor rookt hij wel wat
Maar eenmaal warm rookt hij gewoon zoals een 2takt hoort te roken

Misschien mijn olie keering nog maar even laten voor wat het is

Maar hoe kan het dan dat ik altijd al Met de zelfde mengverhouding rij en dan sinds pas dat olie probleem heb?
 
Die vette troep is onverbrande olie,dus staat hij te vet,of je rijd als een bejaarde,gas geven met die hap. :Y
Beetje door de polder rijden word hij niet door schoongebrand.
 
Maar hoe komt het dan dat dit probleem zich nu pas voor doet ?
ik rij al 100uur zo en nooit olie uit cilinder gezien

Ik ga hem van de week terug in elkaar zetten en dan toch maar eens 1:50 proberen kijken of het minder is
Niet toevallig van olie gewisseld in de tussentijd?,overigens doen veel 2 takten dit,het kan ook zijn dat je uitlaatpakking
niet goed meer afdicht,iets wat hij voorheen waarschijnlijk wel gedaan heeft en dan zie je het niet.
 
Niet toevallig van olie gewisseld in de tussentijd?,overigens doen veel 2 takten dit,het kan ook zijn dat je uitlaatpakking
niet goed meer afdicht,iets wat hij voorheen waarschijnlijk wel gedaan heeft en dan zie je het niet.
Nee altijd bij zelfde olie gebleven (Castrol power 1 racing 2takt)

Uitlaat o ringen zijn nieuw

1:40 is toch eigenlijk een normale mengverhouding voor een 250 2takt ?
 
Kijk de olie moet ergens vandaan komen,dus in plaats van vragen te stellen kan je beter op onderzoek uitgaan,
de bougie kleur moet daarbij een leidraad zijn,al hij bijvoorbeeld bakolie zou slurpen dan ziet ook de bougie er baggervet uit
en stinkt naar bakolie of staat hij gewoon te rijk afgesteld is dat ook aan de bougie te zien.
 
Kijk de olie moet ergens vandaan komen,dus in plaats van vragen te stellen kan je beter op onderzoek uitgaan,
de bougie kleur moet daarbij een leidraad zijn,al hij bijvoorbeeld bakolie zou slurpen dan ziet ook de bougie er baggervet uit
en stinkt naar bakolie of staat hij gewoon te rijk afgesteld is dat ook aan de bougie te zien.
 

Bijlagen

  • 20200601_093028.jpg
    20200601_093028.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 5
  • 20200601_094620.jpg
    20200601_094620.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 5
  • 20200614_203954.jpg
    20200614_203954.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 5
  • 20200614_203827.jpg
    20200614_203827.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan