honda cr

als je hem tegen een boom aan zet wel , voor de verderrest zijn er weinig problemen mee :)
 
Hoi Cr boy,

Ik heb zelf ook een CR 250 uit 1993 met kenteken. :}
wat ik wel weet dat de blokken van 93 tot 2000 bijna het zelfde zijn, ze zijn
alleen wat soepeler geworden.
Die van mij heeft ook een lichtspoel, dus zwaarder vliegwiel, waardoor deze onderuit ook zeer goed trekt ideaal tussen de boompjes tijdens een off-road rit.
Mijn broer had zo'n nieuw ding, maar die trok van onderuit maar weinig vond ik.

Let wel goed op als je eentje koopt dat het link systeem nog goed is. Heb ik ook allemaal vervangen. ze zeggen dat ze het goed bijhouden maar alles zit vast en prut er tussen, veert dan slecht.

Deze naaldlagertjes + keerringen zijn nogal prijzig. Dus trek gerust de onderste bout uit de achterschokbreker en demonteer even het link syteempje 15 min werk.
Dan weetje gelijk de staat van dat ding.

Zoek je een crosser of een off-road, off- road rijden is wel het mooiste wat er is even afreageren van een week werken :( op stukken bos, maisland, bospaden etc.
een cross baan is elkeer het zelfde rondje, maar kan ook leuk zijn.

Mijn honda cr 250 '93 is ook eventueel in de aanbieding!!


groeten Twin Power :]
 
of koop ik beter weer een xr die starten altijd wanneer je het wil nooit problemen met mijn xr 250. Maar die wordt intussen al wat ouder (is van 81).Heeft er iemand tips wat de meest bruikbare xr zou zijn om off-road mee te crossen? Ga ik dan voor de 400 of voor een 600?
 
Gisteren nog even gereden, de off-road van Ruurlo, dit was weer een gloepes mooi ritje, lange route, met goede afwisseling van bos en maisland. Ik heb even een Pro-circuit uitlaat geprobeert en dat ding loopt als de brand, veel soepeler en trekt van onderuit gewoon door, meestal leg ik het af bij die dikke viertakten, maar nu niet meer. Blijf toch maar bij twee-takt.
Zo'n 600 of 650 XR zijn wel zware bakken, gisteren ook weer een paar van die toeristen gezien, die zo'n apparaat uit de blubber trekken. Het was weer een dagje tot je strot in het genot :}
 
Veel werk aan een twee-takt, ja je moet op tijd een nieuwe zuiger er in zetten, dat is met mijn rijstijl en hoeveelheid ongeveer een keer per jaar. verder weinig problemen, ja de gewone slijtage van tandwielen en remblokken.
Dit is de investering wel waard, zet er gelijk goede tandwielen op en een O-ring ketting en gesinterde remblokken. Hiermee kan ik bijna een heel seizoen mee off_road rijden.
Gaat een vier-takt stuk, dan kun je de portomonee leeg schudden, want dan ben je nog niet klaar. Mijn broer heeft nog wel restanten en onderdelen van een XR 600 liggen en een vriend van mijn heeft wel ervaring met de super snelle KTM 520, rijdt super dat moet ik wel vertellen, alleen je word er echt sneu van als zo'n ding stuk is. Dat kost gelijk dik geld.

groeten Twin power
 
Terug
Bovenaan Onderaan