honda cr250 of 500

m-moto-x

Rookie
10 dec 2006
21
0
mijdrecht
ik wete dat dit het verkeerde topic is, forgive my :P maar gezocht topic kijkt niemand
ik verveel me en heb zin om in de kerst vakantie aan een projectje te beginnen.
ik dacht aan een honda cr250 of 500.
hij moet ongeveer uit 1980-1990 komen.
de enige voorwaarden zijn is dat het frame niet is doorgeroest, en dat de motor moet het doen ( hoeft niet afgesteld) heb jij nog zoeits staan? voeg me dan toe op msn: maxim.vandam@hotmail.com over de prijs worden we het wel eens.
have fun :] :] :] :]
 
voeg me als je wilt toe op msn.
kun je een paar fototjes sturen, en mischien kom ik wel kijken als het kan.......
bepaal je prijs maar
 
crosmotor kopen
13 jaar en dan al praten over een 250 of cr 500? je wil geen 14 worden?
Begin met een klasse die je de baas kan (80 grote wielen of eventueel 125 ,dit is beter voor je gezondheid)
Ik lees dat je 47 kilo weegt ,als een cr 500 al rond getrapt wil worden door dit gewicht brengt hij je in een baan om de aarde als je een terugslag krijgt bij het kicken.... :Y
 
Laatst bewerkt:
kheb een foutje gemaakt met me gewicht en lengte :P
was van een half jaar geleden.
weeg nu 60 kg en ben een 1,76
en rij prima op de 125 en 250cc van mijn vrienden en krijg ze ook makkelijk aan.
maar je hebt gelijk, mischien is een 500 cc wel iets te hoog gegrepen.... :P
 
kheb een foutje gemaakt met me gewicht en lengte :P
was van een half jaar geleden.
weeg nu 60 kg en ben een 1,76
en rij prima op de 125 en 250cc van mijn vrienden en krijg ze ook makkelijk aan.
maar je hebt gelijk, mischien is een 500 cc wel iets te hoog gegrepen.... :P
125 en 250 op een vlak stuk is iets anders dan een rondje vol kunnen gaan op een baan.
Je vroeg in een ander Topic of er banen in de buurt van Mijdrecht/Utrecht zijn dus ik neem aan dat je nog niet echt op de baan hebt gereden.
 
13 kilo bijgekomen op een half jaar? haha

en dan nog, met 60kg voor 13 jaar heb je geen conditie voor te crossen heur!

denk maar aan een 80 of 125 en vergeet die 500.. tenzij 6takt
 
Naast gewicht en lengte spelen er ook nog andere dingen mee. hoor!
Maar als je 13 bent en je weegt 52 kg.. Dan denk k dat je op een 125 genoeg plezier hebt...

Heb ik ook nog wel, haha!!
 
daar heb je gelijk in. ik ga voor een honda cr125.
en die ruil ik wel over 2 jaar in tegen een 250.
maar 500 w8 ik wel mee tot mijn 18de.
zucht..... tot mijn 18de :(
:P
 
Je onderschat alleen de werkelijke zwaarte van mx'en met een 500 denk ik....(jeugdige overmoed ,heb ik ook last van ghad hoor ;) )


Ik denk niet dat rijden met een 500 veel zwaarder is dan op een 250.

Je moet alleen je koppie er iets meer bij houden,
verder is het juist relaxter op een 500.

Je hebt altijd vermogen over, zelfs al laat je hem terug vallen tot stationair in een bocht, tikje gas, zónder koppeling, en je gaat weer.

Maar wees er wel op verdacht, dat een 500 je goed de baas kan zijn.
Maar jah, dat kan een 125 of een 250 ook wel.. :P
 
Liesbloeding met inwendige kneuzingen op.....een Kawa 125

Middenvoetsbotjes gebroken? Kawa 250...

Torso ontwricht? Kawa 250...

Schouder gebroken? Yamaha 250...

Hey... er staat geen 500 bij... En toch deed het zeer..
 
Er is ook helemaal niks mis met een 250/500 maar wel als je begint met crossen en 14 jaar bent.....
Volgens mij is er niks mis mee om de jeugdige overmoed iets in te dammen als het om een cr 500 gaat die toch bekend staat als 1 van de motoren die de ervaren rijders nog iedere keer kan verrassen..
Ik denk dat de weg naar een carriere als crosser iets beter begint bij een 125 als je zo jong bent.
 
denk dat je aan die 125 een stuk meer plezier gaat hebben als de 500, met wat lichters kun je tenminste goed leren rijden ipv met bv een 500, daar kun je mijns inzien als 13 jarige en 52 kg wegende nooit fijn mee rijden omdat de motor gewoon met jou rijd ipv andersom.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan