Honda CR750 [replica's]

CR 750 [replica's]

  • Vette bike!

    Stemmen: 7 41,2%
  • Wil ik ook wel hebben!

    Stemmen: 5 29,4%
  • Die gaan we zelf bouwen...

    Stemmen: 4 23,5%
  • Mwah, gaat wel...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ken betere

    Stemmen: 0 0,0%
  • Maak je niet dick mann !

    Stemmen: 1 5,9%
  • Oud nieuws.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17

BuyorNot

MF'er
7 jun 2004
35
0
Eindhoven
Ik dacht dit moeten meer mensen een toffe bike vinden. En dus de vraag :wie heeft er meer informatie over de CB750 racer van honda genaamd CR750?

-documentatie
-websites
-onderdelen adresjes
-fansites
-replica's
-mensen die zo'n project hebben ondernomen?
-etc. etc.

Alles is welkom, mijn opzet is om zoveel mogelijk nuttige info omtrent de CR750 [replica's] voor mijn plezier en hopelijk ook dat van een hoop anderen te verzamelen.
 
full
 
Maar je mist er ook een hoop [ik ben een redelijk ervaren googler].
Ik ben dus niet liever lui dan moe :z , maar ik weet dat er een hoop "verborgen" info staat op de hobby/liefhebber/sites her en der. De url die ik poste met het replica project vindt je niet als je CR 750 intikt in je google....
En je mist zeker de off line info die een hoop fanatiekelingen weten te vinden. Op deze manier hoop ik daarvan eenbeetje boven water te krijgen. Er moeten meer nederlanders zijn die dit model bike admireren en misschein zelf wel hebben gebouwd....

~ Sander loves googlism ~
 
Is er echt niemand in nederland ooit bezig geweest met zoiets dergelijks :? Geen tips en adressen tenzij ik over de oceaan ga?! ;(
Ik kan het bijna niet geloven....
 
CR750 is idd een stoere bike. Ik heb er een bouwpakketje van staan schaal 1:6
hier kan ik echt heel goed alle details zien. Honda verkocht vroeger gewoon een cr750 kit waarmee je een cb kon ombouwen naar een cr.
als je het niet zo heel precies neemt kan je gewoon een cb750 nemen, tank, achterspatbord en buddy en nog wat troep weggooien. Dan moet je alleen nog een tank en zitje hebben én dat is wel moeilijk.... Volgens mij heb ik ze vroeger wel is zien staan op de vehicle beurs in Utrecht.
 
wanneer is die vehikel eigenlijk [ken die beurs nog van mijn CD50 tijd] in Utrecht toch? Enne die setjes die honda verkocht zijn maar zer spaarzaam over de toonbank gegaan in die tijd mede dankzij de prijs van 10.000 gulden t.o.v. 1500 voor de bike [of zoiets dergelijks heb ik gelezen ergens] De meeste parts als tellers rearsetjes spatborden e.d. zijn het pribleem niet. Maar een metalen tank en een zitje wel alsmede een yoshimura 4 in 1 uitlaat.
Helemaal in nederland zoals ik nu ondervind ;( . Maar ja ik geef niet zo snel op en blijf nog ff doorzoeken....

ps die kit bestaat die nog in de modelhandel [of is die uit dezelfde tijd als de bike zelf]

sander
 
Zo'n zitje en tank moet wel (of iets gelijkends) bij Ruig polyster te vinden zijn. Wbt de uitlaatjes: gewoon een nieuwe 4-in-4 set kopen, afzagen, leeg maken en zwart spuiten toch? O-)

Vraag ik me ineens af: waar hebben die dingen de olitank zitten? Ik zie alleen een slang van de oliekoeler naar het carter lopen.... :?
 
Kopenofniet;

Probeer voor het kunststof eens Ruig's glasfiber, die hadden voorheen voor klassieke racers ook van allerlei betaalbaar spul.
Ik was een half jaar geleden te gast bij Jan Huberts, die is ook weer bezig met zo'n project. Dreigt gruwelijk mooi te worden, trouwens.

Jilles.
 
..klopt, maar voor 1000 pond (!!! slik) heb je een tank, kontje, zijkappen en een olietank. en da's best geinig, maar zeker niet weinig ! ..ik zou zeggen: glasfiber/polyester !!
 
Hoe zit dat nu met glasfiber tanks op de openbare weg? mag het wel maar is het niet aan te raden ivm een valkpartij en een mogelijke breuk van de tank, of is het gewoon verboden? Ik wil namenlijk een street legal [ in grote lijnen dan O-) ] replica bouwen. Die spulletjes op mead spead zien er lekker uit :9~ maar damn wat een zak met geld moet ik dan gaan meenemen |( !
 
Hoe zit dat nu met glasfiber tanks op de openbare weg?

Daar zou ik de technische jongens van het RDW voor bellen.

In de jaren 70 waren er tank/seat combinaties te koop, ook van glasfiber. Toen mocht het dus in ieder geval wel.

Ik vind dat alu ook wel mooi, en ben ook nog eens van plan een CR replica te bouwen, voor 'redelijke' kosten.

Maar wat is die site traag zeg, of ligt dat aan mijn PC?
 
site is i.d.d traag als dikke 8-) vooral het parts systeem [ligt aan hun server].
Ik vindt de alu tank super-sjiek, maar is wel +/- 550 euro omgerekend voor een kale tank ... Dat nodigt vooralsnog uit tot even verder zoeken. Geloof dat ze wel kwaliteit leveren by meadspead, heb wat goede reviews erover gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit dat nu met glasfiber tanks op de openbare weg? mag het wel maar is het niet aan te raden ivm een valkpartij en een mogelijke breuk van de tank, of is het gewoon verboden? Ik wil namenlijk een street legal [ in grote lijnen dan O-) ] replica bouwen. Die spulletjes op mead spead zien er lekker uit :9~ maar damn wat een zak met geld moet ik dan gaan meenemen |( !


glasfiber is in nederland niet verboden, in de uk tot voor kort wel.
het grote nadeel van glasfiber was dat de hars niet benzinebestendig was en je tank na een jaartje of wat poreus werd.
tegenwoordig hoeft dat met de moderne harsen niet meer maar als je zelf iets gaat bouwen moet je wel bij een echt polyesterbedrijf wezen en niet bij een hobby of bootjesboer, die hebben dus geen hoogwaardige hars maar goede kuip en kontjes hars
 
Terug
Bovenaan Onderaan