honda crf 250 r 2005

11 jul 2005
11
0
hello

ik had een vraagje mss weet iemand hier een oplossing voor

bij de crf 250 r 2005 als hij koud is moeten we zeker 30 keer kicken err dat hij aanslaat,wat kan de oorzaak zijn dat we dit probleem hebben,terwijl andere 2 x stampen en aanslaat


hoe kan je een crf 250 sterker maken dat hij meer kracht heeft




bedankt alvast

hondapowermachine
 
Heeft zo'n ding geen garantie?
maar dat zit in de afstelling, misschien dat je choke niet open gaat?
power? een iets meer open uitlaat doet het wel goed bij die 1 pitters :)
 
volgens de dealers geen garantie ,maar hij heeft het niet altijd ,als hij warm is gaat hij lijk niets na een keer of 3

we hebben wel een piston gebartsten gehad ,en cylinder moest een beetje gehoont worden,mss heeft dat er wat mee te maken ,piston heeft 0.05 speling

hondapowermachine
 
Ik heb dezelfde motor en starten is/was bij mij soms ook een probleem. Ik ben in het voorjaar één maatje groter gegaan met de stationairsproeier. Hierdoor starte hij koud wel veel beter, alleen warm weer slechter. Dus heb ik nu weer orgineel. Maar de juiste starttechniek is heel belangrijk. Ik geef bij een koude motor meestal 3 stootjes gas voor het kicken. Natuurlijk met choke en een volle slag. Als het weer kouder is mag dit ook wel 5 x of meer. Nu heb ik eigenlijk vrijwel geen startproblemen meer. Ik weet niet of dit nog steeds het geval is in winter :P Even off topic, hoelang heb je met je zuiger gereden totdat ie gescheurd was?
 
de piston was toen pas geplaatst en had toen een uur of 10 toen hij gebartsten was,gelukkig was aan de cylinder niet veel ,wat laten honen en was in orde,maar het starten was verslechterd erdoor ,daarmee dat ik niet wist wat doen,wou nieuwe cylinder zetten of eventueel overmaat piston

hoeveel staat uw mengsel schroef(luchtschroef)
en welke hoofdsproeier heb je


groetjes
 
Wazig van die zuiger zeg. Ik heb mijne er nu tegen de 27 uur in, die ga ik zeer binnenkort vervangen. 30 uur moet kunnen zegt men O-) Maar ik heb de standaard hoofdsproeier (172). Ik heb in het voorjaar ook 175 geprobeert, maar ik merkte niet echt veel verschil. Let op dat jouw 4-takt geen luchtschroef heeft zoals een 2-takt. De schroef die jij bedoelt (onder je carb) stelt de hoeveelheid brandstof. Dit werkt dus precies andersom als bij een luchtschroef.
 
de eerste piston zat er 30 uur in ,maar de tweede zal een foutje in gezgeten hebben of mss te warm geworden zijn,dat van dat vijsje ,ik weet wat je bedoeld maar ik zeg nog altijd luchtschroef ,maar is normaal mengsel schroef

als ik het begrijp rij jij op std carbu afstelling


ik ga me dan ook verlagen en terug op std zetten

(op hoeveel staat de mengsel schroef bij u)
 
De hele carb staat nu standaard bij mij dus ook de mengselschroef en naald. Hoe heb jij je afstelling nu staan dan? Met wat voor merk en type zuiger rij je trouwens? Heb je je klepspeling al wel eens gecontroleerd? Als deze buiten de toegestane waarden komt, start en loopt hij ook minder natuurlijk.
 
de zuiger is std ,nu gan ik er een vertex in zetten,de rest staat op std buiten de hoofdsproeier is nu 180 voor de rest is alles zelfde gebleven

klep speling is juist
 
Ja he 8-) Waarom ga je Vertex rijden eigenlijk? Ik ga denk ik gewoon orgineel Honda erin zetten. Ik heb ook nog aan een hoge druk zuiger zitten denken. Maar je hele drijfwerk krijgt wel meer op z'n kloten door die hogere compressie en dit komt de betrouwbaarheid op den duur ook niet te goede. Om nog ff terug te komen op meer power, een ander uitlaatje schijnt idd wonderen te doen bij een CRFje. Ik heb hele goede verhalen gehoord over HGS.
 
ik moet een overmaat zetten anders speling te groot,de uitlaat is goed heb een leovince dus daar ligt het niet aan,heb laten kijken nu en er zat 1 klep vastdus das al positief dat er toch iets scheelt he ;-)
 
Levert Honda geen verschillende overmaten dan? Of heeft Honda standaard maar 1 zuigermaat in haar fietsen? Yamaha had wel verschillende maten, maar Kawasaki weer niet. Bij mijn fietsen dan. En zat er 1 klep vast??? Je bedoelt geen speling meer of wat? Maar als jij met een Leo Vinci rijdt, zou ik niet de std hoofdsproeier gebruiken. Waarschijnlijk kan hij wel een paar maatjes groter als std hebben!
 
178 hebben we nu ,klep mag niet fitten anders verliest hij druk he ,en is de aanzuiging niet goed

orig is maar 1 maat,daarmee gaan we naar vertex of nar srs

op eind van week weten we of het beter gaat


doei
 
een vertex is een hoge compressie zuiger he ,dan heb je minder speling tussen piston en cylinder,klep moet 100 percent afsluiten anders druk verlies ,het geen dat jij laat zien ,hebben we met speciaal cdi kastje geprobeerd,maar motor word veel te warm en als je pech hebt brand de piston in,voor de moment zijn er geen kastjes van wie we weten dat ze goed zijn

dus wachten zal voor volgend seizoen zijn
 
Wat je over Vertex zegt klopt niet helemaal. Een hoge compressie zuiger is in tegenstelling tot een 'normale' zuiger iets hoger, waardoor de compressie toeneemt. Wat jij zegt is gewoon een overmaat zuiger, om de overmatige speling op te heffen. Je compressie zal in vergelijking met een zuiger met teveel speling met de cilinder wel toenemen natuurlijk. Met de overmaat kom je weer op de standaard compressiewaarden, terwijl je met de hoge compressie zuiger vanzelfsprekend hoger uitkomt als std. Maar dit terzijde :]

Als je motor veel te heet wordt met die speciale ontsteking dan was hij veel te vroeg afgesteld. Kreeg een tuner hem ook niet goed geprogrammeerd dan?
 
als de man die deze gemaakt heeft ze niet op punt krijgt ,laat ik ze zeker er niet op staan,vroeger op de cr 125 gingen die dingen perfeckt maar met de crf 250 is hij nog niet lang bezig dus ff wachten he
 
Terug
Bovenaan Onderaan