Honda crf 250 R 2007 probleem met shim

hondacrffan

Rookie
12 sep 2020
9
0
Hallo Allemaal,

Laatst heb ik een honda crf 250 r uit 2007 gekocht, nu ben ik opnieuw de kleppen aan het stellen alleen rechts moest bij gesteld worden. De shim was zo erg versleten dat de shim die er uit kwam nog maar 0,83 mm is, kreeg hier bij mijn voelermaatje er niet onder wat gek zou zijn aangezien er juist veel speling op hoort te zitten? :?. Nu heb ik er een 1.825 in gedaan maar nog steeds krijg ik mijn voelermaatje er niet onder. Nu heb ik al wat research gedaan je kan de nieuwe shim berekenen met A= (B - C)+ D.

optie 1 = A = (0,00 - 0,15) + 0,83 = 0,68 <- deze valt inprincipe al af

optie 2 = A = (0,00 - 0,15) + 1,825 = 1,675

Nu heb ik het idee als mijn voelermaat al niet bij 0,83 er tussen ging gaat die dan wel überhaupt tussen 1,675 ( neem ik aan van niet ), veder heb ik de kleppen na gekeken en niks geks gezien heeft iemand een idee wat het probleem is?

mvg

edit: Ja, staat op zijn dode punt
 
0,15 zijn de inlaatkleppen als ik me niet vergis? Zo'n shim zou eigenlijk niet mogen verslijten. Er zitten toch ook buckets overheen als ik me niet vergis?
 
0,15 zijn de inlaatkleppen als ik me niet vergis? Zo'n shim zou eigenlijk niet mogen verslijten. Er zitten toch ook buckets overheen als ik me niet vergis?
dat klopt de inlaat moet 0,15 en zit een bucket overheen maar die shim is toch echt versleten en meet ik 0,83mm (shim), de klep links was 1,84 mm (shim), vandaar dat ik 1,825 had gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zijn de kleppen ingeslagen. Dan moeten er nieuwe kleppen in. Die shim zal wel vlak geslepen zijn om wat speling te krijgen om de motor te laten werken.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zijn de kleppen ingeslagen. Dan moeten er nieuwe kleppen in. Die shim zal wel vlak geslepen zijn om wat speling te krijgen om de motor te laten wetken
klep.png
 
Je moet de kleppen eruit halen en de zitting bekijken

78AC4508-4831-437D-BC7A-2E0F6DB79BDC-3852-000006920930FB45.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je de klepspeling niet goed krijgt, moeten er nieuwe kleppen in. Ze zijn dan ingeslagen.
Heb ik bij al mijn crf’s die ik heb gehad, al meegemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan