Honda CRF 250 Rally

Mogen hier niet meer naar een andere provincie rijden, alhoewel het wel gedaan wordt, en er zijn wel overal controle posten, zowel op het platte land als in dorpen, er wordt van je verwacht dat je bij je verblijfadres in de buurt bent, kreeg gister nog een apje van een Duitser die gewoon doodleuk naar de andere kant van Thailand gereden is, zou dat ook wel willen, maar we moeten gewoon even pas op de plaats houden, voor nu, het 2020 model van de Rally is hier inmiddels in de winkel, die heeft wat kleine aanpassingen, paar pk's erbij, paar kilotjes minder en andere voorvork en achterbrug, en abs als optie, ben benieuwd.
IMG_20191211_175135.jpg


Truus Garmin is er klaar voor, maar ze mag van nog even thuiswerken, en af en toe een luchtje scheppen, lol.
IMG_20191130_181051 (1).jpg
 
Mogen hier niet meer naar een andere provincie rijden, alhoewel het wel gedaan wordt, en er zijn wel overal controle posten, zowel op het platte land als in dorpen, er wordt van je verwacht dat je bij je verblijfadres in de buurt bent, kreeg gister nog een apje van een Duitser die gewoon doodleuk naar de andere kant van Thailand gereden is, zou dat ook wel willen, maar we moeten gewoon even pas op de plaats houden, voor nu, het 2020 model van de Rally is hier inmiddels in de winkel, die heeft wat kleine aanpassingen, paar pk's erbij, paar kilotjes minder en andere voorvork en achterbrug, en abs als optie, ben benieuwd.
Bekijk bijlage 1486796

Truus Garmin is er klaar voor, maar ze mag van nog even thuiswerken, en af en toe een luchtje scheppen, lol.
Bekijk bijlage 1486797
Zouden die aanpassingen ook voor de 2020 L zijn?
 
Zouden die aanpassingen ook voor de 2020 L zijn?

Dat weet ik eigenlijk niet, ik was vandaag bij de Honda dealer langs, en daar haddden ze alleen de nieuwe Rally staan, uiterlijk niet zo veel veranderd, maar de voorvork voelt wel echt als van een enduro motor, stuk stugger en stijfer, achervering is nog even zacht, maar dat doen ze eigenlijk zodat iedereen met de voeten aan de grond kan, en de nieuwe is 3 kilo lichter, maar dat bomt me niet zoveel eigenlijk, iets grotere tank, geloof halve liter en andere uitlaat pijp, andere versnellingbak en tikkie meer vermogen, weegt volgetankt nu 155 kg, benieuwd hoe het rijdt, oh en hier nog geen abs, dat is optoneel.
 
Laatst bewerkt:
Zou graag wat ervaringen willen lezen met verschillende after market uitlaatdempers en/of systemen voor de 250L (Rally). Wie trapt af?

FMF compleet systeem is goedkoopste, lichste, en geeft breedste vermogenswinst, zonder de EJK module, waarover de meningen verdeeld zijn, beste een op een winst geeft het vervangen van de eerste koppelingsplaat, slipperclutch, door een normale, mits je dan niet te veel over de weg rijdt, je kan dan wheelies maken met de Rally, maar je mist dan een stukje transmissie demping, dus over de lange termijn niet goed voor je aandrijflijn.
 
Ik las dat zonder de EJK de verhoudingen niet goed zijn (benzine/lucht). Het zou dus wel kunnen, zou alleen slecht voor je blok zijn.
 
FMF compleet systeem is goedkoopste, lichste, en geeft breedste vermogenswinst, zonder de EJK module, waarover de meningen verdeeld zijn, beste een op een winst geeft het vervangen van de eerste koppelingsplaat, slipperclutch, door een normale, mits je dan niet te veel over de weg rijdt, je kan dan wheelies maken met de Rally, maar je mist dan een stukje transmissie demping, dus over de lange termijn niet goed voor je aandrijflijn.

Het gaat mij niet om vermogenswinst. In eerste instantie om geluid en beleving. Vermogen is mooi meegenomen.

Ik denk eigenlijk alleen een aan FMF demper zonder module.
 
Ik las dat zonder de EJK de verhoudingen niet goed zijn (benzine/lucht). Het zou dus wel kunnen, zou alleen slecht voor je blok zijn.

Ja, ook zonder de EJK staat ie al redelijk rijk in het onderste toerenbereik, wat verklaard dat ie vanaf zo'n 6000 toeren de CRF er ineen keer flink aan wil trekken. en de EJK module schijnt hem in het onderste gebied armer mengsel te maken, in combinatie met een open uitlaat niet fijn inderdaad voor je blok.
 
Het gaat mij niet om vermogenswinst. In eerste instantie om geluid en beleving. Vermogen is mooi meegenomen.

Ik denk eigenlijk alleen een aan FMF demper zonder module.

Ik denk hetzelfde, eerst een complete FMF, kijken wat het opleverd, en dan kijken of gewoon een tuner de motor op een testbank brandstof luchtmengsel goed kan zetten, de straatstenen uit de grond rubberen zal de crf toch nooit en hoeft ook niet.
 
Ja, ook zonder de EJK staat ie al redelijk rijk in het onderste toerenbereik, wat verklaard dat ie vanaf zo'n 6000 toeren de CRF er ineen keer flink aan wil trekken. en de EJK module schijnt hem in het onderste gebied armer mengsel te maken, in combinatie met een open uitlaat niet fijn inderdaad voor je blok.

Zeg je nu dat de module met een FMF uitlaat juist minder goed voor je blok zou kunnen zijn?
 
Zeg je nu dat de module met een FMF uitlaat juist minder goed voor je blok zou kunnen zijn?

Op de testbank is gebleken dat de module minder brandstof geeft in het onderste toerengebied, hoeveel minder weet ik niet, met een compleet uitlaatsysteem nog meer flow dus nog armer, theoretisch gezien, meer brandstof smeert het blok natuurlijk beter, en gaat ie langer mee, maar ik heb geen ervaring met de module.
 
Weet iemand misschien wat de originele uitlaat vd 250L ( 2012 ) weegt?
Kan het nergens vinden nml..
 
Terug
Bovenaan Onderaan